net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Δεκάδες ουσιαστικές αλλαγές δέχθηκαν τα FJR 1300A και FJR 1300AS για το 2013. Σχεδόν τίποτα δεν έμεινε όπως ήταν.

Το βόρειο σέλας τα λέει όλα. Καβάλα σε ένα FJR 1300 θα οργώσετε τον κόσμο, με άνεση και στιλ, κουβαλώντας τα πάντα.

Οι βαλίτσες ανήκουν πλέον στο standard εξοπλισμό, ενώ νέο είναι το Traction Control για το 2013. Εδώ το χρώμα Magnetic Bronze.

Το κλασσικό μαύρο χρώμα δεν λείπει από τη χρωματική γκάμα του FJR.

Η Yamaha ονομάζει το συγκεκριμένο χρώμα Frosted Blade.

Νέο σχήμα έχει για το 2013 η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, νέο είναι και το φέρινγκ, αλλά και οι προβολείς.

Yamaha FJR1300A / FJR1300AS 2013

Η τουριστική ναυαρχίδα της Yamaha ανανεώθηκε για το 2013, τόσο εμφανισιακά, όσο και σε κινητήρα και πλαίσιο, αλλά και στα ηλεκτρονικά βοηθήματα, όπου πλέον διαθέτει και Traction Control

 
Μαζί με το ανανεωμένο εκ βάθρων FJR 1300A, η Yamaha ανανέωσε και βελτίωσε και την ημί-αυτόματη έκδοση της μοτοσικλέτας, το FJR 1300AS, ενώ την προίκισε με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις -πρώτη φορά βλέπουμε αυτό το χαρακτηριστικό σε μοτοσικλέτα της Yamaha. Πάμε να δούμε τις αλλαγές που είναι πραγματικά άπειρες!

Νέο Traction Control (TCS)
Η μεγάλη αλλαγή για το 2013 είναι η προσθήκη Traction Control στη μοτοσικλέτα της Yamaha. Το TCS βοηθάει το FJR 1300 να διατηρεί άριστη πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες, ενώ ο αναβάτης έχει τη δυνατότητα και να το απενεργοποιήσει.

Νέο YCC-T
To YCC-T ήτοι Yamaha Chip Controlled Throttle, είναι ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο γκάζι (ride by wire). Με λίγα λόγια, εσείς ανοίγετε το γκάζι, και πριν η εντολή σας φτάσει στον κινητήρα, η κεντρική υπολογιστική μονάδα του YCC-T κάνει τους δικούς της υπολογισμούς, και δίνει όσο ακριβώς αέρα χρειάζεται στο μείγμα, για βέλτιστη απόδοση και οικονομία. Ταυτόχρονα με την προμήθεια του κινητήρα με το βέλτιστο μείγμα, το νέο YCC-T δίνει και 2,7 έξτρα άλογα στο FJR!

Νέο Cruise control
Το FJR του 2013 διαθέτει ένα νέο, εύκολο στη χρήση cruiser control, ιδανικό βοήθημα για τουρισμό μεγάλων αποστάσεων. Το νέο αυτό σύστημα λειτουργεί με 3η, 4η, και 5η σχέση στο κιβώτιο, και με ταχύτητες μεταξύ 50-180χλμ.ώρα. Ο χειρισμός του γίνεται με δυο διακόπτες στο αριστερό χειριστήριο. Με τη βοήθεια του εν λόγω συστήματος, ο αναβάτης μπορεί να διατηρεί μια σταθερή ταχύτητα στις μεγάλες ευθείες, εκτός αστικού περιβάλλοντος, χωρίς να κουράζει τον δεξιό του καρπό με το χειρισμό του γκαζιού.

Δύο χάρτες ανάφλεξης (D-MODE)
Το FJR διαθέτει και το σύστημα D-MODE, δηλαδή δυο διαφορετικούς χάρτες ανάφλεξης. Ο χάρτης «Τ» δίνει ένα πιο γλυκό χαρακτήρα στην απόδοση του κινητήρα, ενώ ο χάρτης «S» είναι για sport χρήση.

Βελτιωμένη εισαγωγή και εξαγωγή
Ξανασχεδιασμένα είναι τα σώματα του ψεκασμού, για βέλτιστη απόδοση, ενώ διαφορετικές είναι και οι εξατμίσεις (βελτιώσεις στο εσωτερικό τους, διαφορετικό μήκος, καινούργιο τελείωμα). Οι καταλύτες έχουν μειωθεί από τέσσερις σε δύο.

Κύλινδροι χωρίς χιτώνια
Για πρώτη φορά στο FJR χρησιμοποιούνται κύλινδροι χωρίς χιτώνια, σε ένα design παρόμοιο με εκείνο των YZF-R1 και R-6. Το κύριο προτέρημα αυτής της λύσης είναι η καλύτερη διασπορά της θερμότητας, και οι σταθερές θερμοκρασίες λειτουργίας.

Βελτιώσεις που αφορούν μόνο στο FJR 1300AS
Βελτιωμένο σύστημα YCC-S, με καινούργιο «STOP MODE». Μιλάμε για το σύστημα ημί-αυτόματης μετάδοσης YCC-S (Yamaha Chip Controlled Shift system) που επιτρέπει αλλαγές ταχυτήτων χωρίς τη χρήση συμπλέκτη. Στο FJR 1300AS του 2013, το σύστημα αυτό είναι βελτιωμένο, με ταχύτερες και ακριβέστερες αντιδράσεις. Οι αλλαγές γίνονται είτε με το λεβιέ, είτε με δυο κουμπιά στο τιμόνι, χωρίς πλέον να χρειάζεται να προ-επιλέξεις ποιον τρόπο θα χρησιμοποιήσεις, όπως στο παρελθόν.

Το STOP MODE αυτόματα κατεβάζει πρώτη στο κιβώτιο, όταν η μοτοσικλέτα είναι έτοιμη να σταματήσει. Ο αναβάτης μπορεί αν θέλει να απενεργοποιήσει το STOP MODE.

Ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις (FJR 1300AS)
Ολοκαίνουργιο σύστημα που τοποθετείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της Yamaha. Υπάρχουν τέσσερις επιλογές, από ένα κουμπί στο τιμόνι. Με αυτές ο αναβάτης επιλέγει είτε οδήγηση με ένα άτομο, οδήγηση με ένα άτομο και αποσκευές, οδήγηση με συνεπιβάτη, και οδήγηση με συνεπιβάτη και αποσκευές. Παράλληλα, ο αναβάτης έχει και τη δυνατότητα να επιλέξει «μαλακή» και «σκληρή» λειτουργία, ανεβάζοντας το συνδυασμό επιλογών στις 12.
 
Νέο ανάποδο πιρούνι (FJR 1300AS)
Η αλλαγή στο πιρούνι ήταν αναγκαία για να τοποθετηθεί το σύστημα των ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενων αναρτήσεων. Το νέο πιρούνι διαθέτει τη ρύθμιση της απόσβεσης επαναφοράς στο δεξί καλάμι, ενώ η απόσβεση συμπίεσης βρίσκεται στο αριστερό καλάμι –παρόμοιο σύστημα με το YZF-R1. Το σύστημα αυτό προσφέρει μεγαλύτερη γκάμα ρυθμίσεων στις αποσβέσεις.

Αισθητικές αλλαγές και στα 2 μοντέλα
Νέα σχεδίαση έχουν η ζελατίνα, το φέρινγκ και οι αεραγωγοί, αλλά και τα καπάκια του κινητήρα. Νέο όμως είναι και το design των προβολέων, με επιθετικότερη γραμμή, και 6 λαμπτήρες τεχνολογίας LED για τα φώτα στάσης, που δίνουν νέο χαρακτήρα στην εμφάνιση του FJR. Η τεχνολογία LED χρησιμοποιήθηκε και στα εμπρός φλας –δεν γνωρίζουμε γιατί δεν χρησιμοποιήθηκε και στα πίσω.

Στα χειριστήρια, για το 2013 νέοι είναι και οι διακόπτες, νέα και τα όργανα, με τεράστιο όγκο πληροφοριών και design που θυμίζει λιμουζίνα. Νέο είναι και το διπλό σταντ, που χρειάζεται 30% λιγότερη δύναμη για να ανοίξει.

Βελτιωμένες αναρτήσεις στο FJR 1300A
Το FJR 1300A διαθέτει νέα εσωτερικά μέρη στο πιρούνι και διαφορετικά ρυθμισμένο πίσω αμορτισέρ, για βελτιωμένη άνεση επιβαινόντων.

Σημειώστε επίσης πως τα FJR του 2013 φοράνε νέα ελαστικά, ενώ οι πλαινές βαλίτσες ανήκουν πλέον στον standard εξοπλισμό. Παράλληλα, ο επίσημος aftermarket κατάλογος των αξεσουάρ της Yamaha είναι εκτενέστατος, επιτρέποντας στον αναβάτη να παραμετροποιήσει την εμφάνιση και τη χρηστικότητα της μοτοσικλέτας του σε ύψιστο βαθμό.

Τέλος, τα χρώματα του 2013 έχουν ως εξής

FJR 1300A
Magnetic Bronze - Μπρούντζινο
Midnight Black - Μαύρο
Frosted Blade - Ασημί

FJR 1300AS
Magnetic Bronze - Μπρούντζινο
Midnight Black - Μαύρο

 

YAMAHA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ