net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Αριστερά διακρίνεται η εισαγωγή καυσίμου με πεταλούδα και από μέσα η βαλβίδα reed. Δεξιά στο ύψος του στροφάλου βρίσκεται το μπεκ που ψεκάζει άμεσα μέσα στον κύλινδρο.

Αυτή είναι ίδια εικόνα με την προηγούμενη, μόνο που το δευτερεύον μπεκ (δεξιά) βρίσκεται τοποθετημένο ψηλότερα.

Από την άλλη αυτή γωνία διακρίνουμε καθαρά το κύκλωμα εξαγωγής στην κεφαλή με τη βαλβίδα και το ωστήριο που την καθοδηγεί παίρνοντας κίνηση από χαμηλά στον στρόφαλο.

Στο σχέδιο αυτό διακρίνεται μόνο το ωστήριο και ο μηχανισμός που το καθοδηγεί για να κινήσει τη βαλβίδα εξαγωγής στην κεφαλή.

H Honda πατεντάρει ψεκαστό δίχρονο κινητήρα!

Μια πατέντα που κατέθεσε η Honda στις ΗΠΑ στις 2 Ιουλίου μας παρουσιάζει έναν δίχρονο ψεκαστό κινητήρα diesel με μερικά αναπάντεχα, περίεργα τεχνικά στοιχεία. Μα πολύ περίεργα...

 
Το σχέδιο του κινητήρα αυτού είναι όντως πολύ περίεργο. Αρχικά θα δει κανείς έναν δίχρονο κινητήρα με τη βαλβίδα reed του, τη θυρίδα εισαγωγής κλπ. Μετά όμως θα προσέξει στην κεφαλή του κυλίνδρου μια κανονική βαλβίδα που παίρνει κίνηση από τον στρόφαλο μέσω ωστηρίου. Η περιγραφή της πατέντας μιλά για έναν diesel δίχρονο κινητήρα, και πάνω που προσπαθούμε να βγάλουμε μιαν άκρη να σου ένα μπουζί δίπλα στη βαλβίδα στην κεφαλή. Ποιο diesel, τι γίνεται εδώ;

Λοιπόν, εξηγήσεις. Ο κινητήρας της Honda είναι ένας δίχρονος diesel όπου η εισαγωγή του καυσίμου γίνεται κανονικά μέσω βαλβίδας reed. Παράλληλα, η σημαντική του καινοτομία αφορά ένα δεύτερο μπεκ ψεκασμού που είναι τοποθετημένο χαμηλά στον κύλινδρο και ψεκάζει άμεσα προς τα πάνω. Η Honda μας λέει πως αυτό το μπεκ ψεκάζει όταν το πιστόνι είναι το άνω νεκρό σημείο, δηλαδή στέλνει το καύσιμο μίγμα κάτω από το πιστόνι και όχι στην περιοχή της καύσης. Γιατί; Διότι με αυτόν τον τρόπο η Honda επιλύει το πρόβλημα της ανεπαρκούς ψύξης του πιστονιού, δεδομένου ότι το καύσιμο θα περιέχει και λιπαντικό μέσο. Στέλνοντας το υγρό καύσιμο μίγμα στο κάτω μέρος του πιστονιού και τα τοιχώματα του κυλίνδρου λιπαίνει και ψύχει την περιοχή αυτή. Μάλιστα το μπεκ έχει τη δυνατότητα να τοποθετηθεί σε διαφορετικά ύψη, επιλέγοντας πού ακριβώς θα στοχεύει ο ψεκασμός του. Φυσικά αυτό το καύσιμο δεν αποτελεί το βασικό μέσο παραγωγής ενέργειας. Η φυσιολογική τροφοδοσία από τη Reed είναι αυτή που θα προσφέρει το υλικό που θα αναφλεγεί για να παράξει ισχύ.

Όσον αφορά στη βαλβίδα στην κεφαλή, αυτή είναι η… εξαγωγή. Καθοδηγούμενη από τον στρόφαλο, αυτή βαλβίδα αναλαμβάνει την εξαγωγή των καυσαερίων απευθείας στην κεφαλή. Και το μπουζί δίπλα σε αυτήν χρησιμοποιείται κανονικά μόνο για την εύκολη εκκίνηση του κινητήρας, ώστε να συμβάλλει στην πρώτη ανάφλεξη του καυσίμου. Από κει και μετά το diesel κάνει κανονικά τη δουλειά του αυτοαναφλεγόμενο από τη συμπίεση.

Η Honda μας πληροφορεί στο τέλος πως ο κινητήρας αυτός μπορεί να δουλέψει με κάθε είδους καύσιμο, από diesel και βενζίνη ως ο,τιδήποτε βάλουμε στο μυαλό. Η μόνη προϋπόθεση είναι πως στο καύσιμο θα πρέπει να έχει προβλεφθεί και ένα λιπαντικό μέσο (όπως ο μόλυβδος στη σούπερ βενζίνη υπήρχε για να λιπαίνει τις έδρες των βαλβίδων). Προφανώς στην περίπτωση που χρησιμοποιηθεί κάποιο άλλο μέσο από diesel, το μπουζί θα μπορεί να ρυθμιστεί μέσω της ηλεκτρονικής να συμβάλλει στην καύση.

Επειδή πιθανότατα θα ακούσουμε πολλά για αυτόν τον κινητήρα (ήδη κάποια αγγλικά μέσα μιλούν για την επιστροφή του δίχρονου και μοστράρουν φωτογραφίες με NSR500), να ξεκαθαρίσουμε πως πιθανότατα δεν πρόκειται για μια μονάδα υψηλής απόδοσης. Με το ωστήριο να καθοδηγεί την εξαγωγή μιλάμε για έναν ήπιο κινητήρα με τα σημερινά δεδομένα, ο οποίος είναι πιθανότερο να βρεθεί σε κάποιες εφαρμογές γενικής χρήσης όπως γεννήτριες λ.χ. Παρόλα αυτά δε μπορούμε να αποκλείσουμε το ενδεχόμενο πίσω του να κρύβεται κάποια μοτοσικλετιστική εφαρμογή όπου το σημείο αιχμής δε θα είναι φυσικά η ισχύς και τα χρονόμετρα στις πίστες, αλλά η απλότητα και η αποδοτική του λειτουργία.

 

HONDA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ