Ιδού η νέα άνοιξη (Primavera) της Vespa για το 2014. Μία ακόμη ξεχωριστή ρετρό πρόταση της ιταλικής εταιρείας, πατώντας πάνω στο θρύλο του κλασικού Primavera του 1968.
Η... άνοιξη του 68 ήταν μία Vespa που έμεινε στην ιστορία. Ένα ελαφρύ, ευέλικτο και στιλάτο δίκυκλο, με δυνατές επιδόσεις, που προσέφερε τον απαραίτητο αέρα ελευθερίας σε όποιον επέλεγε να συμβιώσει μαζί του. Το Primavera θα γινόταν ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της Vespa στην ιστορία της φίρμας.
Το 2014 σηματοδοτεί την επιστροφή αυτού του θρύλου, δίνοντας νέα πνοή στο τι εστί ιταλική άνοιξη. Νεανική εμφάνιση, σύγχρονη τεχνολογία, με στιλιστικές αναφορές τόσο στην προγονική Primavera όσο και στην premium 946.
Οι διαστάσεις της είναι οι ίδιες με της LX, όμως η εργονομία της έχει δεχθεί σημαντικές βελτιώσεις. Μικρότερη είναι η απόσταση σέλας-εδάφους, και μαζί με το μικρότερο πλάτος στα πλαινά, κάνουν ακόμα ευκολότερη την πρόσβαση για όλα τα ύψη αναβατών. Στιλιστικά, η ουρά είναι μυτερή, όπως στην πρώτη Vespa, που ενέπνευσε το όνομα (σφήκα), λόγω της ομοιότητας της ουράς με κεντρί σφήκας. Να σας πούμε και το άλλο τώρα. Η Vespa μιλάει για μια κοπιαστική μελέτη που έκανε το R&D της, στις… αντανακλάσεις του φωτός πάνω στη νέα Primavera, και έδωσε ιδανικό σχήμα στο scooter της Piaggio, ώστε οι αντανακλάσεις να εκφράζουν μία μοντέρνα αίσθηση. ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ!
Τα όργανα συνδυάζουν ρετρό και σύγχρονη αισθητική με αναλογικές ενδείξεις για το κοντέρ, μαζί με μια καλαίσθητη ψηφιακή οθόνη. Ο προβολέας είναι στρογγυλός, με λαμπτήρα τεχνολογίας led. Η σέλα είναι 2 επιπέδων, με διπλή ραφή, ενώ νέας σχεδίασης είναι οι πεντάμπρατσοι τροχοί των 11 ιντσών. Ακόμα και τα ονόματα των χρωμάτων έχουν ιδιαίτερο στιλ: «MonteBianco White, Blue Midnight, Dragon Red, Crete Senesi Brown, Marechiaro Light Blue and Vulcan Black».
Το Primavera φοράει ένα ολοκαίνουργιο, πιο άκαμπτο πλαίσιο, δίχως αυτό να μεταφράζεται σε αυξημένο συνολικό βάρος του scooter. Ταυτόχρονα, η μετακίνηση της μπαταρίας αύξησε τον αποθηκευτικό χώρο από 14,3 λίτρα σε 16,6, αυξάνοντας και την ευκολία πρόσβασης για τη συντήρηση του κινητήρα. Νέα είναι όμως και η έδραση του κινητήρα στο πλαίσιο, ώστε να μειωθούν ακόμα περισσότερο οι κραδασμοί. Επανασχεδιασμένος από την αρχή είναι και ο αιωρούμενος βραχίονας της ανάρτησης μπροστά, για μείωση των τριβών και μεγαλύτερη άνεση, με ταυτόχρονη νέα έδραση του αμορτισέρ.
Στην καρδιά της Primavera βρίσκουμε 2 υπερμοντέρνους τριβάλβιδους τετράχρονους και ψεκαστούς κινητήρες στα 125 και 150 κυβικά, που αποτελούν ότι καλύτερο έχει να δείξει η εταιρεία σε επιδόσεις, κατανάλωση αλλά και σε χαμηλές εκπομπές ρύπων. Σημειώστε πως ο ψεκασμός της Primavera είναι εντελώς νέος, αποκλειστικά σχεδιασμένος για το συγκεκριμένο μοντέλο. Νέα είναι και η μίζα, πιο ήσυχη και αποδοτική, ενώ νέο είναι και το σύστημα μετάδοσης CVT με ιμάντα. Η Vespa μιλάει για κατανάλωση 64 χιλιομέτρων ανά λίτρων, με μέση ωριαία ταχύτητα 50χλμ/ώρα! Ταυτόχρονα service απαιτείται κάθε 10.000 χιλιόμετρα, γεγονός που μεταφράζεται σε χαμηλό κόστος συντήρησης.
Εκτός από τις «μεγάλες εκδόσεις» των 125 και 150 κυβικών, η Primavera θα κυκλοφορήσει και σε 50 κυβικά, σε 2 εκδόσεις, είτε με τετράχρονο, είτε με δίχρονο κινητήρα! Μάλιστα στην τετράχρονη έκδοση των 50κ.εκ., η Primavera φοράει τον πιο δυνατό τετράχρονο 50άρη κινητήρα της αγοράς με απόδοση 4,35hp.
Τέλος, όπως συνηθίζει η Vespa, έτσι και με τη νέα Primavera θα κυκλοφορήσει και μια εκτενής σειρά επίσημων αξεσουάρ για να φέρετε την άνοιξη στα προσωπικά σας μέτρα. Από top box μέχρι ψηλές ζελατίνες, και από βαλιτσάκια και κουβέρτες για το κρύο, αλλά και νέα κράνη σε ρετρό σχέδια και όμορφα χρώματα. Τεχνικά Χαρακτηριστικά Κινητήρες: 4Τ, 1Κ, Α/Ψ, 125 / 150 κ.εκ. (και 2Τ/ 4Τ 50κ.εκ.) Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 10,6/7.700 / 12,8/7.750 (και Δ/Α / 4,35) Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 1,4/6.000 / 1,8/6.500 (Δ/Α) Ρεζερβουάρ (λίτρα): 8 Βάρος (κιλά, πλήρες): Δ/Α Ύψος σέλας (χλστ.): 780