net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Το κόστος συμμετοχής στα MotoGP

Όλοι λίγο πολύ γνωρίζουμε ότι για να συμμετάσχει κανείς στην κορυφαία κατηγόρια αγώνων μοτοσικλέτας απαιτούνται αρκετά χρήματα, μέρος των οποίων εξασφαλίζονται από τα διαφημιστικά συμβόλαια και τους χορηγούς. Κάνοντας όμως τις προσθαφαιρέσεις, ποιο είναι το αποτέλεσμα;

 
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η περίπτωση της Kawasaki, η οποία και ανακοίνωσε την αποχώρηση της από τα MotoGP, αφού δεν μπορούσε να εξασφαλίσει τους απαραιτήτους πόρους που απαιτούνταν στη νέα σεζόν.

Ο προϋπολογισμός των «πράσινων» για την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος άγγιζε τα 46 εκατομμύρια δολάρια, ποσό στο οποίο συμπεριλαμβανόταν και η εξέλιξη των μοτοσικλετών πριν από την έναρξη της αγωνιστικής περιόδου. Η μεταγραφή του Melandri κόστισε στη Kawasaki 8 εκ. δολάρια, ενώ ο μισθός του Hopkins «επιβάρυνε» το ταμείο της εταιρείας με 4 εκ. δολάρια ετησίως.

Σε αυτά προσθέστε και τις διόλου ευκαταφρόνητες αμοιβές του team των μηχανικών, οι οποίοι είναι 6 με 7 για κάθε αγωνιζόμενο, ενώ υπάρχει διαφορετικό τμήμα μηχανικών για το πλαίσιο με 2-3 επικεφαλείς και τους βοηθούς τους, περίπου δηλαδή άλλα 6 άτομα.

Ενδεικτικά αναφέρουμε πως ο μισθός ενός αρχιμηχανικού των MotoGP μπορεί να φτάσει ετησίως τα 160.000 δολάρια, ενώ δεν πρέπει φυσικά να ξεχνάμε τους managers της κάθε ομάδος, οι οποίοι είναι οι καλύτερα αμειβόμενοι μετά τους οδηγούς.

Μέχρι στιγμής αναφερθήκαμε σε έξοδα, το γίνεται όμως με τα έσοδα; Όχι και πολλά πράγματα πάντως, ειδικά για την Kawasaki. Την περσινή περίοδο, η Monster -βασικός χορηγός της Kawasaki-, εξασφάλισε την προβολή της στα fairing, στα κράνη και στις φόρμες των «πράσινων» με το πόσο των 9 εκ. δολαρίων, το οποίο μπορεί να είναι αρκετά μεγάλο, δεν φτάνει όμως για να καλύψει ούτε το 50% των εξόδων της αγωνιστικής περιόδου.

 

KAWASAKI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ