Τελευταίο χαρακτηριστικό παράδειγμα του πόσο έχουν προχωρήσει οι ηλεκτρικές μοτοσικλέτες είναι η νίκη του Carlin Dunne στο Pikes Peak, στη σέλα μιας ηλεκτρικής μοτοσικλέτας της Lightning. Η ηλεκτρική μοτοσικλέτα κατάφερε να νικήσει τις βενζινοκίνητες και τερμάτισε πρώτη σε έναν από τους πιο απαιτητικούς αγώνες του κόσμου! Από τη μία, βέβαια, ο αναβάτης της δεν ήταν κάποιος τυχαίος, μιας και ο Dunne τερματίζει πρώτος στο Pikes Peak από το 2011. Στις προηγούμενες νίκες του, όμως, βρισκόταν στη σέλα ενός Ducati Multistrada και όχι σε ένα – σνομπαρισμένο από πολλούς – ηλεκτρικό μοντέλο.
Τα ηλεκτρικά μοντέλα, λοιπόν, σηκώνουν κεφάλι με τις επιτυχίες τους. Κυνηγούν και σπάζουν τα ρεκόρ στο Isle Of Man TT Zero, κερδίζουν απαιτητικούς αγώνες ανάβασης και μας φέρνουν πιο κοντά στο μέλλον που μας υπόσχονται. Και ακόμη δεν έχουν ξεκινήσει! Άλλωστε, από την επόμενη αγωνιστική σεζόν θα βλέπουμε όλο και περισσότερα ηλεκτρικά να συναγωνίζονται των βενζινοκίνητων σε κοινούς αγώνες. Έτσι, οι αγωνιστικές προετοιμασίες όσων ασχολούνται με τα ηλεκτρικά δίκυκλα είναι πυρετώδεις, προκειμένου να έρθουν ακόμη περισσότερα εντυπωσιακά αποτελέσματα, τα οποία, όπως μας απέδειξε το μοντέλο της Lightning στο Pikes Peak, μπορούν να έρθουν.
Φυσικά, οι αγωνιστικοί θρίαμβοι των ηλεκτρικών αποτελούν τη μία μόνο πλευρά του νομίσματος. Η άλλη αφορά στα μοντέλα παραγωγής. Οι εταιρείες που ασχολούνται αποκλειστικά με τα ηλεκτρικά παρουσιάζουν νέα μοντέλα (ακόμη και η Vectrix, γνωστή για τα ηλεκτρικά της scooter, ετοιμάζει μοτοσικλέτα με ηλεκτρικό κινητήρα), τα οποία καταφέρνουν σιγά-σιγά να βελτιώσουν την αναλογία επιδόσεων/τιμής. Οι εποχές που οι απαραίτητες τεχνολογίες αύξαναν σε δυσθεώρητα ύψη το κόστος παραγωγής και διάθεσης φαίνεται να περνάνε σταδιακά στο παρελθόν και οι εταιρείες που εξειδικεύονται στα ηλεκτρικά δίκυκλα μοιάζουν να το αποδεικνύουν με κάθε νέα τους παρουσίαση. Φυσικά, τα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν ακόμη δρόμο να διανύσουν σε αυτόν τον τομέα, αλλά είναι εξαιρετικά θετικό το γεγονός ότι δε μένουν στάσιμα.
Αν οι τάσεις που αναφέρονται παραπάνω επικρατούσαν μόνο εντός του μικρόκοσμου των ηλεκτρικών δικύκλων, η εικόνα που θα είχαμε θα ήταν μεν αισιόδοξη, αλλά όχι τόσο. Από τη στιγμή, όμως, που και οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές έχουν στρέψει το βλέμμα τους προς την ηλεκτρική τεχνολογία, γνωρίζουμε πως η επέκτασή της είναι προ των πυλών. Ήδη, εταιρείες όπως η ΚΤΜ, η BMW, η Kymco, η Polaris και άλλες έχουν ετοιμάσει ηλεκτρικά μοντέλα, πρωτότυπα ή παραγωγής. Και εφόσον το κοινό τους είναι πολύ πιο διευρυμένο από αυτό μιας αποκλειστικά ηλεκτρικής εταιρείας, λειαίνουν το έδαφος για πιο προσιτές οικονομικά τεχνολογίες που θα τους επιτρέψουν να τα ρίξουν με προοπτικές στην αγορά.
Τέλος, και οι αναβάτες φαίνεται να πηγαίνουν με τα νερά της νέας τεχνολογίας. Οι πολέμιοι των ηλεκτρικών μοιάζουν να ξεμένουν από επιχειρήματα (χάρη στις εντυπωσιακές επιδόσεις των νέων μοντέλων – ωστόσο, εξακολουθούν να έχουν δίκιο για το κόστος) και αυτοί που παίρνουν μια γεύση από την ηλεκτρική μετακίνηση πληθαίνουν. Χάρη στην ανάπτυξη των ηλεκτρικών, βλέπουμε Αμερικανούς κατασκευαστές να διανύουν τις ΗΠΑ με ένα ηλεκτρικό και να υπολογίζουν πόσες φορτίσει χρειάζονται, ηλεκτρικά νοικιάρικα scooter στο Σαν Φρανσίσκο και κοινόχρηστα ηλεκτρικά scooter στη Βαρκελώνη.
Τα ηλεκτρικά, λοιπόν, έχουν προχωρήσει πολλά βήματα και πλέον βρίσκονται σχεδόν παντού. Φυσικά, οι αδυναμίες τους (ειδικά όσον αφορά στο λόγο κόστους/επιδόσεων) παραμένουν, αλλά και αυτές διορθώνονται σιγά-σιγά, εν μέσω νέων ρεκόρ, εντυπωσιακών αποτελεσμάτων και γενικότερης ανάπτυξης της φιλικής προς το περιβάλλον τεχνολογίας.
EMW Lucking Pro 2 Batteries 2025
EICMA 2025 - Harley-Davidson Street Glide 2026: Με νέο σχεδιασμό , 107 ίππους και φουλ ηλεκτρονικά
EICMA 2025 - Lifan KPV 125/150: Νέο Adventure Scooter σε δύο εκδόσεις με μεγάλο ρεζερβουάρ
Zontes ZT552T-S & ZT552T-Z: Τα πρώτα δικύλινδρα GT scooter της Zontes στην EICMA 2025
EICMA 2025 - LETBE 282: Νέο μικρό Adventure με δικύλινδρο κινητήρα και 20 λίτρα ρεζερβουάρ
Τα 300άρια scooter με το καλύτερο 0-100 χλμ./ώρα έως 4.500 ευρώ
EICMA 2025 - LETBE 180L: Νέο dualsport με 21 ίντσες τροχό εμπρός και ανεστραμμένο πιρούνι
EICMA 2025 – Harley Davidson Road Glide 2026: Με νέα εμφάνιση και πλούσια ηλεκτρονικά βοηθήματα
Test LS2 Challenger II: Ελαφρύ και άνετο τουριστικό κράνος με HPFC κέλυφος
H Eλληνική DNA High Performance Filters και φέτος στην EICMA 2025
mototriti.gr | Ταυτότητα
Επωνυμία Επιχείρησης: AUTO ΤΡΙΤΗ ΑΕ
Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Αμαρουσίου 14 - Νέο Ηράκλειο, Τ.Κ. 141 22
Νομική Μορφή: ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Α.Φ.Μ.: 998384177
Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ
Στοιχεία Επικοινωνίας:
E-mail: [email protected]
Τηλέφωνο: 211 1085500
Ιστοσελίδα: www.mototriti.gr
Διοικητικά Στελέχη
Ιδιοκτήτες & Κύριοι Μέτοχοι: Δανάη Τριανταφύλλη Δάφνη Τριανταφύλλη
Νόμιμος εκπρόσωπος - Διευθυντής: Νίκος Καρανάσιος
Διευθυντής σύνταξης: Παναγιώτης Σιώπης
Διαχειριστής ονόματος τομέα: ΑUTO ΤΡΙΤΗ Α.Ε.