LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

Δείτε παρακάτω ένα... μέγα-ΑΦΙΕΡΩΜΑ σχετικά με τα ATV της αγοράς.

Προσοχή δείξτε στην κοιλιά του ATV που παρ όλες τις προφυλάξεις, δεν παύει να περιέχει την καρδιά του οχήματος σας, τον κινητήρα.

Μπορεί οι αναρτήσεις στις γουρούνες να διαθέτουν τεράστιες διαδρομές, και ικανές αποσβέσεις, όμως στο χώμα, μπορείτε υπό συγκεκριμένες συνθήκες, να φέρετε το όχημα σας σε αστάθεια.

Αφιέρωμα ATV

Τα ATV (All Terrain Vehicles) είναι αυτό ακριβώς που λέει ο τίτλος. Οχήματα παντός εδάφους, με μεγάλες δυνατότητες κίνησης, τόσο στο χώμα, όσο και στην άσφαλτο, ωστόσο, η κατασκευή τους απαιτεί συγκεκριμένες γνώσεις.

 
Δυστυχώς, στη χώρα μας δεν υπάρχουν ειδικές εξετάσεις, με το αντίστοιχο δίπλωμα. 
Έτσι, με τη βούλα του νομοθέτη, τα ATV οδηγούνται –λανθασμένα κατά τη γνώμη μας- με δίπλωμα αυτοκινήτου. Λανθασμένα λέμε, γιατί αν δεν ακολουθήσετε ορισμένες καίριες πρακτικές κατά την οδήγηση –πρακτικές που δε θα μάθετε στις εξετάσεις για δίπλωμα αυτοκινήτου-, υπάρχει κίνδυνος αστάθειας, ή ακόμα και ανατροπής του οχήματος.

Eξοπλισμός ασφαλείας
Αν κάτι πάει στραβά και ανατραπεί το ATV, υπάρχει κίνδυνος να μας πλακώσει το όχημα, που σε ορισμένες περιπτώσεις ζυγίζει λίγες… εκατοντάδες κιλά! Στην άσφαλτο φοράμε πάντα κράνος, ειδικό μπουφάν με προστατευτικά σε αγκώνες και ώμους, γάντια, και μπότες. Ειδικά οι μπότες -όσο πιο σκληρές και άκαμπτες τόσο πιο ασφαλείς- είναι απαραίτητες για όλα τα ATV.  Στο χώμα φοράμε αντίστοιχα τον σωστό εξοπλισμό ΜΧ / Enduro. Κράνος με γείσο που προστατεύει από κλαδιά και πέτρες, προστατευτικά γυαλιά (μάσκα), θώρακα, μπότες MX, γάντια και αν έχετε άγριες διαθέσεις, προαιρετικά επιγονατίδες και προστατευτικά στους αγκώνες. 

Έλεγχος στο ATV 
Ελέγχουμε πάντα, με επιμέλεια, τα βασικά πριν από κάθε βόλτα. 
Έγινε διεξοδικός έλεγχος για καρφιά στα ελαστικά; Σημειώστε πως στα ATV τα φαρδιά ελαστικά «μαζεύουν» πανεύκολα καρφιά και άλλα αιχμηρά αντικείμενα, ενώ μπορεί ένα αντικείμενο να κόψει το ελαστικό, αφήνοντας σκίσιμο, χωρίς να εισέλθει μέσα σε αυτό. 
Έχουμε σωστές πιέσεις για άσφαλτο ή για χώμα; Λάβετε υπόψη σας πως για την κίνηση εκτός δρόμου, τα ATV συνήθως χρειάζονται ιδιαίτερα χαμηλές πιέσεις -μόνο 5 psi- ώστε να βοηθούν στην απόσβεση των κραδασμών από τις ανωμαλίες.
Λάδι έχουμε στο μοτέρ; Τα αγωνιστικά ATV ορισμένες φορές καίνε λάδι, και χρειάζονται τακτικά έλεγχο και συμπλήρωμα.
Τα φρένα λειτουργούν; Τακάκια έχουμε; Το μεγάλο βάρος των ATV σημαίνει πως τα τακάκια φθείρονται γρήγορα. 
Οι ζάντες είναι σε καλή κατάσταση; Από τα πιο συνηθισμένα χτυπήματα στο χώμα, αλλά και στην άσφαλτο αν δεν υπολογίσετε καλά το πλάτος του οχήματος, είναι οι χτυπημένες και στραβωμένες ζάντες.
Ακούμε περίεργους μηχανικούς θορύβους; Το τιμόνι στρίβει ανεμπόδιστα; Αν έχει τζόγους ή δυσκολία στο στρίψιμο, πιθανώς να υπάρχει πρόβλημα στα ψαλίδια, σύνηθες γεγονός μετά από χτύπημα σε σταθερό εμπόδιο. 

Βασικές συμβουλές οδήγησης 
Ένα ATV έχει στοιχεία, τόσο από αυτοκίνητο (4 τροχοί, συμπεριφορά στη στροφή), όσο και από μοτοσικλέτα (το τιμόνι προέρχεται από μοτοσικλέτα, ελέγχεις το όχημα και με το σώμα, είσαι εκτεθειμένος όπως στη μοτοσικλέτα).
Στις στροφές ο αναβάτης γέρνει πάντα το σώμα του προς ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ της στροφής ώστε να χαμηλώσει το κέντρο βάρους, και να απομακρυνθεί ο κίνδυνος ανατροπής του οχήματος. 
Ταυτόχρονα, ο αναβάτης σφίγγει το ATV στη στροφή με το σώμα, και δεν κρατιέται από το τιμόνι τραβώντας το προς το εσωτερικό της στροφής. Αν το κάνει αυτό, τότε το ATV μπορεί εύκολα πάλι να σηκωθεί στις δύο ρόδες.
Αν ενσυνείδητα θέλουμε να σηκωθεί το ATV στις 2 πλαϊνές ρόδες, για προχωρημένη οδήγηση στο χώμα, όπου θέλουμε να αποφύγουμε κάποιο εμπόδιο, ή λάκκο με ταχύτητα, τότε αλλάζει το πράγμα, και πράττουμε τα αντίθετα από τα παραπάνω.
 Αν αρχίσει να σηκώνεται το ATV στις δύο πλαϊνές ρόδες και εμείς θέλουμε να το επαναφέρουμε στις τέσσερις, τότε κλείνουμε το γκάζι και στρίβουμε το τιμόνι προς την μεριά των τροχών που πατάνε στο έδαφος –δηλαδή αντίθετα με την φορά της στροφής- ώστε να προσγειωθούμε στις τέσσερις ρόδες και να μη συνεχίσουμε στις δύο. Αντίθετα από την οδήγηση με μοτοσικλέτα, στο ATV τα πόδια του αναβάτη παραμένουν πάντα στα μαρσπιέ. Η αντανακλαστική κίνηση να πατήσουμε πόδι σε κάποια αστάθεια του οχήματος (αν έχει έρθει πχ. στις δυο ρόδες), απαγορεύεται δια ροπάλου! Υπάρχει τεράστιος κίνδυνος να «μαζέψει» κάποιος τροχός του ATV το πόδι μας, με πολύ δυσάρεστες συνέπειες!
Ανεβαίνουμε τις ανηφόρες ΚΑΘΕΤΑ και όχι πλάγια για να μην τουμπάρει το ATV.
Όταν ανεβαίνουμε ανηφόρες φέρνουμε το σώμα μας ΜΠΡΟΣΤΑ-ΜΠΡΟΣΤΑ πάλι για να αποφύγουμε την τούμπα.
Γενικά βοηθάμε το ATV με τη ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ του σώματος μας, χαμηλώνοντας όσο γίνεται το κέντρο βάρους μας όπου χρειάζεται, ανάλογα με την περίσταση (αριστερά-δεξιά-μπροστά-πίσω). 
Τα άλματα θέλουν πείρα και προσοχή και δεν είναι για πρωτάρηδες, παρότι τα ATV συνήθως τα καταφέρνουν καλά σε αυτό τον τομέα, λόγω μεγάλης διαδρομής των αναρτήσεων. Αν παρ’ όλα αυτά θέλετε να δοκιμάσετε, αρχίστε με ΧΑΜΗΛΑ. Προσοχή, γιατί οι τραυματισμοί από άλματα είναι οι χειρότεροι. 
Προσέχουμε να μην αφήνουμε εμπόδια που εξέχουν να περνάνε κάτω από το ATV μας, αλλά πατάμε πάνω τους, ώστε να μην πληγώσουν το κάτω μέρος του οχήματος μας. 
Πάντα πλησιάζουμε τα όρια μας σιγά-σιγά και σε χώρους που προσφέρουν ασφάλεια. 

Προσοχή στο ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗ που αλλάζει δραματικά την συμπεριφορά του ATV, καθώς ελαφραίνει αισθητά το εμπρός μέρος. Ως αποτέλεσμα το ATV φρενάρει δυσκολότερα, υποστρέφει πολύ περισσότερο, και αυξάνεται ο κίνδυνος ανατροπής σε στροφή. 

Πώς θα μάθω περισσότερα;
Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να πάρετε το γουρούνι σας, να βγείτε στο βουνό με ΠΑΡΕΑ ΠΑΝΤΑ και να εξασκηθείτε στην οδήγηση εκτός δρόμου. Μην ξεχάσετε να έχετε μια βασική εργαλειοθήκη μαζί σας

 

ATV & QUAD NEWS - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ