net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Αλαλούμ με τα διπλώματα

Πρόσφατα ο ΣΕΑΑ κάλεσε τα περιοδικά μοτοσικλέτας προς ενημέρωση για τη χαοτική οδηγία 2006/126/ΕΚ της ΕΕ, που θα τεθεί σε ισχύ στην Ελλάδα, όπως και στην υπόλοιπη ΕΕ, από το 2013. Στην εν λόγω οδηγία, προτείνονται σημαντικές αλλαγές για τη χορήγηση διπλωμάτων οδήγησης μοτοσικλέτας.

 
Τα πράγματα περιπλέκονται, καθώς το ελληνικό κράτος δεν προτίθεται να ακολουθήσει τημ οδηγία κατά γράμμα, αλλά έχει βάλει σκοπό να την αλλάξει! Σήμερα, η κατώτατη ηλικία που μπορεί κάποιος να αποκτήσει δίπλωμα οδήγησης μοτοποδηλάτου (έως 50 κ.εκ.), είναι τα 16, με την άδεια του κηδεμόνα του. Η κατώτατη ηλικία για να πάρει το δίπλωμα οδήγησης μοτοσικλέτας Α μικρό (έως 25 kw ή 34 hp) είναι τα 18 χρόνια. Η κατώτατη ηλικία για το «real deal» δίπλωμα οδήγησης μοτοσικλέτας Α (απεριόριστη ιπποδύναμη) είναι τα 20 εφόσον έχει το Α μικρό, και τα 21 εάν δεν το έχει. Ωραία μέχρι εδώ.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2006 είχε εκδώσει οδηγία που προέβλεπε χαμηλότερα όρια ηλικίας για την οδήγηση μοτοσικλέτας. Σε ένα χρόνο και δυόμισι μήνες από τώρα που γράφουμε αυτές τις γραμμές και συγκεκριμένα στις 19/1/2013, το ελληνικό κράτος θα πρέπει να εναρμονιστεί με την οδηγία αυτή. Κι όμως. Οι Έλληνες νομοθέτες διαφωνούν κάθετα με τα χαμηλά όρια ηλικίας και έτσι ετοίμασαν κιόλας ένα Προεδρικό Διάταγμα που θα τα αλλάξει! Ξεχάστε λοιπόν το μοτοποδήλατο στα 14. Οι Έλληνες θα συνεχίσουν να παίρνουν το δίπλωμα στα 16.

Για το Α1 (νέα κατηγορία, 125 κ.εκ. απόδοσης έως 14,6 hp) το όριο πηγαίνει στα 18 για τους Έλληνες, από τα προτεινόμενα 16 της οδηγίας. Για το δίπλωμα Α2 (νέα κατηγορία, χωρίς όριο στα κυβικά, απόδοσης έως 33 hp) το όριο για τους… άλλους Ευρωπαίους είναι τα 20. Στην Ελλάδα θα είναι τα 22 χρόνια. Και να ήταν μόνο τα ηλικιακά όρια που θα προκαλέσουν χάος και δεν θα επιτρέψουν την εναρμόνιση της Ελλάδας, αλλά και ενδεχομένως άλλων χωρών της ΕΕ, με τη συγκεκριμένη οδηγία. Η οδηγία αναφέρει ως απαιτούμενο, έξτρα ώρες μαθημάτων, αλλά και οδηγικές εξετάσεις για τη μετάβαση από τη μία κατηγορία στην άλλη. Ωστόσο, δεν καθορίζει τον τύπο των εξετάσεων! Έτσι, αντί να μαθαίνει κανείς διαφορετικά πράγματα, ανάλογα με την κατηγορία του διπλώματος, μάλλον θα δούμε μια απλή επανάληψη των ίδιων εξετάσεων στις διαφορετικές κατηγορίες.

Φυσικά, τα παραπάνω (περισσότερα διπλώματα, με αντίστοιχα περισσότερα παράβολα, συν τα έξτρα δίδακτρα για τα θεωρητικά μαθήματα και το αντίτιμο για τις επαναλαμβανόμενες εξετάσεις οδήγησης) σημαίνουν σημαντική αύξηση του χρηματικού αντίτιμου που θα πρέπει να καταβάλλει ο μοτοσικλετιστής. Ως εκ τούτου, υπάρχει δικαιολογημένος φόβος για αποθάρρυνση των εν δυνάμει αναβατών μοτοσικλέτας και κατά συνέπεια, διεύρυνση της αγοραστικής κρίσης. Θέλουμε να είμαστε αισιόδοξοι και πιστεύουμε ότι έστω και την ύστατη στιγμή, οι αρμόδιοι της ΕΕ, αλλά και το ελληνικό κράτος, θα πάρουν τα σωστά μέτρα για την ανάπτυξη του χώρου.

 

?????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ