Η μεσαία naked κατηγορία ξαναζεί στιγμές δόξας. Τα Aprilia Tuono 660, Benelli 752S, Honda CB 650R, Triumph Trident 660 και Yamaha MT-07, είναι ευέλικτα, γρήγορα, με εξοπλισμό και οδική συμπεριφορά που συναρπάζει χωρίς μάλιστα να ξεφεύγουν σε τιμή και κατανάλωση.
Με αθλητική περιβολή και σπορ γονίδια, τα Aprilia Tuono 660, Benelli 752S, Honda CB 650R, Triumph Trident 660 και Yamaha MT-07, μπορούν ανά πάσα στιγμή να σε βάλουν στην πρίζα μετατρέποντας μια απλή βόλτα σε παιχνίδι, χωρίς μάλιστα να κοστίζουν μια περιουσία. Ευελιξία και άνεση σε συνθήκες commuting και οικονομία στην κατανάλωση, χωρίς όμως να υπολείπονται σε οδηγική αίσθηση σε σχέση με ακριβότερες κατασκευές. Ο παράγοντας διασκέδαση ανεβάζει κατακόρυφα τις μετοχές τους στο δίτροχο χρηματιστήριο της απόλαυσης, συμβάλλοντας αποφασιστικά στον all around χαρακτήρα τους.
Το 0-100 και οι ρεπρίζ έχουν τον πρώτο λόγο! Προφέρουν γκάζια αλλά και οικονομία Εξοπλισμός και συμπεριφορά μεγαλύτερων κατηγοριών Αll around χαρακτήρας που συναρπάζει Είναι αυτή η κατηγορία με τις πιο fun to drive μοτοσυκλέτες;
Η εκσυγχρονισμένη εμφάνιση του Tuono, συνδυάζει το εκλεπτυσμένο design με φουτουριστικά στοιχεία, όπως ο νέος τριπλός LED προβολέας και τα DRL φώτα ημέρας με τα ενσωματωμένα φλας. Η αιχμηρή σχεδίαση συνεχίζει σε όλο το μήκος της μοτοσυκλέτας και καταλήγει στο μικροσκοπικό πίσω μέρος, τονίζοντας ακόμη περισσότερο τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου. Η θέση οδήγησης του Tuono θα σε βάλει στην πρίζα για γρήγορη οδήγηση, δεν πρόκειται όμως να σε κουράσει σε καμία περίπτωση, ακόμη και αν κινείσαι όλη μέρα στα στενά της πόλης. Μια TFT οθόνη παρέχει ξεχωριστές απεικονίσεις Track-Road και αλλάζει φόντο ανάλογα με τον εξωτερικό φωτισμό. Μέσω της πλατφόρμας MIA από τον κατάλογο των αξεσουάρ, μπορείς να συνδέσεις το κινητό σου μέσω Bluetooth, ώστε να βλέπεις σε αυτή οδηγίες από το GPS, κλήσεις, πληροφορίες για το ταξίδι κ.ά.
O 2κύλινδρος εν σειρά κινητήρας του Tuono 660, συνδυάζει τις μικρές διαστάσεις και το χαμηλό βάρος, με ροπάτη λειτουργία σε όλο το φάσμα των στροφών. Αποδίδει 95 ίππους στις 10.000 σαλ και μέγιστη ροπή 6,8 στις 8.500 σαλ. Το ηλεκτρονικό γκάζι ride by wire συνδυάζεται με τη γνωστή πλατφόρμα ηλεκτρονικών βοηθημάτων APRC. Συναντάμε λοιπόν traction control, wheelie control, ρυθμιζόμενο φρένο κινητήρα και cruise control, τα οποία ρυθμίζονται ξεχωριστά και παρέχουν τη δυνατότητα απενεργοποίησης, καθώς και 5 διαφορετικά riding modes. Σε αντίθεση με το RS660, η IMU 6 αξόνων και το quickshifter απουσιάζουν, όμως και τα δύο μπορούν να προστεθούν από τον κατάλογο των αξεσουάρ. Το Tuono 660 έχει τον τρόπο να σε κρατά γαντζωμένο πάνω του, αλλά και τα εφόδια για να αντεπεξέλθει σε ό,τι του ζητήσεις. Εσύ αρκεί να επιλέξεις τον κατάλληλο χάρτη, να ρυθμίσεις τα ηλεκτρονικά βοηθήματα τα οποία λειτουργούν εξαιρετικά και να απολαύσεις τις δυνατότητες της μοτοσυκλέτας, που σε προκαλεί να βρεις διαδρομή με στροφές. Εκεί ο παιχνιδιάρικος χαρακτήρας βρίσκεται σε πρώτο πλάνο και η διασκέδαση πραγματικά δεν σταματά. Η ροπή του κινητήρα αποδίδεται άμεσα αλλά γραμμικά, βοηθώντας αναβάτες κάθε εμπειρίας να αισθανθούν άνετα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα φανεί λίγο… από πλευράς δύναμης στους πιο έμπειρους.
Η 752S δεν είναι μόνο όμορφη αλλά και επιβλητική. Με πολύ γυμνό μέταλλο, καθαρές γραμμές και σύγχρονα στοιχεία αποτελεί μια ξεχωριστή μοτοσυκλέτα. Όλα τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας led, από τον κυκλικό προβολέα μέχρι το φανάρι του μίνιμαλ πίσω μέρους. Το φινίρισμα και η ποιότητα κατασκευής ανεβάζουν επίπεδο την Benelli η οποία ήδη έχει αποσπάσει θετικά σχόλια σε αυτούς τους τομείς. Η θέση οδήγησης είναι σχετικά όρθια χωρίς έντονες γωνίες για τα άκρα, ενώ η ενιαία σέλα έχει ύψος 810χιλ και είναι ευρύχωρη με σχετικά σκληρό αφρώδες. Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί η θέση για τον συνεπιβάτη αφού προσφέρει περισσότερο χώρο από ότι φαντάζεσαι κοιτάζοντας την μικροσκοπική ουρά. Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από μια ικανοποιητικών διαστάσεων έγχρωμη TFT οθόνη, η οποία αλλάζει φωτισμό - γραφικά ανάλογα με τις εξωτερικές συνθήκες και χαρακτηρίζεται από την απλότητά της.
Η 752S εφοδιάζεται με έναν δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα 754 κυβικών ο οποίος αποδίδει 76,2 ίππους στις 8.500 σ.α.λ και 6,8 χλγμ ροπής στις 6.500 καλύπτοντας τις προδιαγραφές Euro 5. Η γραμμική και ροπάτη λειτουργία σε όλο το φάσμα των στροφών χαρακτηρίζει αυτή τη διάταξη κινητήρα και ένας από τους λόγους που τα ηλεκτρονικά βοηθήματα απουσιάζουν. Κινούμενος στην πόλη, θα εκτιμήσεις τη σχετικά όρθια θέση οδήγησης που φαντάζει ιδανική για την καθημερινή μετακίνηση, με τις αναρτήσεις να μην ¨καταπίνουν¨ αλλά να φιλτράρουν ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Σε δρόμο με στροφές, τα 229 κιλά μπορεί να δίνουν μια βαριά αίσθηση στις αλλαγές κατεύθυνσης, όμως αν την εμπιστευτείς θα σε ανταμείψει με πραγματική σπορ συμπεριφορά που ταιριάζει με την εμφάνισή της. Το μπροστινό της Marzocchi σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο σου επιτρέπει να βουτάς αποφασιστικά στις γρήγορες καμπές διατηρώντας τη φόρα που είχες στην είσοδο, χωρίς ασάφειες και κουνήματα. Ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο η μοτοσυκλέτα παραμένει σταθερή, κρατώντας παράλληλα την κατανάλωση σε φυσιολογικά νούμερα.
Με τετρακύλινδρο κινητήρα, το CB 650R «παίζει μπάλα» μόνο του στην κατηγορία. Η φιλοσοφία πίσω από τη Neo Sports Cafe είναι να συνδυάζεις τις compact διαστάσεις και τον μινιμαλισμό με τα ρετρό στοιχεία. Το νέο CB 650R δεν αποτελεί εξαίρεση καθώς ανταποκρίνεται πλήρως στον όρο “γυμνή μοτοσυκλέτα” με τη χρήση πλαστικών να έχει περιοριστεί στο ελάχιστο. Ποιοτικά βρίσκεται στα υψηλά επίπεδα που χαρακτηρίζουν τα μοντέλα της Honda. Το τιμόνι είναι πλέον φαρδύτερο και δίνει ακόμα καλύτερο μοχλό κάνοντας πιο εύκολες και γρήγορες τις αλλαγές κατεύθυνσης με τη θέση οδήγησης να παραμένει ελαφρώς σκυφτή, χωρίς όμως να γίνεται κουραστική. Η σέλα βρίσκεται στα 810 χιλιοστά από το έδαφος, οπότε δεν θα προβληματίσει τους πιο βραχύσωμους αναβάτες ενώ για να σε κουράσει θα πρέπει να περάσεις τουλάχιστον δυο ώρες συνεχόμενα πάνω της. Η νέα LCD οθόνη είναι μικρών σχετικά διαστάσεων, ακολουθώντας τη μίνιμαλ φιλοσοφία του μοντέλου, όμως παραμένει ευανάγνωστη.
Η Honda μένει πιστή στον εν σειρά τετρακύλινδρο, υδρόψυκτο κινητήρα των 649 κυβικών. Στόχος ήταν να καλύπτει τις Euro 5 προδιαγραφές ρύπων χωρίς όμως να επηρεαστεί η απόδοση, με την ιπποδύναμη να παραμένει στους 95 ίππους στις 12.000 σ.α.λ, ενώ μπορεί να περιοριστεί στους 47 ίππους για τους κατόχους διπλώματος Α2. Το CB 650R είναι εξοπλισμένο με το απαραίτητο για τα δεδομένα των ελληνικών δρόμων Selectable Torque Control (HSTC), το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί ακόμα και εν κινήσει. Ο πολύπλευρος χαρακτήρας του σου επιτρέπει να μετακινείσαι σβέλτα και με άνεση μέσα στην πόλη για τις καθημερινές σου μετακινήσεις, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να σου προσφέρει γενναίες δόσεις ευχαρίστησης και σπορ συμπεριφοράς σε στριφτερά επαρχιακά κομμάτια. Η ελαστικότητά του μάλιστα κάνει αχρείαστα τα περιττά ανεβοκατεβάσματα ταχυτήτων και μπορείς να κινηθείς με ροή εκμεταλλευόμενος τη ροπή και το γρανάζωμα του κιβωτίου. Σε αυτό βέβαια συμβάλει τόσο η επιθετική θέση οδήγησης όσο και το στιβαρό πλαίσιο που σε συνδυασμό με τις σχετικά σφικτές αναρτήσεις δημιουργούν ένα πρόθυμο, ακριβές και ευέλικτο σύνολο.
H Triumph έχει τον τρόπο να παντρεύει ιδανικά το κλασσικό με το μοντέρνο, αλλά και με το minimal στην περίπτωση του Trident. H ποιότητα κατασκευής βρίσκεται στο άνω άκρο της κατηγορίας και σε καμία περίπτωση δεν συνάδει με την τιμή του. Το Trident προορίζεται φυσικά και για καθημερινή μετακίνηση με τη θέση οδήγησης να συμβάλλει σε αυτό, αφού συναντάμε μια τυπική σχετικά όρθια στάση σώματος που ταιριάζει σε κάθε σωματότυπο. Παρά τις μαζεμένες διαστάσεις της μοτοσυκλέτας, η σέλα είναι ευρύχωρη με ικανοποιητικό αφρώδες και βρίσκεται αρκετά χαμηλά, στα 805χιλ από το έδαφος. Μια στρογγυλή οθόνη, η οποία χωρίζεται σε δύο μέρη (πάνω LCD, κάτω TFT), παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες, προσδίδοντας επιπλέον και μια διακριτική ρετρό πινελιά στο σύνολο.
Η τρικύλινδρη καρδιά του Trident βασίζεται στο άκρως επιτυχημένο σύνολο του Street Triple. O κυβισμός ανέρχεται στα 660 κυβικά και η απόδοσή του αγγίζει τους 80 ίππους στις 10.250 σ.α.λ , καθώς το μεγαλύτερο ¨βάρος¨ δόθηκε στη ροπάτη λειτουργία. Έτσι, παρότι η ροπή των 6,5 χλγμ κορυφώνεται στις 6.250 σ.α.λ, το 90% αυτής είναι άμεσα διαθέσιμο σε όλο το φάσμα των στροφών. Το Ride By wire γκάζι επιτρέπει τη χρήση 2 χαρτών (Road, Rain) που διαφέρουν ως προς την απόκριση, καθώς και Traction Control με δυνατότητα απενεργοποίησης. To 6τάχυτο κιβώτιο συνεργάζεται με συμπλέκτη ολίσθησης και μπορεί να συνδυαστεί με το προαιρετικό quickshifter. Στην πυκνή κίνηση θα εκτιμήσεις ακόμη μια φορά την τρικύλινδρη διάταξη που δεν γνωρίζει από σκορτσαρίσματα όπως και τις μικρές διαστάσεις που επιτρέπουν να περνάς με άνεση ανάμεσα από τα αυτοκίνητα, παρότι το κόψιμο του τιμονιού είναι σχετικά μικρό. Οι αναρτήσεις δεν ρυθμίζονται, αλλά το εργοστασιακό setup πετυχαίνει τον ιδανικό συνδυασμό μεταξύ άνεσης και απόδοσης, ώστε το Trident να σου προσφέρει την αίσθηση μιας πραγματικής σπορ μοτοσυκλέτας που μπορεί να χαρίσει χαμόγελα και σε δρόμο με στροφές.
Η εμφάνιση του ΜΤ-07 σηματοδοτείται από την νέα οικογενειακή ταυτότητα της σειράς ΜΤ, που μοιράζεται και ο μεγαλύτερος αδερφός ΜΤ-09. Φυσικά ξεχωρίζει ο ολοκαίνουργιος στρογγυλός LED προβολέας με τα φώτα ημέρας εκατέρωθεν να δίνουν μια φουτουριστική όψη σε σχήμα Y. H συναρμογή των υλικών και η βαφή συνθέτουν ένα ποιοτικό σύνολο. Το νέο, φαρδύτερο κωνικό τιμόνι αλουμινίου είναι μεταβλητής διατομής και πιο φαρδύ, ενώ βρίσκεται ψηλότερα και πιο πίσω, κάνοντας ακόμα πιο άνετη την θέση οδήγησης στην πολύωρη χρήση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ξενίζει στη γρήγορη οδήγηση. Το ύψος της σέλας διατηρήθηκε στα 805 χιλιοστά δίνοντας εύκολη πρόσβαση ακόμα και σε βραχύσωμους αναβάτες, ενώ το υλικό της επαρκεί για μεγάλες ξεκούραστες βόλτες. Η νέα ευδιάκριτη LCD οθόνη φέρει πλέον μαύρο φόντο με λευκές ενδείξεις, ενώ η εφαρμογή MyRide για λογισμικά Android και iOS σου επιτρέπει να καταγράφεις δεδομένα όπως η απόσταση που έχει διανυθεί, η γωνία κλίσης, η επιτάχυνση, η μέγιστη ταχύτητα και να μοιράζεσαι στοιχεία της διαδρομής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας της Yamaha με την χωρητικότητα των 689κ.εκ., διαθέτει στρόφαλο 270 μοιρών, και ένα ιδιαίτερα compact αντικραδασμικό άξονα. Οι προδιαγραφές Euro 5 δεν μείωσαν στο ελάχιστο τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, βλέπε γραμμική-γεμάτη λειτουργία και χαμηλή κατανάλωση. Το αποτέλεσμα είναι 73,5 ίπποι στις 8.750 σ.α.λ και μέγιστη ροπή 6,8 kg-m στις 6.500 σ.α.λ. Η ροπή είναι πανταχού παρούσα από το ρελαντί μέχρι τον κόφτη, παραδίδοντας μαθήματα γραμμικότητας. Η απουσία ηλεκτρονικών βοηθημάτων δικαιολογείται από τον εντυπωσιακό τρόπο με τον οποίο περνάει το ΜΤ-07 τη δύναμη του στο δρόμο, με τον οδηγό να έχει τον απόλυτο έλεγχο σε κάθε περίσταση. Φιλικότητα και ευχρηστία αποτελούν το μεσαίο όνομα του ΜΤ-07, το οποίο θα κινηθεί απροβλημάτιστα τόσο στο μποτιλιάρισμα της πόλης όσο και σε αυτοκινητοδρόμους, με την πολύ καλή ποιότητα κύλισης να ενισχύεται από την απουσία κραδασμών.