Η αρχή της εξέλιξης

Έκανε την εμφάνισή της το 1993, 60 χρόνια μετά τη θρυλική R32 που ήταν η πρώτη μοτοσυκλέτα της εταιρείας με boxer κινητήρα και κουβαλούσε μια σειρά από χαρακτηρίστηκα τα οποία θα υιοθετούσαν αργότερα πολλά μοντέλα της εταιρείας.

Ο δικύλινδρος boxer είχε 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο με τους εκκεντροφόρους να παίρνουν κίνηση από τρεις αλυσίδες. Επιλέχθηκε ένας εκκεντροφόρος για κάθε κύλινδρο, αντί για δυο με στόχο την αυξημένη αξιοπιστία στις υψηλές στροφές. Μπορεί σήμερα, οι 90 ίπποι του R 1100 RS να μην εντυπωσιάζουν σαν νούμερο, αλλά το 1993 ήταν ένα εξαιρετικό νούμερο.

Στον τομέα της ανάρτησης ήταν εφοδιασμένο με Telelever εμπρός και Paralever πίσω. Ο άξονας που έδινε κίνηση στον πίσω τροχό περνούσε μέσα από το μονόμπρατσο ψαλίδι και κάτω από αυτό υπήρχε μια δοκός στήριξης. Επίσης, η λύση του άξονα καταργεί και την ανάγκη για συντήρηση που έχει μια αλυσίδα.

Η εμπειρία της εταιρείας στον τομέα της άνεσης μέσα από την ενασχόλησή της με τα αυτοκίνητα πέρασε και στη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, αφού ήταν εφοδιασμένη με θερμαινόμενη σέλα και γκριπ, ενώ το ABS ήταν ένα μεγάλο «+» εκείνη την περίοδο. Για την προστασία του αναβάτη από τον αέρα φρόντιζε το φαίρινγκ και η μεγάλη ζελατίνα. Ήταν μια αρκετά ευέλικτη μοτοσυκλέτα, όταν τα χιλιόμετρα ανέβαιναν, παρά τα 239 κιλά της, χάρη στο χαμηλό κέντρου βάρους λόγω boxer κινητήρα.