Επιστροφή στα Supersport παραγωγής για την KTM με το 990 RC R
Επιστροφή στα Supersport παραγωγής για την KTM με το 990 RC R
Επιστροφή στα Supersport παραγωγής για την KTM με το 990 RC R
Επιστροφή στα Supersport παραγωγής για την KTM με το 990 RC R
Επιστροφή στα Supersport παραγωγής για την KTM με το 990 RC R
Επιστροφή στα Supersport παραγωγής για την KTM με το 990 RC R
Επιστροφή στα Supersport παραγωγής για την KTM με το 990 RC R
Επιστροφή στα Supersport παραγωγής για την KTM με το 990 RC R
Επιστροφή στα Supersport παραγωγής για την KTM με το 990 RC R
Επιστροφή στα Supersport παραγωγής για την KTM με το 990 RC R
Επιστροφή στα Supersport παραγωγής για την KTM με το 990 RC R
Επιστροφή στα Supersport παραγωγής για την KTM με το 990 RC R
  • Επιστροφή στα Supersport παραγωγής για την KTM με το 990 RC R
  • Επιστροφή στα Supersport παραγωγής για την KTM με το 990 RC R
  • Επιστροφή στα Supersport παραγωγής για την KTM με το 990 RC R
  • Επιστροφή στα Supersport παραγωγής για την KTM με το 990 RC R
  • Επιστροφή στα Supersport παραγωγής για την KTM με το 990 RC R
  • Επιστροφή στα Supersport παραγωγής για την KTM με το 990 RC R
  • Επιστροφή στα Supersport παραγωγής για την KTM με το 990 RC R
  • Επιστροφή στα Supersport παραγωγής για την KTM με το 990 RC R
  • Επιστροφή στα Supersport παραγωγής για την KTM με το 990 RC R
  • Επιστροφή στα Supersport παραγωγής για την KTM με το 990 RC R
  • Επιστροφή στα Supersport παραγωγής για την KTM με το 990 RC R
  • Επιστροφή στα Supersport παραγωγής για την KTM με το 990 RC R

Επιστροφή στα Supersport παραγωγής για την KTM με το 990 RC R

15 χρόνια μετά το τελευταίο 1190 RC8 R
Με τον LC8c κινητήρα στα 947cc
Ατσάλινο πλαίσιο και αναρτήσεις της WP
Φρένα Brembo και μελετημένη εργονομία

KTM: 390 DUKE 2024 Αποκτήστε το στο δίκτυο ΚΤΜ

15 χρόνια μετά το τελευταίο 1190 RC8 R

Έχουν περάσει 15 χρόνια πλέον από το τελευταίο Supersport μοντέλο της KTM για τον δρόμο. Αυτό ήταν το 1190 RC8 και RC8 R το οποίο σταμάτησε να πωλείται το 2016. Από τότε η αυστριακή εταιρεία έχει κατασκευάσει μόνο κάποια μοντέλα περιορισμένης παραγωγής τα οποία μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά σε πίστα όπως το RC 8C και επιστρέφει τώρα στο "παιχνίδι" με ένα ολοκαίνουριο supersport μοντέλο παραγωγής για το 2025, το 990 RC R. Φυσικά η εταιρεία διαθέτει και το supersport RC 390, αλλά στην συγκεκριμένη περίπτωση αναφερόμαστε στις μοτοσυκλέτες μεγαλύτερης κατηγορίας με πάνω από 100 άλογα. Με την ζήτηση να είναι υψηλή και την επιτυχία της εταιρείας με τις ομάδες της στο MotoGP, η στιγμή της επιστροφής στην κατηγορία ήταν θέμα χρόνου. Μάλιστα, όταν άνοιξαν οι παραγγελίες για τα 100 μόλις RC 8C το 2021, αυτά είχαν ξεπουληθεί μέσα σε μόλις 4,5 λεπτά, ενώ τα 200 κομμάτια που ήταν διαθέσιμα το 2023 στον μισό χρόνο, παρά την τσουχτερή τιμή τους (40.000 ευρώ για το μοντέλο του 2023). Το νέο 990 RC R θα έρθει σε δύο εκδόσεις με την δεύτερη, το 990 RC R Track Edition, να έρχεται αργότερα μέσα στο 2025 και να είναι πιο ακόμα κοντά στο αγωνιστικό RC 8C.

Με τον LC8c κινητήρα στα 947cc

"Το νέο KTM 990 RC R αποτελεί μία πρωτοποριακή καινοτομία για αυτούς που ζουν για να στρίβουν. Είναι για όσους πλαγιάζουν, ξύνοντας σχεδόν το γόνατό τους στην άσφαλτο και εκείνους που πιέζουν τα όριά τους ακουμπώντας τον αγκώνα τους στην άσφαλτο μίας πίστας. Αυτή η μοτοσυκλέτα προσφέρει ισχύ και πρεστίζ, χωρίς το υπέρογκο ποσό απόκτησης" αναφέρει ο Riaan Neveling, επικεφαλής του παγκόσμιου μάρκετινγκ της KTM. Γνωρίζουμε ήδη πως η μοτοσυκλέτα θα εξοπλίζεται με κάποια εκδοχή του LC8c κινητήρα που χρησιμοποιείται και στο 990 Duke. Σε αυτό, ο δικύλινδρος εν σειρά 947cc, αποδίδει μέγιστη ισχύ 123 ίππων στις 9.500 σαλ και 103 Nm ροπής στις 6.750 σαλ. Η διάμετρος και διαδρομή των εμβόλων του 990 είναι 92,5×70,4 χλστ και οι αναβαθμίσεις του κινητήρα σε σχέση με αυτόν της προηγούμενης γενιάς περιλαμβάνουν νέα πιστόνια και μπιέλες, στροφαλοφόρο άξονα, εκκεντροφόρους και σύστημα εξάτμισης. Υποθέτουμε πως ο κινητήρας του 990 RC R θα είναι παρόμοιος, ίσως με κάποιες μετατροπές στην χαρτογράφηση, αλλά δύσκολα θα φτάσει τα 135 άλογα που αποδίδει ο 889cc του RC 8C αφού αυτό διαθέτει μπιέλες και βαλβίδες τιτανίου, μεγαλύτερες πεταλούδες και υψηλότερη σχέση συμπίεσης στο 14:1. Το νούμερο αυτό είναι αρκετά υψηλό για μία μοτοσυκλέτα δρόμου οπότε θα χρειαστεί να περιμένουμε λίγο για να μάθουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του. Η KTM αναφέρει πως το σασμάν που θα εξοπλίζεται φυσικά με quickshifter θα μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε αγωνιστικό, πάνω για την πρώτη ταχύτητα δηλαδή και οι υπόλοιπες κάτω (αυτό το σύστημα χρησιμοποιούν κατά κύριο λόγο οι αγωνιστικές μοτοσυκλέτες καθώς διευκολύνει τους αναβάτες να ανεβάζουν ταχύτητες στις εξόδους από τις στροφές).

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ατσάλινο πλαίσιο και αναρτήσεις της WP

Οι πληροφορίες που έχουμε από την KTM για το πλαίσιο είναι επίσης περιορισμένες προς το παρόν αλλά γνωρίζουμε πως θα είναι ατσάλινο με γωνία κάστερ 25 μοιρών σε αντίθεση με τις 24,2 του Duke και τις 23,3 του RC 8C. Η κατασκευή του γενικά θα είναι παρόμοια με αυτή του γυμνού μοντέλου με το υποπλαίσιο από χυτό αλουμίνιο. Θα εξοπλίζεται με ανεστραμμένο πιρούνι 43 χλστ open-cartridge της WP και αμορτισέρ της ίδιας εταιρείας, ενώ το πρώτο έχει ρυθμιζόμενη συμπίεση και επαναφορά και το δεύτερο επαναφορά και προφόρτιση. Θα αποκτά η έκδοση Track Edition πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις εμπρός και πίσω όπως το RC 8C με τις Apex Pro; Μένει να το δούμε. Φυσικά θα έρχεται με μία πλήρη σουίτα ηλεκτρονικών όπως riding modes που περιλαμβάνουν το performance και Track Modes, ίσως σαν έξτρα και όχι στον στάνταρ εξοπλισμό, ενώ στον πίνακα οργάνων θα υπάρχει πιθανότατα η TFT οθόνη 5 ιντσών που βρίσκουμε στο 990 Duke  και το καινούριο Husqvarna Svartpilen 801.

Φρένα Brembo και μελετημένη εργονομία

Στους ελαφριούς, χυτούς, αλουμινένιους τροχούς του θα τοποθετούνται ελαστικά Michelin ενώ από τις εικόνες βλέπουμε πως στους εμπρός δίσκους μαργαρίτα, τοποθετούνται ακτινικές δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων της Brembo οι οποίες είναι βαμμένες κατάμαυρες με μόνο το logo της εταιρείας να είναι με κόκκινα γράμματα. Παραμένει να δούμε εάν με αυτά τα φρένα θα εξοπλίζεται και το "απλό" μοντέλο η μόνο η πιο αγωνιστική έκδοση αφού το Duke 990 αποκτά δαγκάνες της θυγατρικής J.Juan. Η KTM αναφέρει πως οι μηχανικοί της ασχολήθηκαν διεξοδικά με την εργονομία της καινούριας 990 RC R ώστε να μπορούν οι αναβάτες να είναι αρκετά άνετοι και στην οδήγηση στον δρόμο και ταυτόχρονα να έχουν και τον απόλυτο έλεγχο στην πίστα, κάτι στο οποίο συνδράμει και το νέο σχήμα του ρεζερβουάρ. Παρατηρούμε επίσης αεροδυναμικά φτερά τα οποία έχουν αναπτυχθεί σε αεροσήραγγα και ενισχύουν την σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες. "Επιτέλους, μπορούμε να αποκαλύψουμε την KTΜ 990 RC R μας και να φέρουμε στις αντιπροσωπείες, μία πραγματικά εξαιρετική μοτοσυκλέτα, εκπληρώνοντας την επιθυμία αμέτρητων αναβατών που αποζητούσαν μία supersport μοτοσυκλέτα από εμάς" προσθέτει ο κύριος Neveling. "Οι μοτοσυκλέτες τις σειράς Duke έχουν συγκεντρώσει μία πιστή ομάδα μοτοσυκλετιστών λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα τους και το ίδιο πιστεύουμε ότι θα συμβεί και με το 990 RC R. Η υπεροχή της στην πίστα θα είναι εμφανής ενώ η εμπειρία που θα χαρίζει στον αναβάτη στην οδήγηση στον δρόμο θα είναι επίσης μοναδική και θα την κάνει να ξεχωρίζει".


Το KTM RC8 R, το τελευταίο supersport μοντέλο της εταιρείας μέχρι σήμερα που σταμάτησε να κυκλοφορεί το 2016