LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

H «μεγάλη επιστροφή» των παρκόμετρων

Όσοι επέστρεψαν από τις καλοκαιρινές τους διακοπές, βρήκαν τους περισσότερους δρόμους του κέντρου της Αθήνας με μπλε, κίτρινες και άσπρες διαγραμμίσεις. Από την επόμενη εβδομάδα προβλέπεται να κάνουν την εμφάνισή τους και οι ταμπέλες με οδηγίες προς τους ενδιαφερομένους.

 
Ρεπορτάζ της εφημερίδας «Ελευθεροτυπία» αναφέρεται στην ελεγχόμενη στάθμευση που εφόσον τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα της δημοτικής αρχής, προβλέπεται να επανέλθει μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου, με κάποιο μικρό διάστημα ελαστικής εφαρμογής σε σχέση με τα πρόστιμα.
Στόχος του μέτρου είναι να μπει τάξη στην εικόνα της πρωτεύουσας, να βελτιωθεί το κυκλοφοριακό, αλλά και να ανασάνουν οι δρόμοι από το 1/3 των Ι.Χ. που σήμερα παρκάρουν παράνομα.

Η αρχή, όπως ανακοινώθηκε, θα γίνει από το ιστορικό - εμπορικό τρίγωνο, την κεντρική ζώνη και τη Ρηγίλλης, την Πλάκα, του Ψυρρή και το Κολωνάκι. Αν το «πείραμα» πετύχει θα ακολουθήσουν το επόμενο εξάμηνο το Θησείο και η ευρύτερη περιοχή του Μεγάρου Μουσικής και του γηπέδου του ΠΑΟ στη λεωφόρο Αλεξάνδρας.

Από τη μελέτη που εκπονήθηκε από ομάδα συγκοινωνιολόγων προκύπτει ότι στις περιοχές της πρώτης φάσης, με βάση την τελευταία απογραφή (2001), υπάρχουν περίπου 18.500 μόνιμοι κάτοικοι. Οι νόμιμες θέσεις που έχουν εξασφαλιστεί φτάνουν τις 5.500, από τις οποίες σχεδόν οι μισές θα διατεθούν στους μόνιμους κατοίκους αντί του συμβολικού ποσού των 10 ευρώ ετησίως.

Περίπου χίλιες θέσεις έχουν κατοχυρωθεί με ειδικές αποφάσεις σε υπουργεία και φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, οι οποίες θα διατηρήσουν το ίδιο καθεστώς. Απομένουν περίπου 2.000 θέσεις, που θα είναι στη διάθεση των υπόλοιπων κατηγοριών και θα μπορούν να σταθμεύουν έως 3 -το πολύ- ώρες, πληρώνοντας 0,50 ευρώ ανά μισή ώρα για το πρώτο δίωρο και 4 ευρώ για την τρίτη ώρα.
Στις περιοχές της δεύτερης φάσης ο πληθυσμός φτάνει τις 14.500 και προβλέπεται να διατεθούν άλλες 2.000 θέσεις για επισκέπτες, με ανάλογες προβλέψεις για τις υπόλοιπες κατηγορίες πολιτών.

Το εγχείρημα έχει δύο αδύνατα σημεία: την κυκλοφοριακή αγωγή των οδηγών και την επάρκεια των θέσεων που θα προσφερθούν. Με δεδομένο ότι για την αλλαγή της συμπεριφοράς των περισσότερων οδηγών ΙΧ θα χρειαστούν πολλά χρόνια, το βασικό ερώτημα που ζητεί απάντηση είναι: Θα φτάσουν οι θέσεις; Σταθμευμένα αυτοκίνητα υπάρχουν πάνω σε στροφές, σε αρκετές στάσεις και αφετηρίες λεωφορείων, ακόμη και σε κεντρικότατους δρόμους, όπως η Ακαδημίας! Πώς θα καλυφθούν αυτές οι ανάγκες;

 

???????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ