net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Λεπτό, πανάλαφρο (μόλις 70 κιλά) και με κινητήρα από KTM 350 SX-F... λέτε να μην καταφέρει να ξεπεράσει τα 140 χλμ./ώρα;

Αεροδυναμικό όσο δεν πάει με εξαιρετική δουλειά στο πλαίσιο

ΚΤΜ για Land Speed

Με κινητήρα και τροχούς από MX μοντέλο, ο Αυστραλός Nigel Petrie θέλει να επιχειρήσει την κατάρριψη του ρεκόρ ταχύτητας στην κατηγορία των μεταποιημένων μονοκύλινδρων 350 κ.εκ. στο… Down Under.

 
Aς αρχίσουμε από μερικές βασικές πληροφορίες. Πέραν από την "αλμυρή έρημο" με την ονομασία Bonneville Salt Flats στην Utah των ΗΠΑ, υπάρχει αντίστοιχο μέρος και στην Αυστραλία, με την ονομασία Lake Gairdner. Παρά την τεράστια χιλιομετρική διαφορά που χωρίζει τα δυο αυτά μέρη, υπάρχει κάτι κοινό: Αμφότερα χρησιμοποιούνται για να μετρηθούν ρεκόρ ταχύτητας… εδάφους - εδάφους από παντός τύπου οχήματα. 

Αλλαγή εικόνας. Ο Nigel Petrie, γνωστός custom builder, είχε πάει κατασκήνωση με τους φίλους του και ξημεροβραδιάζονταν παίζοντας με ένα KTM SX-F 350 του 12, στις ερημιές της Αυστραλίας. Ανήσυχο και αντισυμβατικό πνεύμα όπως είναι ο Nigel, ενώ χάζευε την φωτιά στην κατασκήνωση, του καρφώθηκε η ιδέα για το πώς θα ανταποκρινόταν ο κινητήρας του KTM σε ένα όχημα φτιαγμένο για τελικές. 
Το ένα πράγμα έφερε το άλλο και ψάχνοντας το περισσότερο, ο Nigel διαπίστωσε πως το ρεκόρ ταχύτητας στην Αυστραλία για νορμάλ μονοκύλινδρους κινητήρες 350 κ.εκ., είναι μόλις  141 χ.α.ω. και μάλλον κρατάει από την εποχή των δεινόσαυρων…
 
Έτσι λοιπόν αποφάσισε να το σπάσει, κάτι το οποίο μάλλον είναι πάρα πολύ εύκολο, αλλά η διαδικασία είναι που μετράει! 

Πήρε λοιπόν από το KTM τον κινητήρα, το μπροστινό κομπλέ και τον πίσω τροχό και βάλθηκε να φτιάξει μια μοτοσικλέτα που όχι μόνο θα ξεπεράσει το απαρχαιωμένο ισχύον ρεκόρ αλλά θα θέσει και πολύ ψηλά τον πήχη για όσους θα επιχειρήσουν κάτι αντίστοιχο. 

Για το προσχέδιο, χρησιμοποίησε λεπτούς σωλήνες αλουμινίου, προκειμένου να έχει μια πρώτη ιδέα για την χωροταξία του όλου θέματος. Στην συνέχεια και αφού είχε πλέον μια αποκρυσταλλωμένη άποψη για το τι και πως, άρχισε τις κολλήσεις σε ατσάλινους σωλήνες chro-mo, φτιάχνοντας το τελικό πλαίσιο. 

Η όλη κατασκευή είναι σε φάση "πιο minimal πεθαίνεις" με το βάρος της όλης κατασκευής να ανέρχεται συνολικά στα 70 και κάτι κιλά! Μετατροπές δεν έχουν γίνει στον κινητήρα, πέραν από ένα σύστημα γρήγορων αλλαγών ταχυτήτων που βρίσκεται στο τιμόνι, καθότι τα πόδια με αυτή την θέση οδήγησης, εδράζονται στον άξονα του πίσω τροχού. 

Η μοτοσικλέτα είναι πολύ λεπτή και για αυτό τον λόγο έχει χρησιμοποιηθεί μόνο ένα εκ των δύο ψυγείων του KTM, ενώ κατασκευάστηκε στο χέρι και ένα ψιλόλιγνο και μικρής χωρητικότητας ρεζερβουάρ, ώστε να μην εξέχει και να μην προσθέτει βάρος και όγκο. 

Ο Nigel πρόκειται να επιχειρήσει την κατάρριψη του ρεκόρ στο ετήσιο Speed Week που διοργανώνεται στην αποξηραμένη λίμνη  Gairdner από 29 Φεβρουαρίου μέχρι 4 Μαρτίου.

Μάλλον θα υα καταφέρει και πρόκειται μάλιστα να κυκλοφορήσει και σχετική ταινία - ντοκομαντέρ για όλη του την προσπάθεια, με την ονομασία. "Flats".  

 

???????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ