5 σοβαρά λάθη που κάνει ένας αρχάριος

5 σοβαρά λάθη που κάνει ένας αρχάριος

Δες τώρα ποια είναι τα 5 πιο συνηθισμένα λάθη που μπορεί να κάνεις ως αρχάριος αναβάτης και πώς θα τα αποφύγεις.

1. Ανεπαρκής εξοπλισμός

Ο ενθουσιασμός μπορεί να είναι μεγάλος όταν αποκτάς το πρώτο σου δίκυκλο. Ένας ολοκαίνουργιος κόσμος ανοίγεται μπροστά σου και ανυπομονείς να τον ανακαλύψεις. Το μόνο που θέλεις είναι να ανέβεις στη σέλα και να μην κατέβεις, αν δεν πονέσουν τα μαλακά σου μόρια. Όμως, απαιτείται μεγάλη προσοχή, ιδιαίτερα τον πρώτο καιρό προκειμένου να αποφύγεις τα απρόοπτα. Ο κίνδυνος παραμονεύει, δες εδώ τι πρέπει να προσέξεις.



Πριν την αγορά του πρώτου σου δικύκλου πρέπει στον προϋπολογισμό σου να συμπεριλάβεις οπωσδήποτε και την αγορά πλήρους και ποιοτικού προστατευτικού εξοπλισμού. Φρόντισε να σου περισσέψουν χρήματα και μη τα καταναλώσεις όλα στη μοτοσυκλέτα ή το scooter, καθώς το κόστος του εξοπλισμού δεν είναι αμελητέο. Κράνος, μπουφάν και γάντια είναι απολύτως απαραίτητα, ενώ για να είσαι πλήρως προστατευμένος θα χρειαστείς παντελόνι και μποτάκια. Μην ξεχνάς ότι δεν σε προστατεύουν μόνο σε περίπτωση πτώσης, αλλά και από τα στοιχεία της φύσης, οπότε πρέπει να τα φοράς ανεξάρτητα από τη διάρκεια της μετακίνησης.

2. Θεωρείς οτι σε βλέπουν



Το ότι είσαι πιο ωραίος πάνω σε μια μοτοσυκλέτα, δεν σημαίνει ότι οι υπόλοιποι σε βλέπουν. Και φυσικά δεν αναφερόμαστε μόνο στους οδηγούς αυτοκινήτων, αλλά και στους πεζούς. Πρέπει συνεχώς να θεωρείς ότι είσαι αόρατος. Έτσι θα είσαι προετοιμασμένος για το αυτοκίνητο που θα χωθεί μπροστά σου χωρίς καμία προειδοποίηση, ή για τους πεζούς που θα διασχίσουν απρόσεκτα τον δρόμο. Στο να είσαι πιο ορατός θα βοηθήσει και ο εξοπλισμός σου, οπότε είναι καλό να διαλέξεις κάποιο ανοιχτόχρωμο κράνος και μπουφάν με ανακλαστικά σημεία. Η οδήγηση μέσα στην πόλη είναι πιο δύσκολη με μοτοσυκλέτα από ότι με αυτοκίνητο, καθώς τα πράγματα που πρέπει να προσέχεις είναι περισσότερα. Δώσε στον εαυτό σου χρόνο να προσαρμοστεί και μη ντραπείς να ακολουθήσεις την κίνηση των αυτοκινήτων, μέχρι να νιώσεις άνετα με τη διήθηση.

3. Δικάβαλο χωρίς να είσαι εξοικειωμένος



Το να κάνεις βόλτα δικάβαλο με το έτερον ήμισυ ή κάποιο φιλαράκι σου, μπορεί να είναι πολύ δελεαστικό στην αρχή, αφού μάλλον θα θέλεις να κάνεις επίδειξη  του καινούργιου σου αποκτήματος και των ικανοτήτων σου. Είναι όμως καλό να δώσεις χρόνο στον εαυτό σου να συνηθίσει τον τρόπο που αντιδρά και συμπεριφέρεται η μοτοσυκλέτα και γενικά να νιώσεις εσύ άνετα πάνω της πριν αποφασίσεις να ανεβάσεις δεύτερο άτομο. Η συμπεριφορά της αλλάζει σε μεγάλο βαθμό και η ύπαρξη συνεπιβάτη μπορεί να κάνει τα πράγματα ακόμα πιο δύσκολα, ιδικά αν αυτός δεν ξέρει πώς να συμπεριφερθεί. Τέλος, η συνομιλία μπορεί να σου αποστάσει την προσοχή, κάτι που δεν πρέπει να γίνει, ιδιαίτερα μέχρι να αποκτήσεις την απαραίτητη εμπειρία.

4. Οδηγείς πάνω από τις δυνατότητές σου



Είναι λογικό να είσαι ενθουσιασμένος με τις νέες προοπτικές που ανοίγονται μπροστά σου με την απόκτηση μιας μοτοσυκλέτας και να θες να οδηγείς παντού. Όμως η αίσθηση ελευθερίας δεν πρέπει να σε παρασύρει, καθώς δεν είσαι έτοιμος ακόμα να αντιμετωπίσεις οποιοδήποτε οδόστρωμα και κατάσταση. Απέφυγε το χώμα και προτίμησε να κάνεις εξάσκηση και βόλτες σε καλό και στεγνό οδόστρωμα. Αν υπάρχει η δυνατότητα, μην οδηγείς σε ώρες αιχμής, που τα πράγματα είναι πιο πολύπλοκα και επικίνδυνα. Προσπάθησε να αυξάνεις σταδιακά τον βαθμό δυσκολίας των μετακινήσεών σου και μόνο όταν αισθάνεσαι έτοιμος για κάτι τέτοιο. Σταδιακά θα δεις ότι οι ικανότητες και η δυνατότητα να «διαβάζεις» τον δρόμο και να εντοπίζεις έγκαιρα τους κινδύνους, θα βελτιωθεί.

Συνέχεια του άρθρου >>>