LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πότε έρχονται τα μοντέλα του 2009

One of a Kind. Ένας τίτλος που ταιριάζει «γάντι» στα Yamaha του 2009, αφού υπάρχουν νέα μοντέλα σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες: Supersport (R1), Street (XJ6-Diversion), On-off (WR 125R), Supermoto (WR 125X), Cruiser (XVS 950A) και Scooter (Neos 50).

 
R1

Πότε έρχεται: Τέλη Φεβρουαρίου 2009

To κορυφαίο supersport της Yamaha, παρουσιάζεται ριζικά ανανεωμένο για το 2009, εισάγοντας στην κατηγορία για πρώτη φορά την «ασύμμετρου» τύπου σειρά ανάφλεξης χάρη στην πρωτοποριακή –για μοτοσικλέτα δρόμου- διάταξη των κομβίων του στροφάλου. Σε αντίθεση με την συνήθη για τους τετρακύλινδρους κινητήρες, παράλληλη κίνηση των πιστονιών ανά ζεύγος, στο νέο R1, το κάθε πιστόνι κινείται ανεξάρτητα, χωρίς να έχει «ζευγάρι» που να διαγράφει την ίδια κίνηση παράλληλα με αυτό. Τα διαστήματα ανάφλεξης είναι: 270ο – 180ο – 90ο – 180ο και σύμφωνα με την Yamaha, αυτό προσδίδει γραμμικότητα στην απόδοση του κινητήρα, ροπή από τις χαμηλές στροφές, μεγαλύτερη πρόσφυση λόγω του τρόπου με τον οποίο πραγματοποιείται η παροχή ισχύος στο πίσω ελαστικό και μια μοναδική αίσθηση της λειτουργίας του μοτέρ.

Είναι η πρώτη φορά που στρόφαλος τέτοιου τύπου (crossplane) εφαρμόζεται σε μοτοσικλέτα ευρείας παραγωγής, αφού η πρωτοποριακή διάταξη των κομβίων, απαιτεί πολυπλοκότητα στην σχεδίαση και τεχνογνωσία που μέχρι πρότινος, αποτελούσε αποκλειστικό προνόμιο αγωνιστικών κατασκευών. Η χωρητικότητα του κινητήρα είναι 998κ.εκ (διάμετρος Χ διαδρομή:78 Χ 52,2 χιλ.) και με την συμπίεση της τάξεως του 12.7:1, η ονομαστική απόδοση του κινητήρα ανέρχεται στους 182 ίππους στις 12.500σ.α.λ. και στα 11,8kgm ροπής στις 10.000σ.α.λ.

Τα συστήματα YCC-I (μεταβλητού μήκους αυλοί εισαγωγής) και ΥCC-T (…e-γκάζι) είναι φυσικά παρόντα στο νέο R1, νέο όμως αποτελεί το D-Mode Map, το οποίο συνεργαζόμενο με το YCC-T, δίνει στον αναβάτη την δυνατότητα να επιλέξει μεταξύ τριών διαφορετικών modes απόδοσης του κινητήρα. Standard mode για all-round χρήση στον δρόμο, Α mode για μέγιστη απόδοση στην πίστα και B mode για ομαλή απόδοση σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης.

XJ6-Diversion

Πότε έρχεται: Τέλη Μαρτίου 2009

Η Yamaha αφουγκράστηκε τις ανάγκες της ευρωπαϊκής αγοράς που απαιτούσε εύκολες και φιλικές all-round street μοτοσικλέτες και παρουσίασε ακριβώς αυτό! Δανειζόμενη ένα όνομα από τα παλιά (θυμάστε τα Diversion 400- 600 – 900;) κατασκεύασε μια μοτοσικλέτα που συνδυάζει ευκολία στην οδήγηση, άνεση, πολυχρηστικότητα και οικονομία (σε κόστος κτήσης και χρήσης σύμφωνα με την Yamaha), ευελπιστώντας να αποσπάσει ένα σημαντικό κομμάτι από την πίτα των πωλήσεων της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Ο κινητήρας προέρχεται από τα FZ6, έχοντας όμως υποστεί αρκετές αλλαγές (κυλινδροκεφαλή, κάρτερ, εισαγωγή, εξαγωγές και συμπλέκτης είναι νέα) και αποτελεί ένα σχεδόν νέο μοτέρ, ρυθμισμένο ώστε να αποδίδει στα πρότυπα της μεσαίας κατηγορίας των street μοτοσικλετών. Αποδίδει 78 ίππους στις 10.000σ.α.λ. και 6,1 kgm ροπής στις 8.500σ.α.λ. επιδεικνύοντας σύμφωνα πάντα με την Yamaha, μια «φιλικά ροπάτη» συμπεριφορά σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας του.

Το πλαίσιο είναι τύπου «διαμάντι», κατασκευασμένο από χαλύβδινους σωλήνες κυκλικής διατομής, συνδυάζοντας μικρές εξωτερικές διαστάσεις, εύκολο έλεγχο της μοτοσικλέτας και χαμηλό ύψος σέλας (785χιλ.) Οι αναρτήσεις αποτελούνται από συμβατικό πιρούνι διαμέτρου 41χιλ. στο μπροστινό μέρος και μονό αμορτισέρ με διαδρομή 130χιλ. στο πίσω μέρος. Δύο δισκόφρενα 298χιλ. μπροστά και ένας δίσκος 245χιλ. πίσω συνθέτουν τα φρένα του XJ6-Diversion, το οποίο θα διατίθεται επίσης και σε έκδοση με ABS.

WR 125R & X

Πότε έρχoνται: Τέλη Μαρτίου 2009 το «R», τέλη Απριλίου 2009 το «X».


Ο κινητήρας, είναι ο γνωστός από το YZR-R125 μονοκύλινδρος των 124,7 κ.εκ. (τετραβάλβιδος, υγρόψυκτος και «ψεκαστός» ), που αποδίδει 15 ίππους και 1,24kgm ροπής στις 9.000 και στις 8.000σ.α.λ. αντιστοίχως. Οι αναρτήσεις είναι κοινές και στα δύο μοντέλα και αποτελούνται από πιρούνι 41χιλ και μονό αμορτισέρ πίσω, ενώ διαφορές υπάρχουν φυσικά στις διαστάσεις των τροχών (R: 21 – 18, Χ: 17 –17) και στα φρένα όπου στο motard ο μπροστινός δίσκος έχει διάμετρο 298χιλ., ενώ στο enduro, 240χιλ. (πίσω παραμένει ο ίδιος στα 220χιλ.). Το ύψος της σέλας είναι ένα στοιχείο που διαφοροποιείται επίσης, με αυτή του «R» να βρίσκεται στα 930χιλ. και του «Χ» λίγο πιο χαμηλά, στα 920χιλ.

XVS 950A Midnight Star

Πότε έρχεται:Φεβρουάριο 2009

Ένα μεσαίου κυβισμού cruiser που συνδυάζει την αίσθηση των «μεγάλων» με την ευκολία οδήγησης των «μικρών», αποτελεί σύμφωνα με την Yamaha, το νέο XVS 950A. Ο νέος κινητήρας είναι δικύλινδρος, αερόψυκτος και τετραβάλβιδος, με χωρητικότητα 942κ.εκ. και απόδοση 54 ίππων (6.000σ.α.λ.) και 7,84 kgm ροπής (3.000σ.α.λ.), ενώ η κατασκευαστική του δομή αλλά και η ρύθμιση του, έχουν πραγματοποιηθεί με τρόπο που να ευνοεί την αίσθηση, αφήνοντας τεχνηέντως να «δραπετεύσει» και ένα μικρό ποσοστό κραδασμών. Η σέλα είναι χαμηλά, στα 675χιλ., ενώ η γεωμετρία του πλαισίου είναι «χορταστική» σε τιμές, όπως ακριβώς αρμόζει σε ένα cruiser που σέβεται τον εαυτό του. Με διαστάσεις ελαστικών 130/70-18 μπροστά - 170/70-16 πίσω, εμφάνιση που θυμίζει κάτι μεταξύ power-cruiser και κλασσικού chopper και κυβισμό που για την κατηγορία αποτελεί την μέση λύση, το νέο XVS 950A Midnight Star μπορεί να αποτελέσει ένα πολύ ισχυρό «δέλεαρ», για τους θιασώτες του easy riding στην χώρα μας.

Neos 50

Πότε έρχεται:Φεβρουάριο 2009

Mε τετράχρονο, μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο κινητήρα και τροφοδοσία μέσω ψεκασμού, το Neos αποτελεί ένα scooter απόλυτα προσαρμοσμένο στην εποχή μας. Ελάχιστη δυνατή εκπομπή ρύπων, μικρή κατανάλωση, ευελιξία, χαμηλή στάθμη θορύβου και μικρό μέγεθος για να χωράει παντού, ότι πρέπει δηλαδή για καθημερινές μετακινήσεις στις μεγαλουπόλεις. Οι ζάντες είναι 12 ιντσών και κατασκευασμένες από αλουμίνιο, τα φρένα αποτελούνται από δισκόφρενο διαμέτρου 190 χλστ. μπροστά και ταμπούρο πίσω, ενώ η Yamaha έδωσε ιδιαίτερη προσοχή στους τομείς των αποθηκευτικών χώρων και της πρακτικότητας.

 

YAMAHA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ