Τις τελευταίες ημέρες, η κατηγορία των ηλεκτρικών μοτοσικλετών πραγματοποίησε σημαντικά βήματα ανάπτυξης. Απέκτησε δικό της παγκόσμιο πρωτάθλημα, ενώ κάποια μοντέλα έχουν πλέον τη δυνατότητα να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις τα βενζινοκίνητα στους αμερικανικούς αγώνες.
Φυσικά, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, πρόκειται για σχεδόν συμβολικές κινήσεις. Αλλά τα ηλεκτρικά μοντέλα θα έχουν τη δυνατότητα να αποδείξουν την αξία τους, είτε ανταγωνίζονται μεταξύ τους είτε με συμβατικές αγωνιστικές μοτοσικλέτες.
Παράλληλα με αυτή την ιδιαίτερα ελπιδοφόρα εξέλιξη, υπήρξε και μια άλλη, που δεν χαρακτηρίζεται θετική. Ο Stefan Pierrer, CEO της ΚΤΜ και ένας από τους επιδραστικότερους ανθρώπους στον ευρωπαϊκό χώρο της μοτοσικλέτας, δήλωσε ξεκάθαρα πως είναι νωρίς ακόμη για να μιλάμε για ηλεκτρικές μοτοσικλέτες. Ο Pierer επικαλέστηκε το τεράστιο κόστος, αλλά και τις τεχνολογίες που βρίσκονται ακόμη σε πολύ πρώιμο στάδιο, για να δικαιολογήσει την άποψή του. Και δε μπορεί κανείς να τον κατηγορήσει ότι μιλά γενικά και αμπελοφιλοσοφεί. Η ΚΤΜ βρίσκεται εδώ και καιρό στο στάδιο της ανάπτυξης του δικού της ηλεκτρικού enduro, του Freeride e, οπότε ο CEO της εταιρείας ξέρει καλά για τι πράγμα μιλάει.
Έχουμε, λοιπόν, δύο πόλους σε αυτή την περίπτωση, οι οποίοι έχουν αντίθετη τάση. Ο πρώτος αφορά στους αγώνες και την εμπιστοσύνη που δείχνουν οι FIM και ΑFM στις ηλεκτρικές μοτοσικλέτες. Και ο δεύτερος αφορά σε πιο… πεζές καταστάσεις, όπως η καθημερινότητα. Και το γεγονός ότι είναι αντίθετοι, δε σημαίνει ότι αποκλείεται να έχουν και οι δύο δίκιο.
Μέχρι στιγμής, τα εντυπωσιακότερα αποτελέσματα που έχουμε δει από οποιοδήποτε ηλεκτρικό δίκυκλο αφορούν στους αγώνες. Στον τομέα της παραγωγής, δεν έχει υπάρξει κάποια θεαματική εξέλιξη που να πετύχει το βασικό ζητούμενο: μείωση του κόστους. Όταν ο Pierer παραδέχεται πως μόνο η μπαταρία του Freeride e κοστίζει 2.000 ευρώ και το Brammo Empulse (ένα από τα μοντέλα που θα αγωνιστούν ενάντια σε βενζινοκίνητα στις ΗΠΑ) κοστίζει σχεδόν όσο ένα Aprilia Tuono, αλλά αποδίδει το 1/3 της ισχύος του, εύκολα μπορεί κανείς να καταλάβει ότι υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος για να διανύσουν τα ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι να ανταγωνιστούν τα βενζινοκίνητα – όχι για το θέαμα στην πίστα, αλλά για την ουσία στο δρόμο.
EICMA 2025 - CFMoto 675NK GP: Με αναρτήσεις Ohlins, φρένα Brembo και αναβαθμισμένο κινητήρα
EICMA 2025 - Kymco Micare 125: Με τροχούς 14 ιντσών , 8,8 ίππους και φρένα με CBS
Έχουν τελικά νόημα οι ολοένα αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων;
Morbidelli T1002VX: Νέο 1000άρι με V κινητήρα 88,5 ίππων και αναρτήσεις KYB
Τσάντες Oxford Nomad: Πλήρως ευέλικτες και προσιτές επιλογές για φίλους του ADV
Harley-Davidson Athens: Εντυπωσιακό opening event για το νέο κατάστημα στην Αττική!
Ηλεκτρικά πατίνια: Έρχονται αυστηροί κανόνες και 19 ζώνες απαγόρευσης
Michelin City Grip 2: Η Νο1 επιλογή των κορυφαίων κατασκευαστών στα scooter
Honda NSR250R: Το δίχρονο όνειρο της δεκαετίας του 90
EMW Lucking Pro 2 Batteries 2025
EICMA 2025 - Harley-Davidson Street Glide 2026: Με νέο σχεδιασμό , 107 ίππους και φουλ ηλεκτρονικά
mototriti.gr | Ταυτότητα
Επωνυμία Επιχείρησης: AUTO ΤΡΙΤΗ ΑΕ
Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Αμαρουσίου 14 - Νέο Ηράκλειο, Τ.Κ. 141 22
Νομική Μορφή: ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Α.Φ.Μ.: 998384177
Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ
Στοιχεία Επικοινωνίας:
E-mail: [email protected]
Τηλέφωνο: 211 1085500
Ιστοσελίδα: www.mototriti.gr
Διοικητικά Στελέχη
Ιδιοκτήτες & Κύριοι Μέτοχοι: Δανάη Τριανταφύλλη Δάφνη Τριανταφύλλη
Νόμιμος εκπρόσωπος - Διευθυντής: Νίκος Καρανάσιος
Διευθυντής σύνταξης: Παναγιώτης Σιώπης
Διαχειριστής ονόματος τομέα: ΑUTO ΤΡΙΤΗ Α.Ε.