LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

Στην όψη αυτή του κινητήρα διακρίνονται χαμηλά και εκατέρωθεν του κυλίνδρου οι δύο θυρίδες απόπλυσης (με τον αριθμό 56).

Εδώ διακρίνεται καθαρά η βαλβίδα εξαγωγής στην κεφαλή με τον μηχανισμό κίνησής της. Ο εκκεντροφόρος (41) βρίσκεται χαμηλά, πάνω από τον στρόφαλο και μεταδίδει την κίνηση στην κεφαλή μέσω ωστηρίου.

Νέα πατέντα δίχρονου κινητήρα από τη Honda!

Μόλις εκδόθηκε στις ΗΠΑ το σχέδιο μιας ακόμη πατέντας για έναν δίχρονο κινητήρα από τη Honda, ρίχνοντας ακόμη περισσότερο καύσιμο στη λογική που λέει πως όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά.

 
Το νέο σχέδιο της Honda μοιάζει με αυτό που είχαμε δει μέσα στο καλοκαίρι, υπό την έννοια πως συνδυάζει την παραδοσιακή δομή ενός δίχρονου κινητήρα με τη θυρίδα εισαγωγής μέσω βαλβίδας reed, αλλά και τη βαλβίδα εξαγωγής που μοιάζει να βγήκε από έναν κοινότυπο τετράχρονο κινητήρα. Εκείνη η καλοκαιρινή πατέντα ωστόσο δεν πρέπει να ήταν σχεδιασμένη για κινητήρα οχήματος, παρά περισσότερο για μια γεννήτρια ή κάποια ανάλογη βιομηχανική εφαρμογή.

Αντιθέτως, αυτή τη φορά βλέπουμε έναν κινητήρα που ασχολείται περισσότερο με την καθαρότητα της εξαγωγής, σε ένα σχέδιο που μοιάζει εστιασμένο σε χρήση ως κινητήρια μονάδα.

Η λογική της πατέντας εστιάζει σε δύο σημεία. Αφενός στην ύπαρξη δύο θυρίδων απόπλυσης (ή σάρωσης) χαμηλά και εκατέρωθεν του κυλίνδρου, λίγο πιο πάνω από το ύψος του στροφαλοθάλαμου. Αυτές είναι εξοπλισμένες αντίστοιχα με μονόδρομες βαλβίδες reed και χρησιμοποιούνται για να ανακυκλώνουν προς μία μόνο κατεύθυνση φρέσκο αέρα, ο οποίος θα χρησιμοποιηθεί για να κάψει όσο μίγμα έχει παραμείνει άκαυτο στον στροφαλοθάλαμο από τον προηγούμενο κύκλο. Αυτό είναι το ζητούμενο όφελος που η Honda περιγράφει ως "μείωση των εκπομπών υδρογονανθράκων".

Παράλληλα, στο δεύτερο σχέδιο βλέπουμε πως έξω από το τοίχωμα του κυλίνδρου βρίσκεται ένας κοντός εκκεντροφόρος άξονας που παίρνει κίνηση από τον στρόφαλο απευθείας με γρανάζι σε αναλογία 1:1 (δηλαδή γυρνούν με ακριβώς ίδιο χρονισμό) και ο οποίος κινεί ένα ωστήριο που ελέγχει μια κανονική βαλβίδα στην κεφαλή. Με τον τρόπο αυτόν η εξαγωγή του κινητήρα ελέγχεται με την ίδια ακρίβεια που επιτυγχάνεται και στον τετράχρονο κινητήρα.

Με αυτές τις δύο διατάξεις η Honda επιχειρεί να ελέγξει καλύτερα τον κύκλο καύσης του δίχρονου κινητήρα, καταφέρνοντας κατά τον ισχυρισμό της πολύ καλύτερη καύση, αποδοτικότερη και καθαρότερη. Ένα από τα προβλήματα που επιλύει αφορά στην άριστη στρωματοποιημένη απόπλυση του κυλίνδρου ακόμη και όταν χρησιμοποιείται ένας κύλινδρος με μεγάλη διαδρομή - δείχνοντάς μας ίσως προς ποια κατεύθυνση θέλει να κινηθεί αυτός ο κινητήρας. Πιθανότατα δε θα είναι δηλαδή ένας κινητήρας πολύστροφος, παρά ένας πιο χαμηλόστροφος και ροπάτος κινητήρας με μακριά διαδρομή εμβόλου. Κάτι που θα μπορούσε λ.χ. να είναι εξαιρετικά ωφέλιμο σε μικρού κυβισμού μονοκύλινδρα δίκυκλα πόλης.

Πάντως το γεγονός πως έχουμε ήδη δει δύο πατέντες από τη Honda πάνω σε συγγενή σχέδια, αν μη τι άλλο μας δείχνει πως υπάρχει μια προεργασία πάνω στο ζήτημα του καθαρού δίχρονου κινητήρα. Τώρα, κατά πόσο αυτό θα φτάσει ποτέ σε παραγωγή και αν αυτή θα αφορά και μοτοσυκλέτες ή μόνο βιομηχανικές πομόνες, αυτό είναι ένα άλλο ζήτημα που προφανώς θα απαντηθεί από την Ιστορία. Θα πρέπει πάντως να ξεκαθαρίσουμε πως η λέξη "μοτοσυκλέτα" δεν αναφέρεται ούτε μια φορά σε όλες τις 19 σελίδες της πατέντας, όπως και οποιαδήποτε άλλη που να υπονοεί μια εφαρμοστική κατεύθυνση.

 

HONDA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ