Είναι αλήθεια πως το μεγαλύτερο πρόβλημα σε κάθε δίτροχο ταξίδι αφορά στις μειωμένες μεταφορικές δυνατότητες. Βαλίτσες, ιμάντες, χταπόδια, αλλά και κάθε είδους πατέντες επιστρατεύονται στην προσπάθεια πρόσδεσης του φορτίου και βελτίωσης της κατάστασης, μεταβάλλοντας όμως την οδική συμπεριφορά της μοτοσικλέτας, γεγονός που αρκετοί μοτοσικλετιστές αγνοούν. Πόσο όμως αλλάζουν τα δεδομένα όταν ταξιδεύουμε με έξτρα φορτίο και σε ποιες ενέργειες πρέπει να προχωρήσουμε ώστε να μη μειωθούν τα επίπεδα ασφάλειας;
· Αρχικά, με την τοποθέτηση επιπλέον βάρους, πρέπει να αυξήσουμε την πίεση των ελαστικών (σε επίπεδα που ορίζονται από τον κατασκευαστή για ανάλογες καταστάσεις), ενώ με τη φόρτιση του πίσω μέρους της μοτοσικλέτας αλλάζουν οι απαιτήσεις και από την ανάρτηση. Προκειμένου να μην «κάτσει» η ουρά και «ελαφρύνει» το μπροστινό μέρος θα πρέπει να αυξήσουμε την προφόρτιση του ελατηρίου. Σε αντίθετη περίπτωση το πιρούνι θα αδυνατεί να «διαβάσει» σωστά το οδόστρωμα, μειώνοντας δραματικά τις δυνατότητες της μοτοσικλέτας, ειδικά στις στροφές.
· Κάθε απόπειρα μεταφοράς αντικειμένων μεταβάλλει σημαντικά την αεροδυναμική συμπεριφορά του συνόλου. Ειδικά αν ο όγκος των αντικειμένων είναι μεγάλος, η μοτοσικλέτα αποκτά ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους και διαταράσσεται σημαντικά η σταθερότητά της. Δε θα πρέπει να ξεχνάτε, άλλωστε, πως ακόμα και για τις σκληρές βαλίτσες (που θεωρείται ο πιο ασφαλής τρόπος για αύξηση των μεταφορικών δυνατοτήτων), οι κατασκευαστές ορίζουν ένα όριο ταχύτητας (συνήθως δεν υπερβαίνει τα 160 χλμ./ώρα), προκειμένου να μην υπάρξουν εκπτώσεις ασφάλειας.
· Θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεχτικοί με την τοποθέτηση οποιουδήποτε φορτίου στο ρεζερβουάρ. Καλό είναι να αποφεύγετε το φόρτωμα του εμπρός μέρους, αλλά, αν δεν υπάρχει άλλη επιλογή, προτιμήστε tank bags μικρού όγκου, που να είναι κατασκευασμένα ειδικά για τη μοτοσικλέτα σας, ώστε να μην εμποδίζουν τις κινήσεις σας.
· Αν το βάρος στο πίσω μέρος της μοτοσικλέτας ξεπερνά τα όρια του λογικού, να περιμένετε μικρή μείωση της απόδοσης του συστήματος πέδησης, ειδικά από τη στιγμή που θα έχει αλλάξει και το κέντρο βάρους της μοτοσικλέτας. Μην ξεχνάτε, τέλος, πως και οι σχάρες έχουν συγκεκριμένο όριο βάρους που μπορούν να δεχτούν. Για τη δική σας ασφάλεια, μην το ξεπεράσετε.
QJMOTOR SRT 700: Ηλεκτρονικά καλούδια σε προσιτή τιμή
Tesla Autopilot: Νεκρός αναβάτης από σύγκρουση που αυτό προκάλεσε
Long Term Test: Suzuki GSX- 8S
Έκθεση Μοτοσυκλέτας 2024: Συνέντευξη με τον Κ. Angelo Corno Υπεύθυνο Πωλήσεων της Nerva (Βίντεο)
Πτώση τιμών κατά 1.200 ευρώ στις Enduro KTM, Husqvarna & GasGas MY2023
Νέες Retro μοτοσυκλέτες στα 125 & 250cc από την αγγλική Mutt
Παρουσίαση Mitas Touring Force: Σε ταξιδεύει
Δώσε τη δική σου πινελιά με αυτοκόλλητα ρεζερβουάρ Motografix
Skafidas Racing Workshop: Πιστοποιημένος επισκευαστής κορυφαίων οίκων αναρτήσεων
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία | Προβολή/Συνεργασία
Copyright © 2024 - mototriti.gr