Οι σημερινοί αναβάτες που επιχειρούν τα πρώτα τους βήματα στους δύο τροχούς, πρέπει να αισθάνονται πολύ τυχεροί! Σε αντίθεση με παλαιότερες εποχές, υπάρχουν entry level μοντέλα που προσφέρουν και εμφάνιση και τεχνολογία και επιδόσεις και οδική συμπεριφορά. Μοντέλα όπως τα νέα Derbi Senda DRD.
H DRD σειρά μοντέλων δεν είναι άγνωστη, αφού εδώ και καιρό έχουν παρουσιαστεί οι δίχρονες εκδόσεις των 50κ.εκ. Τα τετράχρονα 125 σε εκδόσεις enduro «R» και supermotard «SM», αποτελούν ωστόσο νέες προσθήκες στη γκάμα της Derbi. Αμφότερα τα μοντέλα, χρησιμοποιούν ως βάση το ατσάλινο πλαίσιο των Terra και το νέο τετράχρονο κινητήρα που αποτελεί καρπό της συνεργασίας Derbi – Piaggio. Πρόκειται για ένα μονοκύλινδρο και υγρόψυκτο μηχανικό σύνολο, με τέσσερις βαλβίδες και 2ΕΕΚ, τροφοδοτούμενο μέσω καρμπιρατέρ 30χλστ.. Οι 14,75ίπποι (στις 9.250σ.α.λ.) που αποδίδει, εκμεταλλεύονται πλήρως μέσω του 6τάχυτου κιβωτίου. Τα R & SM μοιράζονται επίσης και τις αναρτήσεις, που αποτελούνται από USD πιρούνι 41χλστ. της Paioli με διαδρομή 230χλστ. και από μονό αμορτισέρ της Ollé (με ξεχωριστό gas tank ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση και επαναφορά του ελατηρίου) με διαδρομή 225χλστ.
Ίδιο και στις δύο εκδόσεις είναι το επίπεδο του εξοπλισμού που περιλαμβάνει: τιμόνι με μεταβλητή διάμετρο τύπου fat bar, αποσπώμενα μαρσπιέ συνεπιβάτη, πίσω φωτιστικό σώμα με τεχνολογία LED, οβάλ εξάτμιση με κωνικό τελικό, ψηφιακό πίνακα όργανα πολλαπλών λειτουργιών, σέλα που ασφαλίζει με κλειδί για το κιτ εργαλείων, ενσωματωμένη τάπα ντεπόζιτου που ασφαλίζει με κλειδί και προστατευτικό κάλυμμα κινητήρα. Για όσους το επιθυμούν, και τα δύο μοντέλα μπορούν να εξοπλιστούν περαιτέρω από την ευρεία γκάμα αξεσουάρ της DRD Parts.
Τα στοιχεία που διαφοροποιούνται μεταξύ των εκδόσεων R και SM, αφορούν στους τροχούς και στα φρένα. To R φέρει ζάντες διαμέτρου 21 ιντσών μπροστά και 18 ιντσών πίσω, ενώ το SM φέρει δύο 17άρες ζάντες. Όπως είναι φυσικό τα ελαστικά διαφέρουν επίσης, με το R να «φοράει» 90/90-21 και 120/80-18 και το SM 100/80-17 και 130/70-17. Τέλος διαφορές υπάρχουν και στα φρένα, με το R να εξοπλίζεται με δισκόφρενο διαμέτρου 260χλστ. μπροστά και δισκόφρενο 220χλστ. πίσω και το SM να φέρει δισκόφρενα 300 και 218χλστ. αντιστοίχως.
Τα μοντέλα Derbi Senda DRD R & SM 125 4T είναι διαθέσιμα στην Ελλάδα στα σημεία πώλησης Derbi, στις εξής τιμές:
Senda DRD R 125 4T: 3.500 ευρώ
Senda DRD SM 125 4T: 3.600 ευρώ