net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Nέα Triumph Sprint GT…η τουριστική ST!

Οι κατασκοπευτικές φωτογραφίες που κατέκλυσαν το διαδίκτυο πριν από λίγο καιρό μας είχαν προετοιμάσει. Παρ΄ όλό που –λογικά- είχαμε υποθέσει ότι πρόκειται για την αντικαταστάτρια της Sprint ST, η νέα μοτοσικλέτα της Triumph αποτελεί μια πιο τουριστική έκδοση αυτής.

 
Η GT έχει πολλά κοινά σημεία με την ST, αλλά και σημαντικές διαφορές, που προσδίδουν ένα σαφώς πιο τουριστικό profile στο νέο μοντέλο. Σε ότι αφορά στη σχεδίαση, οι βασικές χαρακτηριστικές γραμμές έχουν παραμένει ίδιες και μόνο κάποιες πολύ μικρής έκτασης αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί στη μάσκα και συγκεκριμένα στους προβολείς. Ενώ το μπροστινό μέρος του GT δύσκολα θα το ξεχωρίσει κανείς από το αντίστοιχο του ST, δεν συμβαίνει το ίδιο και με το…υπόλοιπο της μοτοσικλέτας, αφού στην ουρά και στο πίσω μέρος, υπάρχουν οι περισσότερες διαφορές. Μπορεί το αλουμινένιο πλαίσιο δύο δοκών να μην έχει αλλάξει, αλλά το υποπλαίσιο είναι εντελώς νέο, προσδίδοντας χαμηλότερο ύψος στην ουρά της μοτοσικλέτας, προκειμένου ο συνεπιβάτης να κάθεται χαμηλότερα και να προστατεύεται καλύτερα από τον αέρα.

Το χαμήλωμα της ουράς, είχε επίσης ως αποτέλεσμα και τη «μετακόμιση» του τελικού της εξάτμισης στη δεξιά πλευρά της μοτοσικλέτας. Πλέον πρόκειται για μονό τελικό τοποθετημένο αρκετά χαμηλά ώστε να αφήνει ελεύθερο χώρο για τη δεξιά πλαϊνή βαλίτσα, αλλά και για τα μαρσπιέ του συνοδηγού, που έχουν τοποθετηθεί επίσης χαμηλότερα. Η «απώλεια» όμως του χαρακτηριστικού τελικού με τις τρεις απολήξεις, επέβαλε μια νέα σχεδιαστική προσέγγιση στη συγκεκριμένη περιοχή, με την ουρά του GT να εμφανίζει πολύ πιο «συγκρατημένες» γραμμές σε σχέση με την ST, ενώ έχουν τοποθετηθεί επίσης νέες χειρολαβές για τον συνεπιβάτη, καθώς και ενιαία σχάρα.

Το μονόμπρατσο αλουμινένιο ψαλίδι δίνει το παρών και στην GT, μονό που είναι μακρύτερο κατά 79,5 χλστ. σε σχέση με αυτό της ST, προσδίδοντας τα απαραίτητα για μια τουριστική μοτοσικλέτα χαρακτηριστικά σταθερότητας. Οι αναρτήσεις έχουν δεχεθεί και αυτές αλλαγές, ώστε να μπορούν να αντεπεξέλθουν σε φορτίο δύο ατόμων μαζί με τις αποσκευές τους. Νέο είναι το αμορτισέρ, το οποίο ρυθμίζεται ως προς τη προφόρτιση με εξωτερικό περιστροφικό χειριστήριο και έχει μεγαλύτερη κατά 33χλστ. διαδρομή, ενώ το πιρούνι παρ΄ όλο που δεν έχει αλλάξει ως προς την εμφάνιση, φέρει διαφορετικές εργοστασιακές ρυθμίσεις. Προς την ίδια κατεύθυνση έχουν βελτιωθεί και τα φρένα, τα οποία προσφέρουν 10% μεγαλύτερη δύναμη, ώστε να σταματούν εγκαίρως τη μοτοσικλέτα, της οποίας το βάρος που ανακοινώνει η Triumph, είναι αυξημένο κατά 27 κιλά σε σχέση με την ST. (268 έναντι 241 κιλά)

Ο κινητήρας παραμένει ο ίδιος με αυτόν της ST, δηλαδή τρικύλινδρος σε σειρά, με 12 συνολικά βαλβίδες και χωρητικότητα 1.050κ.εκ. Η νέα εξάτμιση σε συνδυασμό με τον επανα-προγραμματισμό της ECU, είχαν ως αποτέλεσμα 5 ίππους και 0,5 κιλά ροπής περισσότερα για την GT, που πλέον αποδίδει 130 ίππους σε 100 σ.α.λ. ψηλότερα και 11 kgm ροπής σε 1.200 σ.α.λ. χαμηλότερα σε σχέση με την ST. Η έκτη ταχύτητα στο κιβώτιο της GT, είναι κατά 7% πιο μακριά σε κλιμάκωση σε σχέση με αυτή του ST, λειτουργώντας ως overdrive. Σύμφωνα με τη Triumph, το γεγονός αυτό συμβάλει στην οικονομία του καυσίμου στο ταξίδι, προσδίδοντας στη μοτοσικλέτα μια αυτονομία της τάξεως των 300+ χιλιομέτρων με το χωρητικότητας 20 λίτρων ρεζερβουάρ γεμάτο.

Η GT θα φέρει στο standard εξοπλισμό της σύστημα ABS, αλλά και «ζευγάρι» πλαϊνών βαλιτσών που έχει σχεδιάσει η Triumph ειδικά για το μοντέλο, με συνολική χωρητικότητα (31 Χ 2) 62 λίτρων. Οι βάσεις των πλαϊνών βαλιτσών έχουν σχεδιασθεί ώστε να προσφέρουν ταχύτατη και απροβλημάτιστη ασφάλιση – απασφάλιση, ενώ έχει προβλεφθεί και η απαραίτητη «ελαστικότητα» στη στήριξη τους, ούτως ώστε να μην μεταφέρουν στη μοτοσικλέτα ταλαντώσεις. Η τριπλέτα συμπληρώνεται από ένα τεράστιο top-box που ανήκει στο extra εξοπλισμό και το οποίο προφέρει επί πλέον 62 λίτρα αποθηκευτικών χώρων και παροχή ρεύματος 12V στο εσωτερικό του. Αξίζει να αναφερθεί ότι το top-box δεν χρειάζεται εξωτερική καλωδίωση, αφού η σύνδεση του για τη παροχή ρεύματος γίνεται αυτόματα μέσω φις που έχει τοποθετήσεί η Triumph στη βάση του και στη σχάρα της μοτοσικλέτας.

Αλλαγές υπάρχουν επίσης στους προβολείς και στο ανακλαστικό που του περιβάλει, ώστε οι φωτιστικές δυνατότητες να βελτιωθούν, επανα-σχεδιασμένοι είναι οι καθρέφτες, προσφέροντας μεγαλύτερο εύρος των…όπισθεν τεκταινόμενων, ενώ ένα «φρεσκάρισμα» έχει δεχθεί και ο πίνακας οργάνων, διατηρώντας ωστόσο τη βασική σχεδιαστική φιλοσοφία αυτού της ST.

H νέα Triumph GT θα διατίθεται σε δύο χρώματα, μπλε και ασημί, ενώ εκτιμάται ότι θα κοστίζει στην Ευρώπη, λίγο παραπάνω από τα 13.000 ευρώ. Όπως ανακοίνωσε η Triumph, η Sprint GT δεν αντικαθιστά την Sprint ST, η οποία θα συνεχίσει να διατίθεται κανονικά.

Τενικά Χαρακτηριστικά
(Σε παρένθεση για την ST, όπου υπάρχουν διαφορές)

Κινητήρας: 4T, 3K, Υ/Ψ
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.050
Κύλινδροι/Βαλβίδες: 3/4
Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.): 130/9.200 (125/9.100)
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 11/6.300 (10,5/7.500)
Τροφοδοσία: Ηλ. ψεκασμός
Χωρητ. Ρεζερβουάρ (λίτρα): 20
Βάρος (κιλά): 268 (241)

Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα

Τύπος: Αλουμινίου, δύο δοκών
Αναρτήσεις Ε: Τηλ. πιρούνι 43 χλστ.
Διαδρομή (χλστ.): 127
Αναρτήσεις Π: Μονό αμορτισέρ
Διαδρομή (χλστ.): 152 (119)
Φρένα Ε: 2Δ/320
Φρένα Π: Δ/255

Τροχοί-ελαστικά

Ελαστικό Ε: 120/70-17
Ελαστικό Π: 180/55-17

Διαστάσεις

Μήκος (χλστ.): 2.260 (2.114)
Μεταξόνιο (χλστ.): 1.537 (1.457)
Ύψος σέλας (χλστ.): 815 (805)

 

TRIUMPH - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ