Μπορεί στις ευρωπαϊκές χώρες το φρενάρισμα πανικού να αποτελεί την εξαίρεση στον κανόνα, στις ελληνικές συνθήκες ωστόσο είναι σύνηθες φαινόμενο. Το καλύτερο, λοιπόν, που έχουμε να κάνουμε είναι να είμαστε προετοιμασμένοι και κατάλληλα εξασκημένοι.
· Αν οι συνθήκες απαιτούν άμεση ακινητοποίηση της μοτοσικλέτας χρησιμοποίησε και τα δύο φρένα. Αυτό βέβαια είναι κάτι που γίνεται και ενστικτωδώς. Το μπροστινό φρένο εξακολουθεί πάντως να αναλαμβάνει το μεγαλύτερο φορτίο της επιβράδυνσης.
· Προσπάθησε να κρατήσεις τον κορμό σου σε όρθια θέση και τα πόδια σφιχτά στο «σώμα» της μοτοσικλέτας. Οι δυνάμεις που ασκούνται ωθούν το σώμα προς τα εμπρός, αλλά θα πρέπει να «αντισταθείς», ώστε να μην μετατοπισθεί το βάρος προς τα εμπρός, γιατί το έντο καραδοκεί…
· Κράτα το τιμόνι αρκετά σφιχτά ώστε να αποφύγεις κατά το δυνατόν ανεπιθύμητα «σπασίματα» δεξιά-αριστερά.
· Στόχος είναι το μπροστινό φρένο να πιεστεί στο όριό του, αλλά να μην μπλοκάρει. Η διαχωριστική γραμμή, βέβαια, ορισμένες φορές είναι δυσδιάκριτη. Αν νιώσεις να μπλοκάρει το μπροστινό, άφησε τη μανέτα στιγμιαία και ξαναπάτησέ την.
· Το πίσω φρένο είναι βέβαιο πως σε φρενάρισμα πανικού θα μπλοκάρει τον τροχό. Με τον πίσω τροχό μπλοκαρισμένο, μπορείς να κινηθείς αρκετά μέτρα και, αν καταφέρεις να ελέγξεις τις πλαγιολισθήσεις, μπορείς να μειώσεις την απόσταση φρεναρίσματος. Ένα γκαράζ με καλή άσφαλτο είναι μια καλή λύση για προπόνηση. Εξασκήσου μόνος σου. Πρόκειται για ένα από τα βασικά μαθήματα οδήγησης που θα σου χρειαστεί στο δρόμο.
· Αν απαιτείται να επιβραδύνεις λίγο πριν ή κατά τη διάρκεια της στροφής χρησιμοποίησε τα φρένα εξαιρετικά απαλά και προσπάθησε να μειώσεις ταχύτητα κατεβάζοντας σχέσεις στο κιβώτιο. Πρώτο μέλημα βέβαια (ειδικά μέσα στην στροφή) είναι η αποφυγή του εμποδίου με ελιγμό και όχι η ακινητοποίηση πριν από αυτό.
· Το ABS μπορεί να αποβεί σωτήριο σε καταστάσεις πανικού, ειδικά σε αναβάτες με μειωμένη εμπειρία. Αρκετοί είναι όμως αυτοί που κάνουν το λάθος να αφήνουν στιγμιαία τα φρένα όταν ενεργοποιείται το σύστημα. Όταν αισθανθείς το χαρακτηριστικό «κλώτσημα» στο πεντάλ ή τη μανέτα του φρένου, συνέχισε να ασκείς την ίδια πίεση. Καλό θα είναι να προπονηθείς στην αρχή, για να εξοικειωθείς με τη λειτουργία του ABS.
Ducati Multistrada V4S Radar 2025 - Test
Ποιος φταίει που κάποιοι οδηγοί είναι ακόμα επικίνδυνοι;
RED BULL ROMANIACS 2025: Ακραίες διαδρομές – Μεγάλες στιγμές για τη MOTODYNAMICS RALLY Team
Η Honda ιδρύει νέα μονάδα παραγωγής μοτοσυκλετών στην Τουρκία
Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη: Δεύτερη Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης 2024
Zontes 703RR: Νέο 3κύλινδρο supersport με πλήρη εξοπλισμό
BMW CE 04: Με νέα μειωμένη έως και 4.230 ευρώ προ επιδότησης!
Απόλαυσε το MotoGP στο Misano με το Aprilia Stand
Η Royal Enfield παρουσίασε στην Αθήνα νέα σειρά εξοπλισμού στο πλαίσιο Πανευρωπαϊκής Εκδήλωσης
Μια RD400 γεννιέται ξανά: Από το '76 στo σήμερα
Tucano Urbano Hyperlink κράνος με αποσπώμενο σαγόνι
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία | Ταυτότητα | Όροι Χρήσης - Πολιτική Απορρήτου - Πολιτική Cookies
Copyright © 2025