Οι λόγοι που μια μοτοσικλέτα ή ένα οποιοδήποτε δίκυκλο μπορεί να μην ξεκινά είναι πολλοί και μπορούν να χωριστούν σε απλούς (ή ακόμη και γελοίους που απλά δεν έχουμε σκεφτεί ή παρατηρήσει – ειδικά αν πρόκειται για ξένη ή νέα μοτοσικλέτα) μέχρι σοβαρούς που έχουν να κάνουν με κάποια βλάβη. Βέβαια, εκτός από κάποιες συνηθισμένες περιπτώσεις που σας παρουσιάζουμε παρακάτω, υπάρχουν και οι πιο ασυνήθιστες, τις οποίες θα αναγκαστείτε να λύσετε μόνοι σας ή με τον μηχανικό σας.
Πριν, όμως, καλέσετε την οδική βοήθεια, σιγουρευτείτε για τα παρακάτω. Ειδικά, αν δε γνωρίζετε καλά το δίκυκλο και τις ιδιαιτερότητές του.
· Αν η μοτοσικλέτα ή το scooter σας διαθέτει kill switch, βεβαιωθείτε ότι βρίσκεται στο on. Ακόμη κι έτσι, όμως, παίξτε μαζί του δυο-τρεις φορές, ώστε να βεβαιωθείτε ότι κάνει καλή επαφή. Αν, βάζοντάς το στο on δεν ακούτε το check του κινητήρα ή δε βλέπετε αυτό των οργάνων, το πρόβλημα εντοπίζεται εκεί.
· Κάποια δίκυκλα (στη συντριπτική πλειοψηφία τους τα scooter της SYM) διαθέτουν έναν αντικλεπτικό διακόπτη κάτω από τη σέλα. Αυτός κλείνει το ηλεκτρικό κύκλωμα και δεν επιτρέπει την εκκίνηση του κινητήρα. Βεβαιωθείτε ότι δεν τον έχετε ξεχάσει κλειστό.
· Βεβαιωθείτε ότι δεν έχετε ταχύτητα στο κιβώτιο. Για να ξεκινήσει μια μοτοσικλέτα (ειδικά τα νεότερα μοντέλα) πρέπει να έχετε νεκρά στο κιβώτιο ή, αν έχετε άλλη σχέση, να πιέζετε τον συμπλέκτη. Οι μοτοσικλέτες της Suzuki, μάλιστα, απαιτούν τη χρήση συμπλέκτη σε κάθε περίπτωση, ακόμη και με νεκρά.
· Τα scooter, από την άλλη, απαιτούν το πάτημα της μανέτας του φρένου για να ξεκινήσουν. Ειδικά αν οι μανέτες έχουν σφιχτή αίσθηση, βεβαιωθείτε ότι βρίσκονται στο τέλος της διαδρομής τους.
· Μήπως έχετε ξεχάσει το πλαϊνό σταντ ανοιχτό; Ειδικά τα scooter και οι μοτοσικλέτες των τελευταίων ετών διαθέτουν αυτή τη δικλείδα ασφαλείας: δεν παίρνουν μπρος με ανοιχτό το πλαϊνό σταντ. Ακόμη κι αν είναι κλειστό, ανεβοκατεβάστε το και βεβαιωθείτε ότι δεν έχει βλάβη η βαλβίδα ασφαλείας.
· Βασική προϋπόθεση για να ξεκινήσει ο κινητήρας είναι η βενζίνη. Μήπως τελείωσε; Αν ο δείκτης βρίσκεται στα κόκκινα (και όχι απαραίτητα στο τέλος της διαδρομής του), είναι πολύ πιθανό. Ακόμη και παραπάνω να βρίσκεται, σκεφτείτε κατά πόσο τον εμπιστεύεστε. Αν θυμάστε να έχει δώσει λανθασμένη ή καθυστερημένη ένδειξη στο παρελθόν, είναι πολύ πιθανό να το έχει κάνει και τώρα. Πριν ξεκινήσετε να σπρώχνετε τη μοτοσικλέτα σας στο βενζινάδικο, κουνήστε τη λίγο. Ειδικά αν βρισκόταν σε ανηφορικό ή κατηφορικό δρόμο, μπορεί η λίγη βενζίνη που είχε απομείνει να μη μπορεί να φτάσει στο κατάλληλο σημείο.
· Στα παλιότερα μοντέλα (ή κάποια πιο καινούργια χωμάτινα) που διαθέτουν όχι μετρητή βενζίνης, αλλά διακόπτη ρεζέρβας, ελέγξτε τη θέση αυτού του διακόπτη.
· Αν ο κινητήρας παίρνει στιγμιαία μπρος και σβήνει αμέσως τα κρύα πρωινά, χρησιμοποιήστε το τσοκ. Αν δεν υπάρχει, βεβαιωθείτε ότι το ρελαντί του κινητήρα είναι όσο ψηλά πρέπει – αν δεν είναι, απαιτείται ρύθμιση.
· Τα ηλεκτρικά αποτελούν έναν από τους συνηθέστερους λόγους άρνησης του δικύκλου να πάρει εμπρός. Ειδικά αν το δίκυκλό σας παρέμεινε ακίνητο για πολλές ημέρες ή μόλις βάλατε συναγερμό, πιθανόν η μπαταρία έχει αποφορτιστεί.
· Αν ευθύνεται η μπαταρία, το πιθανότερο είναι να δείτε τον πίνακα οργάνων σας είτε σβηστό είτε με τρελαμένες ενδείξεις. Σε αυτή την περίπτωση, απαιτείται φόρτιση. Ο συνηθέστερος τρόπος είναι με καλώδια που θα συνδέσουν τη μπαταρία σας με αυτή ενός άλλου οχήματος. Στις μοτοσικλέτες (που διαθέτουν κιβώτιο ταχυτήτων και συμπλέκτη) υπάρχει κι ένας άλλος τρόπος: σε μια κατηφόρα κινηθείτε με αναμμένο διακόπτη, σχέση στο κιβώτιο (κατά προτίμηση δευτέρα) και τερματισμένο συμπλέκτη. Μόλις αναπτύξετε λίγη ταχύτητα, ανοίξτε ελαφρά το γκάζι και αφήστε ταυτόχρονα το συμπλέκτη.
· Πρόβλημα στα ηλεκτρικά δε σημαίνει απαραίτητα και πρόβλημα στη μπαταρία. Πριν φτάσετε εκεί, βεβαιωθείτε πως όλες οι ασφάλειες βρίσκονται στη θέση τους και όλα τα καλώδια είναι συνδεδεμένα.
Aprilia Tuareg Rally 660 - Test
Triumph Bonneville 350: Φουντώνουν οι φήμες για νέο κλασικό 350άρι
Γιατί τα δίτροχα είναι μονόδρομος για μετακίνηση στην πόλη;
Test Scorpion-Exo Z1: Jet κράνος με σπορ σχεδιασμό και κορυφαία προστασία
WP Suspension: Αγωνιστικά Pro Components για τις KTM 390 Adventure R & Enduro R 2025
Βρετανία: Οι πολίτες ζητούν «κάμερες θορύβου» για να σταματήσουν τα φασαριόζικα οχήματα
Honda NT1100 2026: Νέα απόχρωση για την κορυφαία σε πωλήσεις tourer της Ευρώπης
Kymco X-Town ST 250 2025: Με μεγάλη ζελατίνα , χώρο για full-face κράνος
Suzuki V-Strom 650: Με νέα μειωμένη τιμή κατά 1000 ευρώ
Nakospeed επίσημος επισκευαστής Piaggio, Vespa, Gillera
Μπάζει νερά το αδιάβροχό σου; Δες τι φταίει & τι να προσέξεις πριν αγοράσεις νέο!
mototriti.gr | Ταυτότητα
Επωνυμία Επιχείρησης: AUTO ΤΡΙΤΗ ΑΕ
Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Αμαρουσίου 14 - Νέο Ηράκλειο, Τ.Κ. 141 22
Νομική Μορφή: ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Α.Φ.Μ.: 998384177
Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ
Στοιχεία Επικοινωνίας:
E-mail: [email protected]
Τηλέφωνο: 211 1085500
Ιστοσελίδα: www.mototriti.gr
Διοικητικά Στελέχη
Ιδιοκτήτες & Κύριοι Μέτοχοι: Δανάη Τριανταφύλλη Δάφνη Τριανταφύλλη
Νόμιμος εκπρόσωπος - Διευθυντής: Νίκος Καρανάσιος
Διευθυντής σύνταξης: Παναγιώτης Σιώπης
Διαχειριστής ονόματος τομέα: ΑUTO ΤΡΙΤΗ Α.Ε.