net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Το αρχικό σχέδιο του τροχού, του Claudio Domenicali.

Λεπτομέρεια που απεικονίζει το μεγάλο ελαστικό κομμάτι, στο κέντρο του τροχού, που θα εκτείνεται και στις ακτίνες.

Μια ακόμα λεπτομέρεια, από το κέντρο του τροχού, που πας δείχνει πως θα συνδεθεί το λάστιχο με το κεντρικό μεταλλικό κομμάτι-προσέξτε τις εναλλαγές των γραμμών.

Ο Claudio Domenicali

Τροχός με ελαστικότητα!

Μια ριζοσπαστική και, σύμφωνα με τον Domenicali, πολλά υποσχόμενη πατέντα, που σίγουρα θα προκαλέσει συζητήσεις!

 
Ο Claudio Domenicali, διευθύνων σύμβουλος της Ducati, είναι παράλληλα και μηχανικός αλλά και εφευρέτης. Και η τελευταία του ιδέα, την οποία θα δούμε εδώ, είναι σίγουρο ότι θα προκαλέσει συζητήσεις, καθώς ο Domenicali προτείνει μια ριζοσπαστική λύση, που κυριολεκτικά σκοπεύει στο… να επανεφεύρει τον τροχο! 

Ο προβληματισμός του Domenicali είχε να κάνει με το φαινόμενο αναπήδησης του μπροστινού τροχού, γνωστό και ως «chatter», και το πώς θα μπορούσε να μειωθεί αυτό, όταν ο αναβάτης βρίσκεται σε μεγάλη κλίση. Η πρότασή του; Ένας νέος τροχός, με ενσωματωμένο ελαστικό στοιχείο, που θα απορροφά τους κραδασμούς! 

Μπερδευτήκατε; Ας το κάνουμε λίγο πιο σαφές: Ο τροχός που σχεδίασε ο Domenicali θα έχει ένα μεγάλο κομμάτι από σκληρό λάστιχο, το οποίο θα ξεκινά από το κέντρο του τροχού και θα εκτείνεται μέσα στις ακτίνες του! Στο κέντρο του τροχού, το λάστιχο θα ενώνεται με ένα μεταλλικό κολάρο, το οποίο θα υποστηρίζει και τα ρουλεμάν τροχού, μέσα από τα οποία θα διέρχεται ο άξονας. 

Σκοπός του Domenicali είναι να υπάρχει μια κάποια απορρόφηση των κραδασμών που προκύπτουν από το chattering, προκειμένου και ο αναβάτης να έχει καλύτερη αίσθηση στο τιμόνι, αλλά και να μειωθεί η εν λόγω ταλάντωση. 

Που όμως αυτή η ενδιαφέρουσα, κατά τα άλλα πατέντα, μπορεί να προκαλέσει έντονη συζήτηση; Μα φυσικά, στον παράγοντα της ελαστικότητας που εισάγει, ακόμα και στον ελάχιστο βαθμό, στο μπροστινό σύστημα της μοτοσυκλέτας. Αν σκεφτούμε ότι στην ακαμψία του εμπρός συστήματος στηρίζεται η κατευθυντικότητα της μοτοσυκλέτας, τότε αναμφίβολα ένα μεγάλο κομμάτι λάστιχο ανάμεσα στον άξονα και τον τροχό, προκαλεί σκέψεις. 

Βέβαια, ο Domenicali σε καμία περίπτωση δεν είναι κάποιος…τυχαίος, και αναμφίβολα θα πρέπει να γίνουμε μάρτυρες της λειτουργίας του συστήματος, για να κρίνουμε οριστικά. Αν αποδειχθεί επιτυχημένο, τότε πολύ πιθανόν να ξεκινά και μια νέα εποχή για τα sportsbikes. 

 

DUCATI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ