net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Kawasaki: Όχι «περίπου» αλλά 100% οριζόντια!

Πριν από μερικούς μήνες διέρρευσαν κάποια σχέδια των «πράσινων», στα οποία και απεικονιζόταν ένας κινητήρας με τους κυλίνδρους του κεκλιμένους σε γωνία περίπου 60 μοιρών σε σχέση με τη κατακόρυφο. Τα νέα σχέδια όμως, αφορούν σε κινητήρα με τους κυλίνδρους του οριζόντια διατεταγμένους!

 
Όπως φαίνεται και στο σχέδιο που παραθέτουμε, οι κύλινδροι είναι σε απόλυτη παραλληλία με το νοητό διαμήκη άξονα της μοτοσικλέτας, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων βρίσκεται ακριβώς κάτω από τον στρόφαλο του κινητήρα. Η επαναστατική αυτή διάταξη, αποτελεί έργο του αρχιμηχανικού της Kawasaki Yoshimoto Matsuda, ο οποίος είχε αναλάβει και την εξέλιξη του ZX-RR των 800 κ.εκ. που έτρεχε στα MotoGP.

Το οφέλη από την οριζόντια διάταξη των κυλίνδρων είναι πολλά: Κινητήρας με compact διαστάσεις και μικρότερο βάρος, εξοικονόμηση χώρου που επιτρέπει την τοποθέτηση μακρύτερου σε μήκος ψαλιδιού και μεγαλύτερου σε όγκο φίλτρου αέρα (φιλτροκούτι) και δυνατότητα τοποθέτησης του κινητήρα πιο ψηλά, με το στρόφαλο να βρίσκεται πιο κοντά στο κέντρο βάρους της μοτοσικλέτας.

Το πιθανότερο είναι πως τα σχέδια αυτά αφορούν στο νέο ZX-10 που ετοιμάζεται, για το οποίο έχει ακουστεί επίσης ότι θα έχει κινητήρα με «ακραία» χαρακτηριστικά big-bang. Σε περίπτωση που η ναυαρχίδα της Kawasaki όντως παρουσιαστεί εξοπλισμένη και με τις δύο αυτές εφαρμογές, τότε σίγουρα μιλάμε για το πιο ριζοσπαστικό supersport των τελευταίων χρόνων.

 

KAWASAKI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ