LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

Το πρώτο σχέδιο της πατέντας αφορά έναν δικύλινδρο σε σειρά με τους κυλίνδρους στον διαμήκη άξονα.

Ο ίδιος κινητήρας από άλλες πλευρές του.

Εδώ διακρίνονται καθαρά οι δύο στρόφαλοι του κινητήρα.

Τομή του κινητήρα από τη δεξιά πλευρά του.

Τομή του κινητήρα από την αριστερή πλευρά. Παρατηρούμε πως οι δύο στρόφαλοι συνδέονται με γρανάζια, ώστε να εξασφαλίζεται ο συγχρονισμός τους.

Ο πατενταρισμένος αυλός εισαγωγής (αριστερά) στενεύει στο κέντρο και με προσεκτικά μελετημένη καμπυλότητα προσφέρει τη βέλτιστη ροή αέρα.

Ο απόλυτος κινητήρας μοτοσικλέτας

Μια πατέντα από τις ΗΠΑ που εγκρίθηκε τον περασμένο μήνα αφορά έναν νέο τετράχρονο κινητήρα που υπόσχεται τα πάντα: Επιδόσεις, αξιοπιστία, χαμηλό κόστος, οικονομία και χαμηλές εκπομπές. Γίνονται θαύματα;

 
Ο κύριος Dan Gurney είναι ένας αγωνιστικός θρύλος, με εμπειρία ως οδηγός αγώνων F1, NASCAR και πολλών άλλων κατηγοριών αυτοκινήτων. Παράλληλα, ως μηχανικός έχει εργαστεί πάνω σε εκατοντάδες κινητήρες για αγωνιστική κυρίως χρήση. Στα 84 του πλέον, έχει όλη την όρεξη και τη διάθεση να βάλει κάτω την αστείρευτη γνώση και εμπειρία του για να σχεδιάσει τον τέλειο κινητήρα.

Το αποτέλεσμα που κατατέθηκε για πατέντα στις ΗΠΑ είναι ένας τετράχρονος κινητήρας με δύο στροφάλους που περιστρέφονται αντίστροφα. Το παράδειγμα των εικόνων είναι ένας δικύλινδρος διαμήκης σε σειρά (ο ένας κύλινδρος πίσω από τον άλλο), υγρόψυκτος και ψεκαστός 1800 κ.εκ. με δύο εκκεντροφόρους και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο. Σύμφωνα με την πατέντα ωστόσο, ξεκαθαρίζεται πως η ίδια τεχνολογία μπορεί άνετα να εφαρμοστεί σε τετρακύλινδρο, εξακύλινδρο ή και οκτακύλινδρο κινητήρα με τα ίδια χαρακτηριστικά - δηλαδή δύο στροφάλους.

Τα βασικά χαρακτηριστικά του σχεδίου είναι δύο: οι δίδυμοι στρόφαλοι και το εξεζητημένο σύστημα εισαγωγής αέρα.

Η χρήση δύο στροφάλων που περιστρέφονται αντίστροφα εξασφαλίζει πως οι κραδασμοί του κινητήρα αλληλεξουδετερώνονται. Αυτό σημαίνει ομαλότερη λειτουργία και καμία ανάγκη για αντικραδασμικούς άξονες, δηλαδή λιγότερα εξαρτήματα, περισσότερη ωφέλιμη ενέργεια και μικρότερος κινητήρας σε μέγεθος.

Η εισαγωγή αέρα του Gurney έχει προκύψει μετά από ενδελεχή μελέτη όλων των παραμέτρων που εμπλέκονται και ο ίδιος ισχυρίζεται πως με το σχέδιό του καταφέρνει 85% αύξηση ισχύος στον ίδιο κινητήρα απλά και μόνο βελτιώνοντας τη ροή φρέσκου αέρα στον θάλαμο καύσης. Επιπλέον, αυτό επιτρέπει την καύση φτωχότερου μίγματος, άρα οικονομία στο καύσιμο.
Εν ολίγοις, ο κινητήρας αυτός μπορεί να αποδίδει από 1800 κ.εκ. άνετα 260 άλογα με χαμηλή συμπίεση (9,5:1), χωρίς κάποια μορφή υπερτροφοδοσίας, προσφέροντας χαμηλότατες εκπομπές καυσαερίων και οικονομική κατανάλωση.

Παράλληλα, χάρη στη χαμηλή συμπίεση, τους δύο κοντούς σε μήκος στροφάλους και την απουσία αντικραδασμικών, ο Gurney ισχυρίζεται πως ο κινητήρας του είναι απλός στην κατασκευή και ρύθμιση καθώς και ιδιαίτερα αξιόπιστος.

Αν όλα αυτά ακούγονται πολύ καλά για να είναι αληθινά, το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι περιμένουμε μερικούς μήνες. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της ομάδας που εξελίσσει τον κινητήρα αυτόν, ένα πρώτο λειτουργικό πρωτότυπο θα πρέπει να είναι έτοιμο ως το τέλος της χρονιάς.

 

?????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ