Ο ειδικός Τύπος είχε «βουήξει» από τις αρχές της εβδομάδας, όταν κυκλοφόρησε η φήμη πως η BMW ετοιμάζεται να πουλήσει τη Husqvarna στην ΚΤΜ. Οι φήμες αυτές συμπληρώθηκαν με το ενδεχόμενο αγοραστής να μην είναι η αυστριακή εταιρεία, αλλά ο CEO της, Stefan Pierer. Και αυτό το τελευταίο σενάριο επαληθεύθηκε.
Γιατί, όμως, η BMW αποφάσισε να πουλήσει τη Husqvarna, τέσσερα και κάτι χρόνια μετά την αγορά της από την οικογένεια Cαstiglioni; Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου που εξέδωσαν οι Βαυαροί, είναι καθαρά θέμα προσανατολισμού. Αναλυτικότερα, αναφέρει πως η BMW θα δώσει βάρος στο εξής στην αστική και ηλεκτρική μετακίνηση, με οχήματα που θα καλύπτουν αυτές τις ανάγκες. Με λίγα λόγια, τα διαθέσιμα κεφάλαια της BMW Motorrad, η έρευνα και η ανάπτυξη φεύγουν από το χώμα και κατευθύνονται προς την πόλη.
Από την άλλη, η απόκτηση Husqvarna δε φάνηκε να αποτελεί ποτέ κερδοφόρα κίνηση για τη BMW. Η οικονομική κρίση είχε σοβαρό αντίκτυπο στις πωλήσεις των χωμάτινων μοντέλων, ενώ και οι νέες ασφάλτινες προτάσεις της εταιρείας, όπως το Nuda 900 δεν είχαν – όπως φαίνεται – το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Βέβαια, η Husqvarna (και οι πωλήσεις της) δε θεωρούνται καταδικασμένες. Σε αυτή την περίπτωση, άλλωστε, δε θα βρισκόταν αγοραστής. Ο Stefan Pierer φαίνεται να ξέρει τι κάνει και μοιάζει ο κατάλληλος άνθρωπος να επαναφέρει την πρώην σουηδική, πρώην ιταλική, πρώην βαυαρική και νυν αυστριακή εταιρεία. Είναι σε τεράστιο βαθμό υπεύθυνος, εξάλλου, για την ανάπτυξη που έχει δείξει τα τελευταία χρόνια η ΚΤΜ και εικάζουμε πως θα ακολουθήσει το ίδιο επιτυχημένο μοντέλο και στη Husqvarna, η οποία δεν υπολείπεται ούτε σε εξαιρετικά μοντέλα ούτε σε ταλαντούχους ανθρώπους.
Τα ερωτήματα που απασχολούν τη διεθνή αγορά, από την άλλη είναι τα εξής δύο: πόσο κόστισε η αγορά και ποια θα είναι στο εξής η σχέση του Pierer με την ΚΤΜ; Όσον αφορά στο πρώτο, δεν υπάρχει απάντηση. Οι δύο πλευρές συμφώνησαν να μην αποκαλύψουν τις οικονομικές λεπτομέρειες. Στο δεύτερο, η απάντηση είναι περίπλοκη. Ο Pierer παραμένει μέχρι αυτή τη στιγμή στη θέση του CEO της KTM, αλλά πλέον είναι ιδιοκτήτης μιας «αντίπαλης» εταιρείας. Τα πράγματα θα ξεκαθαρίσουν μετά την αναμενόμενη επίσημη δήλωση της ΚΤΜ επί του θέματος.
Όπως και να έχει, η πώληση πραγματοποιήθηκε και μένει πια η έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η οποία εξετάζει το κατά πόσο αυτή η εξέλιξη θα επηρεάσει τον ανταγωνισμό στο χώρο και το αν υπάρχει κίνδυνος εμφάνισης μονοπωλίων.
Όσο για το τι σημαίνει αυτή η εξέλιξη για τους κατόχους Husqvarna, η ελληνική αντιπροσωπεία της BMW μας διαβεβαίωσε ότι, προς το παρόν, δεν αλλάζει τίποτα. Οι Έλληνες αναβάτες κάτοχοι Husqvarna εξακολουθούν να εξυπηρετούνται από το δίκτυο της BMW Hellas, μέχρι να ενημερωθούν για κάποια μελλοντική αλλαγή.
Benelli BKX 300: Η επίθεση της Benelli και στα μικρά Adventure
CFMOTO 800MT Explore Edition - Test
Ηλεκτρικό VS βενζινοκίνητο scooter
Daytona Mista 150-125: Ισχυρό adventure scooter έτοιμο για όλα
Τεράστιο πρόστιμο 21.140 ευρώ, καλείται να πληρώσει απερίσκεπτος αναβάτης
Με διαφορά πρώτη η Loncin στην Κίνα, σε εξαγωγές μοτοσυκλετών
Voge SR1: Το πιο καλά εξοπλισμένο 125αρι;
Kymco AK 550 Premium: Με νέα τιμή και 3 χρόνια εγγύηση
Φίλτρα αέρα και λαδιού Champion
Kit RK γρανάζι με αλυσίδα XSO για Suzuki V-Strom
RK kit με χρυσή ενισχυμένη αλυσίδα HSB για όλα τα παπιά
Ζώνες κυκλοφορίας μόνο για ηλεκτρικά: Μπορούν να λειτουργήσουν;
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία | Προβολή/Συνεργασία
Copyright © 2024 - mototriti.gr