net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Ένα ακριβό σε τιμή αγοράς παπί, μπορεί να αποδειχθεί οικονομικότερο από ένα φθηνότερο, αν οδηγείτε και εκτός αστικού κέντρου.

Ένα οικονομικό στην αγορά παπί, στα 110 κυβικά, θα αποδώσει σωστά αν δεν το τελικιάζετε, και αν οδηγείτε κυρίως στο κέντρο της πόλης.

Παπί 110 ή 125; Μην αγοράσεις, πριν διαβάσεις!

Το παρακάτω πόνημα σκοπό έχει να σας μεταδώσει ορισμένες ουσιαστικές γνώσεις για τις διαφορές μεταξύ της κατηγορίας των «φθηνών» παπιών στα 110 κυβικά, και των ακριβότερων στα 125+ κυβικά.

 
Οι καιροί είναι χαλεποί. Πλέον δύο νούμερα παίζουν καθοριστικό, μερικές φορές απόλυτο, ρόλο στην αγορά ενός οποιοδήποτε δικύκλου, αλλά και συγκεκριμένα στην αγορά ενός παπιού. Η τιμή αγοράς, και η επίσημη (από την εκάστοτε εταιρεία) τιμή κατανάλωσης βενζίνης. Έτσι, οι αγοραστές συνήθως επιλέγουν το φθηνότερο επώνυμο παπί, με τη μικρότερη ανακοινώσιμη κατανάλωση. Είναι αυτή όμως αλήθεια πιο συμφέρουσα επιλογή από το να προτιμήσουν ένα ακριβότερο παπί, με μεγαλύτερο κυβισμό; Απόλυτη απάντηση δεν υπάρχει. Σε κάποιες περιπτώσεις είναι, σε κάποιες άλλες όχι.

Ας βγάλουμε για αρχή από τη μέση την προέλευση των επώνυμων παπιών στα 110 κυβικά εκατοστά. Είναι όλα κατασκευασμένα στην Κίνα. Μην τρομάζετε όμως. Οι Ιάπωνες, οι Ταιβανέζοι και οι Ευρωπαίοι, κάνουν τους δικούς τους αυστηρούς ελέγχους στα παπιά που κατασκευάζουν στα εργοστάσια τους στην Κίνα, με την ποιότητα να είναι πραγματικά πολύ καλή, κατά πολύ ανώτερη από τα made in China προιόντα… των κινέζικων εταιρειών. Μην περιμένετε βέβαια ίδια ποιότητα με τα made in Japan παπιά. Τα τελευταία έχουν εξαφανιστεί προ πολλού -κρίθηκαν ασύμφορα λόγω διαφορετικής αμοιβής του εργατικού προσωπικού στις 2 χώρες, αλλά και λόγω νομισματικών ισοτιμιών.

Πόσο φθηνότερο είναι σε χρονικό ορίζοντα ένα επώνυμο παπί 110 κυβικών που φτιάχτηκε στην Κίνα από τα αντίστοιχα επώνυμα παπιά 125 κυβικών που φτιάχνονται σε Ταιλάνδη, Ινδονησία, Μαλαισία και σε άλλες χώρες εκτός Κίνας;

Πρώτα, ας δούμε τις τρεις κατηγορίες επώνυμων παπιών.
  • Τα «ακριβά» επώνυμα παπιά των 125-135 κυβικών. Κόστος αγοράς 2.100-2800 ευρώ. Χαρακτηριστικά τους; Μεγαλύτερη δύναμη, καλύτερη ποιότητα, ψεκασμός, περιφερειακά, και μεγάλη τελική.
  • Τα «φθηνά» επώνυμα παπιά των 125 κυβικών εκατοστών. Κόστος αγοράς 1.600-1.700 ευρώ. Χαρακτηριστικά τους; Άριστη ποιότητα για την τιμή, παρά το καρμπιρατέρ κάποιες φορές, παραπλήσια δύναμη και τελική με τα ακριβά 125.
  • Τα «φθηνά» επώνυμα παπιά των 110 κυβικών. Κόστος αγοράς 1.250-1.800 ευρώ. Χαρακτηριστικά τους; Καλή ποιότητα για την τιμή, παρά το καρμπιρατέρ κάποιες φορές, όμως μικρότερη δύναμη, και αρκετά πιο μικρή τελική ταχύτητα (συνήθως 30χλμ. πιο μικρή) από τις παραπάνω 2 κατηγορίες!
Δηλαδή τα παπιά των 110 κυβικών είναι πιο οικονομικά;
Στην τιμή αγοράς ναι. Όμως πρέπει παράλληλα να δώσετε βάση στη μικρή ιπποδύναμη και στη μικρότερη τελική ταχύτητα, για να διαπιστώσετε αν ένα παπί 110 κυβικών θα είναι τελικά η οικονομικότερη αγορά για εσάς ή όχι.

αυτό γιατί…
...στα παπιά των 110 κυβικών, η τελική ταχύτητα βρίσκεται στα 100χλμ.ώρα. Όμως στα 100χλμ/ώρα ο κινητήρας τους δουλεύει στα κόκκινα, με συνέπεια να αυξάνεται κατά πολύ η κατανάλωση αλλά και η καταπόνηση του μοτέρ. Έτσι, ρεαλιστικά, ο αναβάτης σε ένα 110 πρέπει να κινείται με τελική που δεν θα υπερβαίνει τα 80, άντε κάποιες φορές τα 90χλμ/ώρα, ώστε να έχει και χαμηλή κατανάλωση, αλλά και την αναμενόμενη αξιοπιστία.

Με το χέρι στην καρδιά, τι τύπος αναβάτη είστε;
  • Αν κινείστε κατά 99%-100% εκτός Εθνικής Οδού / Αττικής Οδού, κυρίως στο κέντρο, αν δεν πίνετε το αίμα του δικύκλου που οδηγείτε και δεν οδηγείτε συχνά κοντά στην τελική του, τότε ναι, ένα παπί 110 κυβικών εκατοστών θα αποδειχθεί οικονομικότερο και σε μεγάλο χρονικό ορίζοντα.
  • Αν έχετε την Εθνική Οδό / Αττική Οδό στο τακτικό σας δρομολόγιο, και αν πιστεύετε πως δύσκολα θα μπορέσετε να περιορίσετε το δεξί σας χέρι στα 80χλμ/ώρα, τότε το αυξημένο κόστος ενός παπιού 125 κυβικών εκατοστών θα μεταφραστεί σε μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, και σε αυξημένη αξιοπιστία.
Σίγουρα μπορεί κανείς να μακρύνει την τελική μετάδοση στα 110άρια παπιά για να αυξήσει ελάχιστα την τελική τους και να κατεβάσει τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα, όμως έτσι μειώνεται ακόμα περισσότερο η επιτάχυνση τους, άρα και η ενεργητική τους ασφάλεια.

Σκεφτείτε λοιπόν προσεκτικά τα παραπάνω, αποφασίστε τι τύπος αναβάτη είστε, και πράξτε ανάλογα.

 

??????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ