Η BMW εργάζεται πάνω σε μια νέα γενιά δικύλινδρων κινητήρων που θα αντικαταστήσουν τους υπάρχοντες στις F 850 GS και F 750 GS, στο γυμνό F 900 R και στο F 900 R sport touring, ενώ η βαυαρική εταιρεία σκέφτεται και την τοποθέτηση turbo.
Δικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος για τη σειρά F
Η BMW δουλεύει πάνω στην αντικατάσταση των «παλιών» κινητήρων με νέους δικύλινδρους που θα τοποθετηθούν στις επερχόμενες F 750 GS και F 850. Πιθανότατα θα χρησιμοποιούν υπερσυμπιεστή όπως αποκαλύπτεται σε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που καταχωρήθηκε τον Οκτώβριο του 2021 και δημοσιεύτηκε μόλις πριν λίγες μέρες για πρώτη φορά. Βλέπουμε στα σχέδια ορισμένα τεχνικά κομμάτια και μερικές αναμφισβήτητα ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες. Ένα από τα κύρια σημεία, είναι το γεγονός ότι ο στροφαλοφόρος άξονας περιστρέφεται αντίθετα και οι άξονες απέχουν 180° μεταξύ τους.
Turbo για αύξηση ιπποδύναμης ή οικονομία καυσίμου;
Η πρώτη σειρά V Twin της BMW για τα μοντέλα F 800 του 2006 είχε τους στροφαλοφόρους άξονες δίπλα-δίπλα. Το πλεονέκτημα του σχήματος που αναφέρεται στο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας έγκειται στην εξισορρόπηση των αδρανειακών δυνάμεων πρώτης τάξης, λόγω της αντίθετης κίνησης των δύο εμβόλων: ενώ το ένα ανεβαίνει το άλλο κατεβαίνει.
Ωστόσο, η απόσταση μεταξύ των δύο αξόνων, προκαλεί αδρανειακές δυνάμεις δεύτερης τάξης που μετατρέπονται σε κραδασμούς και για την εξάλειψή τους παρέχεται ένας αντίθετα περιστρεφόμενος άξονας εξισορρόπησης, στον οποίο συνδέονται ο συμπλέκτης και η μίζα που συμβάλλουν στην απόσβεση. Όσον αφορά την επιλογή υπερσυμπιεστή, θα χρειαστεί να δούμε εάν θα χρησιμοποιηθεί για την αύξηση της απόδοσης ή για να επιτραπεί η μείωση του κυβισμού και συνεπώς η κατανάλωση καυσίμου.
Turbo δικύλινδρος κινητήρας
Απόσταση 180 μοιρών μεταξύ των αξόνων
Λιγότερα κυβικά, μικρότερη κατανάλωση και αυξημένη απόδοση
Θα αντικαταστήσει μόνο τη σειρά F, ή θα μπει και στα GS;