net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Το Greyp G12S μπορεί να γίνει ό,τι χρώμα θες, αλλά το κίτρινο είναι μια εργοστασιακή προεπιλογή, άρα δεν το πληρώνεις έξτρα.

Αυτή είναι η φθηνότερη έκδοση, η οποία διαφέρει μόνο στη βαφή.

Το αμορτισέρ της Rockshox είναι κατασκευασμένο για αγωνιστική mountain bike χρήση, με περισσότερες ρυθμίσεις κι από όσες έχουμε συνηθίσει στη μοτοσικλέτα.

Τρελή ακτινική τετραπίστονη δαγκάνα από τη Shimano.

Ο αναγνώστης δακτυλικών αποτυπωμάτων είναι η χαρά του γκατζετάκια.

Πανέμορφη η οθόνη αφής, ξέχειλη από πληροφορία και με πολλά κόλπα.

Αυτό είναι το Concept One, το ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο πάνω στο οποίο έχει εξελιχθεί η τεχνολογία που έκανε το G12S εφικτό.

Greyp G12S

Mε το γράμμα του Νόμου, αυτό θεωρείται ηλεκτρικό ποδήλατο. Mε 70 χ.α.ώ. τελική, χωρίς καν να χρειάζεται να κάνεις πετάλι, ας πούμε πως το γράμμα του Νόμου δεν έχει πάρει πρέφα ακριβώς περί τίνος πρόκειται.

 
Η Greyp Bikes είναι μια εταιρεία από την Κροατία, θυγατρική της Rimac Automobili, η οποία κατασκευάζει και πουλάει ένα εξωφρενικό ηλεκτρικό supercar, το Concept One των 1.088 ίππων και του ενός εκατομμυρίου δολαρίων. Παράλληλα ωστόσο, ένα προσωπικό project ενός από τους μηχανικούς της εξελίχθηκε σε ένα εμπορεύσιμο ηλεκτρικό ποδήλατο, το G12 που παρουσιάστηκε το 2013.

Αν και πανάκριβο, πήγε πολύ καλά στην αγορά (οι Κροάτες πούλησαν G12 σε 26 χώρες από όλον τον κόσμο!) κι έτσι τώρα η Greyp επιστρέφει με τη δεύτερη έκδοση, G12S. Σε αυτήν έχει ενσωματώσει όλη την εμπειρία που αποκόμισε από την πρώτη γενιά του G12, καθώς και τα σχόλια των πελατών της.

Το G12S βασίζεται σε ένα πλαίσιο από σωλήνες χρωμιο-μολυβδενιούχου κράματος ατσαλιού. Στο κέντρο του κρύβεται ο ηλεκτρικός εξοπλισμός του G12S, ήτοι μια μπαταρία 84 V - 1.5 kWh και η σχετική συσκευή ελέγχου που κατασκευάζεται από την ίδια την Greyp στην Κροατία. Η μπαταρία μπορεί να βγάλει άνετα μια αυτονομία 120 χλμ και απαιτεί μόλις 80 λεπτά για πλήρη φόρτιση από άδεια σε κανονική πρίζα. Αυτά είναι υπολογισμένα χωρίς πετάλι, διότι ο αναβάτης μπορεί ταυτόχρονα να πεταλάρει υποβοηθώντας τον ηλεκτρικό κινητήρα και τη διάρκεια της μπαταρίας του.

Το ηλεκτρικό μοτέρ κρύβεται στο κέντρο του πίσω τροχού και η δύναμη που αποδίδει εξαρτάται από τον χάρτη της επιλογής του αναβάτη. Προσφέρεται η επιλογή Power mode, όπου η μέγιστη απόδοση είναι 12 kW (16 ίπποι), η Street mode με απόδοση 250 W (0,33 ίπποι), καθώς και η Eco mode, στην οποία η ισχύς μεταβάλλεται για να προσφέρει τη μέγιστη οικονομία με ταχύτητα και επιταχύνσεις που προσεγγίζουν περισσότερο την Power.

Το G12S ζυγίζει 48,5 κιλά και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 70 χ.α.ώ. στην Power mode με ηλεκτρονικό περιορισμό - πάει κι άλλο δηλαδή, όπως λογικά θα περιμέναμε από ένα μοτέρ 16 ίππων, όσα βγάζει το μέσο 125άρι. Στη Street mode η τελική είναι περιορισμένη στα 25 χ.α.ώ. καθώς αυτό προβλέπει η νομοθεσία της ΕΕ για να θεωρείται το δίκυκλο ως ποδήλατο αντί για μοτοσικλέτα. Στην Eco mode η τελική πλησιάζει τα 60 χ.α.ώ.

Τα ενδιαφέροντα για το G12S δε σταματούν εδώ, καθώς η ηλεκτρονική του διαχείριση προβλέπει και regenerative brake, δηλαδή ένα σύστημα όπου στη διάρκεια του φρεναρίσματος ο κινητήρας φορτίζει τη μπαταρία ως τη μέγιστη ισχύ των 2 kW. Παράλληλα, αυτή η διαδικασία λειτουργεί και ως φρένο κινητήρα, τόσο ισχυρό που ο κατασκευαστής του ισχυρίζεται πως ελάχιστες φορές θα χρειαστεί ο αναβάτης να χρησιμοποιήσει το κανονικό φρένο.

Μιλώντας για φρένα λοιπόν, εδώ έχουμε ένα λαχταριστό σύστημα της Shimano με ακτινική τετραπίστονη υδραυλική δαγκάνα για ποδήλατο - και μάλιστα δύο, μια μπροστά και μια πίσω.

Οι αναρτήσεις του G12S προέρχονται από τη Rockshox και αποτελούνται από ένα πιρούνι Boxxer RC με διαδρομή 200 χλστ., καθώς και ένα αμορτισέρ Vivid R2C, αμφότερες αναρτήσεις με πλήρεις ρυθμίσεις εννοείται.

Ο εντυπωσιασμός ολοκληρώνεται στην έγχρωμη ταμπλέτα με οθόνη αφής 4,3 ιντσών που αποτελεί το πολυόργανο του G12S. Διαθέτει άφθονες πληροφορίες και για να ξεχωρίζει γρήγορα στο μάτι διαθέτει άλλο χρώμα υποβάθρου για κάθε riding mode. Υποστηρίζεται από ειδικό software της Greyp, το οποίο όχι απλώς επιτηρεί τη λειτουργία της μπαταρίας διαρκώς σε πραγματικό χρόνο, αλλά προσφέρει και συμβουλές στον αναβάτη για το πώς να μεγιστοποιήσει την αυτονομία της βόλτας του.

Παράλληλα, το ηλεκτρικό κύκλωμα είναι κλειδωμένο με συσκευή ανάγνωσης του δακτυλικού αποτυπώματος. Μπορεί να αποθηκεύσει δεκάδες αποτυπώματα διαφορετικών ανθρώπων, αλλά και να αποθηκεύσει ως και τρία διαφορετικά δάκτυλα του ίδιου αναβάτη, συνδέοντας το κάθε ένα με κάποιο riding mode. Για παν ενδεχόμενο, το ξεκλείδωμα μπορεί να παρακάμψει το δακτυλικό αποτύπωμα, απλώς πληκτρολογώντας το σωστό PIN στην οθόνη αφής.

Το G12S δεν είναι φτηνό. Η τιμή του ξεκινά από 8.330 ευρώ και ανεβαίνει πάνω από τα 9.000 ανάλογα με τη βαφή και τα έξτρα που θα αποκτήσει. Στην ιστοσελίδα της Greyp υπάρχει ένα πολύ εύχρηστο configurator  που σου δείχνει όλες τις χρωματικές επιλογές - μερικές προεπιλεγμένες καθώς και μια παλέτα για να το κάνεις ό,τι σου φωτίσει - και βέβαια τα έξτρα αξεσουάρ του, δηλαδή τη δυνατότητα να το παραγγείλεις με χωμάτινα λάστιχα και τα φτερά.

Δείτε το σε δράση στο βίντεο που ακολουθεί:

 

?????????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ