net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Στο νέο σχέδιο της Honda ο υπερσυμπιεστής παίρνει κίνηση με ιμάντα από τον στρόφαλο και ο αέρας που συμπιέζει οδηγείται σε intercooler για να ψυχθεί.

Αυτό είναι το μονοκόκ πλαίσιο που πατεντάρισε η Honda, με έναν V4 κινητήρα.

Τον χειμώνα του 2014 αυτό το σχέδιο πήρε άφθονη δημοσιότητα, αποκαλύπτοντάς μας ένα NC με υπερσυμπίεση.

H Honda πατεντάρει το μέλλον της

Μια σειρά από πατέντες της Honda δείχνουν πως επεξεργάζεται σχέδια που περιλαμβάνουν υπερσυμπίεση, αλλά και νέους τύπους πλαισίων. Το άμεσο μέλλον θα μπορούσε να είναι πολύ ενδιαφέρον.

 
Αυτές τις μέρες στις ΗΠΑ το motorcycle.com έβγαλε στη δημοσιότητα δύο πρόσφατες πατέντες της Honda που αφορούν έναν κινητήρα με υπερσυμπιεστή (supercharger) καθώς και ένα σχέδιο με μονοκόκ πλαίσιο.

Μπορεί να είναι η Kawasaki αυτή που έβαλε τον υπερσυμπιεστή στην καθημερινότητά μας με τα Η2 και Η2R, ωστόσο η Honda είχε ήδη προχωρήσει από πριν σε κατάθεση συγκεκριμένης πατέντας που προέβλεπε την τοποθέτηση του συστήματος εισαγωγής αέρα υπό πίεση στο NC700! Μάλιστα, εκείνα τα σχέδια που είδαν το φως της δημοσιότητας το 2014 μιλούσαν για τον συνδυασμό του supercharger με μια μορφή intercooler, το οποίο ήταν προορισμένο να τοποθετηθεί στον χώρο του ψεύτικου ρεζερβουάρ του NC. Με αυτόν τον τρόπο ο κινητήρας θα αποκτούσε ένα έξυπνο σύστημα ψύξης και ταυτόχρονα μια μορφή εξαναγκασμένης εισαγωγής που θα μπορούσε να προσφέρει σημαντική τόνωση των επιδόσεων του δικύλινδρου κινητήρα της Honda. Κανείς δεν ξέρει αν θα το δούμε ποτέ στην παραγωγή, φαίνεται όμως πως οι Ιάπωνες είχαν σχεδιάσει τον κινητήρα εξαρχής με την πρόβλεψη για αυτό το σύστημα.

Τώρα συναντάμε ένα ακόμα σύστημα εξαναγκασμένης εισαγωγής, το οποίο χρησιμοποιεί τον υπερσυμπιεστή σε έναν κινητήρα αγνώστων λοιπών στοιχείων, με ένα ωραίο κερασάκι στην τούρτα που θα το διαφοροποιήσει από το σύστημα της Kawasaki: Μια τρόμπα νερού θα φέρνει κρύο ψυκτικό υγρό υπό πίεση στο intercooler για να ψύχει τον αέρα που βγαίνει από τον υπερσυμπιεστή. Αυτή η λογική ψύξης του αέρα πριν τη συμπίεση θυμίζει αρκετά το προηγούμενο σχέδιο NC. Προφανώς τίποτε δεν είναι τυχαίο.

Παράλληλα, τον τελευταίο καιρό συναντάμε αναφορές σε ασιατικά μέσα ενημέρωσης που κάνουν λόγο για μια πατέντα της Honda πάνω σε έναν τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα με υπερσυμπίεση. Εδώ η ιδέα το πάει ένα βήμα παρακάτω, καθώς μιλά για έναν κινητήρα τοποθετημένο ανάποδα, δηλαδή με τις εισαγωγές μπροστά, τις εξαγωγές από πίσω και το μπλοκ των κυλίνδρων με μια μικρή κλίση προς τα πίσω, περίπου όπως συμβαίνει στον κινητήρα των Honda NSF250R αγωνιστικών για τη Moto3.

Το άλλο σχέδιο της Honda αφορά μια πατέντα για ένα νέο μονοκόκ πλαίσιο, από το οποίο στα σχέδια που αποκαλύπτει το motorcycle.com αναρτάται ένας V4 κινητήρας. Οι Αμερικανοί δε δίνουν άλλες πληροφορίες, αλλά θα έχει πολύ ενδιαφέρον αν η Honda επενδύσει σε ένα σχέδιο που η Ducati προσπάθησε να τρέξει στα MotoGP πριν εν τέλει αναγκαστεί να ανακρούσει πρύμναν. Το ίδιο σχέδιο βέβαια τώρα έχει αρχίσει να δρέπει δάφνες στο WSBK με την Panigale, έστω και αν δεν τολμά να αναφέρει πως έχει τεχνογνωσία MotoGP.

Από όλα τα παραπάνω φαίνεται πως η Honda βρίσκεται σε μια διαδικασία συνεχούς αναζήτησης και στο μέλλον μπορεί να δούμε εντυπωσιακές τεχνολογίες από τον ιαπωνικό γίγαντα.

Ένα ακόμη ευρύτερο συμπέρασμα ωστόσο είναι αυτό που λέει πως οι τεχνολογίες εξαναγκασμένης εισαγωγής (τούρμπο, υπερσυμπίεση) κάνουν την επιστροφή τους στην παραγωγή. Η Suzuki φέρεται να έχει πατεντάρει σχέδια για τούρμπο και μάλιστα, όπως και η Honda, για μοτοσυκλέτες μεσαίου κυβισμού. Το όλο ρεύμα αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο: το 2016 και 2017 τίθενται σταδιακά σε εφαρμογή οι νέες προδιαγραφές Euro 4, όπερ σημαίνει νέος υποχρεωτικός στραγγαλισμός των κινητήρων των κατασκευαστών. Ίσως λοιπόν αυτές οι διατάξεις να αποκτούν ένα νέο νόημα καθώς με μια ήπια ρύθμιση θα μπορούν να προσφέρουν τόνωση των επιδόσεων και οφέλη στην κατανάλωση καυσίμου, την ώρα που ουσιαστικά θα αντισταθμίζουν τις αναπόφευκτες απώλειες λόγω αυστηρότερων προδιαγραφών εκπομπών καυσαερίων.

 

HONDA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ