Κυκλοφορούσε ως φήμη, αλλά πλέον υπάρχουν αδιάσειστες αποδείξεις σχετικά με το ηλεκτροκίνητο enduro που ετοιμάζει η ΚΤΜ, ενώ ανακοινώθηκαν επίσης ορισμένα τεχνικά χαρακτηριστικά. Η πηγή; Ένα αμερικανικό περιοδικό που ασχολείται –με τι άλλο;- με ηλεκτρονικά.
Ενώ οι υπόλοιποι κατασκευαστές έχουν κάνει μέχρι στιγμής βηματάκια στο πεδίο των «μηδενικής εκπομπής ρύπων» μοτοσικλετών, η KTM ετοιμάζεται να κάνει…άλμα, με την επικείμενη παρουσίαση της πρώτης ηλεκτροκίνητης μοτοσικλέτας ευρείας παραγωγής. Η δραστήρια αυστριακή εταιρεία πειραματιζόταν αρκετό καιρό με το συγκεκριμένο project, έχοντας κατασκευάσει πρωτότυπα ηλεκτροκίνητα MX και enduro και -όπως όλα δείχνουν-, το ενδεχόμενο ευρείας παραγωγής τους δεν είναι και τόσο…μελλοντικό.
Οι τεχνικοί της KTM, εστιάζουν στους τομείς της αποτελεσματικότητας και της αξιοπιστίας στο απαιτητικό και σκληρό χωμάτινο περιβάλλον, υποβάλλοντας την enduro έκδοση σε συνεχείς δοκιμές. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, θα χρειαστεί ένα διάστημα 24 μηνών έως ότου ολοκληρωθεί η εξέλιξη του εν λόγω ηλεκτροκίνητου μοντέλου, πριν αυτό περάσει στην παραγωγή.
Το ηλεκτρικό enduro της KTM αποθηκεύει την ενέργεια σε μία συστοιχία μπαταριών ιόντων του λιθίου ικανές να προσφέρουν 40 λεπτά αυτονομίας σε συνθήκες αγώνα, ενώ για την πλήρη επαναφόρτιση τους απαιτείτε χρόνος μίας ώρας.
Η συστοιχία των μπαταριών μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα ζυγίζουν συνολικά 17 κιλά, ένα νούμερο πολύ χαμηλό αν αναλογιστεί κανείς το κέρδος σε απώλεια βάρους, λόγω της «έλλειψης» του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του ρεζερβουάρ.
Σε ότι αφορά στο κόστος και σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Harald Plöckinger, ενός εκ των υπευθύνων του project, η τιμή του…μπριζωμένου enduro θα είναι παραπλήσια των μοτοσικλετών της εταιρείας που χρησιμοποιούν «συμβατική» τεχνολογία.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί, πως «συμπαραστάτης» της KTM σε αυτή την προσπάθεια είναι η Αυστριακή κυβέρνηση, η οποία και έχει αναλάβει ένα μεγάλο μέρος της χρηματοδότησης για την εξέλιξη του μοντέλου.
Τέλος, η πρόθεση της KTM να παρουσιάσει το πρώτο ηλεκτροκίνητο enduro μόνο τυχαία δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί, αφού ήδη στην FIM έχει συσταθεί μία επιτροπή αντικείμενο της οποίας αποτελεί η προοπτική διοργάνωσης «πράσινων» αγώνων με οχήματα μηδενικής εκπομπής ρύπων. Προνοητικοί οι Αυτριακοι…