Η Kawasaki κατέθεσε αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που αφορά την κατασκευή ενός ηλεκτρομαγνητικού φρένου και σαν κύριο στόχο έχει την βελτίωση της σταθερότητας κατά το φρενάρισμα.
Η Kawasaki γνωρίζοντας τη σημασία της σωστής πέδησης και τη διαφορά που κάνει και το παραμικρό μέτρο πριν ένας αναβάτης πέσει με δύναμη στη μανέτα του φρένου, υπόβαλλε μια αίτηση ευρεσιτεχνίας για ένα ηλεκτρομαγνητικό φρένο που θα επεμβαίνει στο γρανάζι της αλυσίδας και θα λειτουργεί αυτόνομα χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιεί το υδραυλικό σύστημα των φρένων.
Αυτόνομη λειτουργία, αίσθηση σαν να πας το πίσω φρένο
Το βοηθητικό φρένο, όπως το ονομάζει η εταιρεία, θα βοηθάει στη βελτίωση της σταθερότητας της μοτοσυκλέτας όταν ο αναβατής στρίβει, δίνοντας το ίδιο αποτέλεσμα σαν κάποιος να πατάει το πίσω φρένο. Ωστόσο αυτό θα γίνεται αυτόματα, δίνοντας στον οδηγό τη δυνατότητα να επικεντρωθεί πλήρως στην οδήγηση, ενώ σύμφωνα με την Kawasaki το σύστημα δεν θα παρουσιάζει φθορές, μιας και ουσιαστικά δεν θα υπάρχει φυσική τριβή. Το πιο πιθανό μέρος για να τοποθετηθεί είναι στο μικρό γρανάζι της αλυσίδας, όπου θα επεμβαίνει στη τελική μετάδοση.
Αγνωστο ακόμα από που θα τροφοδοτείτε με ενέργεια
Αν και σαν τεχνολογία φαίνεται εντυπωσιακή, ακόμα δεν έχουν αποκαλυφθεί βασικά στοιχεία της, όπως η πηγή ενέργειας της. Το ηλεκτρικό σύστημα μιας συμβατικής μοτοσικλέτας είναι σχεδιασμένο μόνο για 12 βολτ και το μέγεθος της μπαταρίας δεν επιτρέπει υπερβολές στην κατανάλωση, πόσο μάλιστα στις αγωνιστικές εφαρμογές που η μπαταρία είναι ακόμα μικρότερη. Μόνο αν το μαγνητικό φρένο τροφοδοτείται απευθείας από την εναλλάκτη θα είναι δυνατή μια αξιοσημείωτη ισχύς πέδησης στο γρανάζι.
Θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε καθημερινά μοντέλα
Αν αφήσουμε στην άκρη την ΖΧ-10R που διαγράφεται στην πατέντα και εξετάσουμε το συγκεκριμένο σύστημα γενικά, φαίνεται εφικτό η Kawasaki να το χρησιμοποιήσει στο μέλλον σε μοντέλα της που εφοδιάζονται με προσαρμοστικό cruise control. Μάλιστα με αυτό το τρόπο δεν θα «κουράζεται» το υδραυλικό σύστημα, ενώ όπως προείπαμε δεν θα υπάρχει φθορά, γλιτώνοντας τον ιδιοκτήτη από μια γρήγορη αλλαγή τακακίων.
Νέα πατέντα από τη Kawasaki
Ηλεκτρομαγνητικό πίσω φρένο που θα λειτουργεί αυτόματα
Στόχο η βελτίωση της σταθερότητας κατά το φρενάρισμα
Δεν θα φθείρεται και λογικά θα βρίσκεται στο μικρό γρανάζι της αλυσίδας
Αγνωστο ακόμα από που θα παίρνει ρεύμα
Πώς σου φαίνεται που όλο και περισσότερα συστήματα υποβοήθησης μπαίνουν στις μοτοσυκλέτες;