net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Yamaha MT-09

Τιμή: 8.850 ευρώ 
+: Πολύ γκάζι σε τιμή... τζάμπα, steetfighter γονίδια, εξαιρετικός κινητήρας, πολύς e-ξοπλισμός    
-: Κάπως απότομη απόκριση στον “άγριο” χάρτη του D-Mode σε συνθήκες πίεσης 

All around streetfighting με commuting χαρακτηριστικά;  

Δύσκολο να κατηγοριοποιήσεις το MT-09 της Yamaha. Ακόμα και η ίδια η εταιρεία χρησιμοποιεί επίσημα τον -κάπως ασυνήθιστο είναι η αλήθεια- όρο “roadster motard”, οπότε άντε βγάλε άκρη. Το σίγουροι είναι πως έχουμε να κάνουμε με street μοτοσικλέτα, γυμνή και αρκούντως “ψυχωμένη”, αφού τα 115 άλογα στις 10.000 που αποδίδει ο τρικύλινδρος κινητήρας της, ε οκ, δεν τα λες και λίγα!  Το MT-09 είναι ότι πιο “streetfighter” σε προσωπικότητα μπορεί να βρει κανείς κάτω από τα 10.000 ευρώ και αν πιστεύει κανείς ότι αυτό συνεπάγεται παραχωρήσεις σε οποιοδήποτε τομέα, πλανάται πλάνην οικτρά. H πιο Value for money “κακία” της αγοράς! 

Σχεδίαση – ποιότητα κατασκευής 

Σχεδιαστικά το MT-09 θυμίζει specialάκι – project κάπου βελτιωτή. Δεν υπάρχει κάποια γνωστή φόρμα ή γραμμή στην οποία να εμπίπτει η μοτοσικλέτα, είναι ένα naked με δική του ταυτότητα, η οποία υπαγορεύεται από την “function over form” φιλοσοφία. Αναμφίβολα δυναμικό, με εμπροσθοβαρή σχεδιαστική κατανομή και επιφάνειες που συνδυάζουν industrial και οργανικές “υφές”. Ποιοτικά παράπονο ουδέν, υλικά, βαφή και συναρμογή όλα βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο. 

Κινητήρας 

O τρικύλινδρος crossplane κινητήρας, με χωρητικότητας 847κ.εκ., αποδίδει 115 ίππους στις 10.000 σ.α.λ. και ροπή 8,9 Kgm στις 8.500 σ.α.λ. ενώ οι κύλινδροι έχουν offset τοποθέτηση -η πρώτη μοτοσικλέτα παραγωγής της Yamaha που διαθέτει ανάλογο design. Ντίζα γκαζιού δεν υπάρχει, αφού το 09 έρχεται εξοπλισμένο με ηλεκτρονικό γκάζι YCC-T. Αυτό με τη σειρά του επέτρεψε την τοποθέτηση τριών χαρτών ανάφλεξης (D-Mode), τους οποίους επιλέγει ο αναβάτης ακόμα και κατά την οδήγηση, αλλάζοντας τρόπο απόδοσης στον κινητήρα, ενώ σχετικά πρόσφατα, το MT-09 απέκτησε και traction control. Παραμετροποίησιμη λοιπόν η απόδοση του κινητήρα, ο οποίος με την προσθήκη του TC, απέκτησε και μια δικλείδα ασφαλείας στα γκάζια του. 

Πλαίσιο – αναρτήσεις – φρένα 

Αλουμινένιο πλαίσιο δύο δοκών και ικανότατα περιφερειακά, υποστηρίζουν την “αθλητική” υπόσταση του MT-09. Tο USD πιρούνι των 41 χλστ. είναι ρυθμιζόμενο ως προς την απόσβεση επαναφοράς και την προφόρτιση του ελατηρίου, ενώ οι ίδιες ρυθμίσεις υπάρχουν και στο πίσω μονό αμορτισέρ. Στα φρένα, έχουμε δύο δίσκους διαμέτρου 298 χλστ. με ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά και δίσκο 245 χλστ. με μονοέμβολη δαγκάνα πίσω, ενώ η πέδηση ελέγχεται από σύστημα ABS. 

Οδηγώντας

Το MT-09 είναι μοτοσικλέτα που όταν την “απελευθερώσεις” από τα ηλεκτρονικά δεσμά της απαιτεί σεβασμό! Ο κινητήρας βγάζει την ισχύ του με πολύ βίαιο τρόπο και αυτό μπορεί να φοβίζει κάποιους αλλά για κάποιους άλλους συνειδητοποιημένους, είναι “μάνα εξ ουρανού”. Από εκεί και έπειτα, το μοτέρ υποστηρίζεται από περιφερειακά και στήσιμο που επιτρέπουν το... ξεσάλωμα σε οποιοδήποτε ασφάλτινο πεδίο, ανάγοντας το MT-09 σε μια μηχανή παραγωγής αδρεναλίνης. Σούζες, burn outs (rolling και στατικά) και γενικά όλο το... menu του δίτροχου καταλόγου των stunts είναι διαθέσιμο με αυτή την μοτοσικλέτα. Αν  ο οδηγός βάλει κεφάλι και μπροστινό τροχό κάτω, το MT-09 μπορεί επίσης να “καθαρίσει” στροφιλίκια σε χρόνο dt, όντας πολύ ευέλικτο και επιθετικό γεωμετρικά, χωρί αυτό να σημαίνει ότι θυσιάζεται η σταθερότητα.  Αυστηρά Streetfighting ο χαρακτήρα του λοιπόν; Όχι! Επιλέγοντας διαφορετικά modes στον κινητήρα και με το δίχτυ ασφαλείας που δημιουργούν τα ABS και το Traction Control, το MT-09 μπορεί να “γλυκάνει” αρκετά και να μετατραπεί σε ένα ήσυχο commuter που θα μεταφέρει καθημερινά τον αναβάτη του από το σπίτι στην δουλειά και πάλι πίσω, με “καθώς πρέπει” τρόπο.


ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος 4Τ, 3Κ Υ/Ψ, 12β
Κυβισμός ( κ.εκ )
847
Διάμετρος x διαδρομή ( χλστ. ) 78 Χ 59,1
Συμπίεση ( :1 ) 11,5
Ισχύς ( ίπποι/σαλ ) 115/10.000
Ροπή ( kgm/σαλ) 8,9/8.500
Τροφοδοσία Ηλ.Ψεκασμός
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ ( λίτρα ) 14
Κατανάλωση ( λτ/100 χλμ ) 6
Τελική ταχύτητα 224
ΠΛΑΙΣΙΟ-ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ-ΦΡΕΝΑ
Τύπος Αλουμινένιο δύο δοκών
Αναρτήσεις Ε/Ρυθμίσεις USD Sachs 41χιλ ΑΕ, ΠΕ
Διαδρομή ( χλστ ) 137
Αναρτήσεις Π/Ρυθμίσεις Μονό αμορτισέρ, ΑΕ, ΠΕ
Διαδρομή ( χλστ ) 130
Φρένα Ε ( χλστ ) 2Δ/298, 4Ε
Φρένα Π ( χλστ ) Δ/245
ΤΡΟΧΟΙ - ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Εμπρός τροχός 120/70-17
Πίσω τροχός 180/55-17
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ - ΒΑΡΟΣ
Μήκος ( χλστ ) 2.075
Πλάτος ( χλστ ) 815
Μεταξόνιο ( χλστ ) 1.440
Ύψος σέλας ( χλστ ) 815
Βάρος ( κιλά ) 191

 

BEST BUY - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ