Σε αιτήσεις για διπλώματα ευρεσιτεχνίας από τη Honda, γίνεται αναφορά για ένα Africa Twin που θα χρησιμοποιεί κομπρέσορα για αύξηση ροπής και διατήρηση της γραμμικότητας και της κατανάλωσης σε χαμηλά επίπεδα.
Οι κομπρεσοράτοι κινητήρες είναι από καιρό διαδεδομένοι στην αυτοκινητοβιομηχανία. Λιγότεροι κραδασμοί, λιγότερες απώλειες τριβής, λιγότερη κατανάλωση και μεγαλύτερη απόδοση. Στις μοτοσυκλέτες δεν ήταν δημοφιλής η χρήση κομπρέσορα μέχρι τώρα, αλλά η Honda αναπτύσσει έναν σε σειρά δικύλινδρο κινητήρα που βασίζεται στο 1100 Africa Twin και όπως μαρτυρούν τα πρώτα σχέδια θα κάνει χρήση αυτού του μηχανικού κομπρέσορα. Παρόλο που ο κινητήρας εμφανίζεται στο Africa, θα μπορούσε να ισχύσει η ίδια τεχνοτροπία και στα υπόλοιπα μοντέλα της Honda με τον ίδιο κινητήρα, όπως το NT, το Rebel και το Hawk.
Η μονάδα του συμπιεστή βρίσκεται πίσω από τους κυλίνδρους και πάνω από το κιβώτιο ταχυτήτων ενώ η λειτουργία του είναι μηχανική, δηλαδή ο αέρας εισαγωγής ρέει μέσω ενός συστήματος από τους αεραγωγούς, απευθείας στον συμπιεστή. Ο ψεκασμός είναι άμεσος, για βέλτιστο συντονισμό όσον αφορά την απόκριση στο γκάζι και την κατανάλωση καυσίμου. Δεδομένου ότι ο συμπιεστής λειτουργεί με την ταχύτητα του κινητήρα και αποδίδει την ίδια ποσότητα αέρα με κάθε περιστροφή, είναι πιο κατάλληλος για αύξηση ροπής παρά για απόλυτη ισχύ, ενώ αποφεύγεται και η καθυστέρηση (lag), που υπάρχει με τη χρήση τούρμπο. Με αυτή τη λογική, η Honda θέλει να έχει αντίστοιχα νούμερα επιδόσεων με κινητήρες του ανταγωνισμού, άνω των 1200 κυβικών, ενώ ο κυβισμός του δικού της θα παραμείνει στα 1,084 κ.εκ. Τα σχέδια εμφανίστηκαν το 2019 και συνεχώς βελτιώνονται, οπότε δεν είναι απίθανο εκτός από την Kawasaki, να βγάλει και η Honda μοτοσυκλέτες παραγωγής με τη χρήση κομπρέσορα.
Νέα γενιά κομπρεσοράτων Honda;
Δυνατότερα και πιο οικονομικά
Το "νέο" σύνολο θα κοντράρει τα 1300άρια
Θα "ανεβάσει πίεση" και ο ανταγωνισμός;