net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος
Share

Test καινούργιων

Aποστολή
Δοκιμή: Honda CBF 125i
Το λιλιπούτειο all round
Διαβάστηκε από 38756 αναγνώστες
Στο άκουσμα CBF, το μυαλό αμέσως δημιουργεί την εικόνα μιας all round φιλικής μοτοσικλέτας, με δυνατότητες τουρισμού αλλά και καθημερινής μετακίνησης μέσα στην πόλη, με ένα ή δύο άτομα. Τι συμβαίνει όμως όταν μετά τα αρχικά του δημοφιλούς μοντέλου της Honda ακολουθεί ο αριθμός 125 που δηλώνει τον κυβισμό της μοτοσικλέτας;
Ο μικρότερος εκπρόσωπος της πολυμελούς οικογένειας CBF πιστοποιεί για άλλη μια φορά το γεγονός πως η Honda θεωρείται μία από τις καλύτερες εταιρείες κατασκευής μοτοσικλετών. Το νέο entry level της έχει αρχίσει να πρωταγωνιστεί στις πωλήσεις, δηλώνοντας πως στη συνείδηση του κόσμου όποιο δίκυκλο διαθέτει στο ρεζερβουάρ του το έμβλημα με το φτερό είναι αυτομάτως ένα ακόμα καλό προϊόν. Φυσικά, κάτι τέτοιο δεν είναι πλασματικό, μιας και η Honda έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη του κόσμου όλα αυτά τα χρόνια. Το CBF 125i αποτελεί ένα ακόμα τρανό παράδειγμα αυτής της θεωρίας και πιστοποιεί με τον καλύτερο τρόπο πως τα προϊόντα της είναι σοφά σχεδιασμένα και επικεντρωμένα περισσότερο στην ουσία παρά στο «φαντεζί».
Με το CBF 125, η Honda δείχνει να πέτυχε κέντρο σε ένα στόχο με τίτλο best seller και φυσικά το CBF 125i έχει όλα τα φόντα για να πρωταγωνιστήσει. Η χαμηλή τιμολόγησή του όταν μάλιστα οι περικοπές για να επιτευχθεί αυτό είναι δυσανάλογα μικρές, εξασφαλίζει από νωρίς την επιτυχία του μοντέλου, ιδιαίτερα σε αυτές τις δύσκολες οικονομικά μέρες. Φιλικό, προβλέψιμο και ολοκληρωμένο, το CBF 125i είναι μια μοτοσικλέτα που δεν αντιπροσωπεύει μόνο το κοινό διπλώματος Α1, αλλά μια ευρύτερη ομάδα αγοραστών, οι οποίοι ψάχνουν μια φτηνή και πρακτική μοτοσικλέτα για την καθημερινή τους μετακίνηση.
Θέση οδήγησης/¶νεση
Η σέλα είναι φαρδιά και μακριά, αλλά το λίγο και σκληρό αφρώδες της έχει αρνητικές επιδράσεις στον τομέα της άνεσης.
Η πρώτη επαφή με τη σέλα του CBF γεννά ερωτηματικά, ευτυχώς τα μοναδικά για την ταυτότητα του CBF. Η συγγένειά του με το CBR είναι πιθανόν η αφορμή για τη σκληρή σέλα με το λίγο αφρώδες. Τα πόδια για τους ψηλούς αναβάτες θα κλείσουν σε μεγαλύτερη γωνία, γεγονός που αποκαλύπτει πως η θέση οδήγησης του CBF σχεδιάστηκε στα πρότυπα μικροκαμωμένου αναβάτη, το θετικό στοιχείο πάντως είναι ότι τα πέλματα θα ακουμπήσουν στο έδαφος, χαρίζοντας σιγουριά σε νέους οδηγούς. Το ψηλό τιμόνι δίνει σωστές γωνίες στα χέρια και κρατά τον κορμό του αναβάτη σε όρθια στάση. Η θέση του συνεπιβάτη, αν και έχει επίσης σκληρή σέλα, είναι ανατομική στη στήριξη τόσο των ποδιών όσο και των άνω άκρων στις χειρολαβές.
Αισθητική: Στα χνάρια του CBR
Σε μια πρώτη ματιά, το CBF δείχνει να έχει δανειστεί πολλά αισθητικά στοιχεία από το «αδελφό» CBR 125i. Μπορεί η σχεδίασή του να μην είναι τόσο επιθετική όσο του σπορ μοντέλου, ωστόσο διαθέτει χαρακτηριστικά που θα εντυπωσιάσουν. Το εμπρός φανάρι είναι μεγάλο και ενσωματωμένο στο φέρινγκ. Το τελευταίο είναι μπικίνι και πάνω του στηρίζεται μια διακριτική ζελατίνα και ο πίνακας οργάνων, που όπως και οι διακόπτες δείχνουν την ηλικία τους, αλλά δικαιολογούν μέρος της τόσο χαμηλής τιμής του μοντέλου. Το ρεζερβουάρ είναι λεπτοκαμωμένο, με αποτέλεσμα τα γόνατα του οδηγού να το αγκαλιάζουν σε μια φυσική και ανατομική στάση. Η ουρά της μοτοσικλέτας ακολουθεί τη γενική, στενή, φιλοσοφία της κατασκευής και το πίσω φανάρι είναι παρόμοιο, άλλα όχι ίδιο, με του CBR.
Κινητήρας
Ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει καταφέρει να παντρέψει τη φιλικότητα με την οικονομία και τις επιδόσεις.
Ο κινητήρας των 125 κ.εκ. είναι απλός στην κατασκευή, δίχως όμως να του λείπουν τα στοιχεία που τον καθιστούν οικονομικό και σύγχρονο. Ο ψεκασμός έχει αναλάβει την τροφοδοσία, ενώ στην εξαγωγή υπάρχει καταλύτης και σύστημα εμπλουτισμού οξυγόνου. Η απόδοσή του είναι 11 ίπποι (... και κάτι) που εμφανίζονται στις 8.000 σ.α.λ. και η ροπή του 1,1 kgm στις 6.250 σ.α.λ. Το σασμάν είναι πέντε σχέσεων, με την κλιμάκωσή του να είναι άριστα μοιρασμένη. Η λειτουργία του δεν θα μπορούσε να διαφέρει από των υπολοίπων μοντέλων της εταιρείας και είναι μαλακό και σαφές. Ο συμπλέκτης μπορεί να μη διαθέτει την ακρίβεια των μεγάλων μοτοσικλετών, αλλά για το χαρακτήρα και τον κυβισμό της μοτοσικλέτας είναι άνω του μέσου όρου. Η λειτουργία του κινητήρα είναι αθόρυβη, ενώ οι κραδασμοί δεν θα σας απασχολήσουν, με την απόδοσή του να είναι γραμμική δίχως τρύπες και ξεσπάσματα.
Αναρτήσεις
Αν και το CBF ουσιαστικά υποστηρίζει την άνεση και τον all round χαρακτήρα σε μικρή συσκευασία, οι αναρτήσεις είναι ρυθμισμένες προς το σκληρό, γεγονός που γίνεται πιο έντονο στο αμορτισέρ. Το τηλεσκοπικό πιρούνι των 20 χιλ. θα στρεβλώσει κάτω από δυνατό φρενάρισμα, χωρίς ωστόσο να αλλάξει την πορεία της μοτοσικλέτας, ενώ θα λειτουργήσει θετικά και στην πρόσφυση του εμπρός ελαστικού σε αυτές τις συνθήκες. Το πίσω αμορτισέρ εδράζεται απευθείας στο ψαλίδι, γεγονός που του στερεί την προοδευτικότητα, ενώ και η ρύθμισή του, όπως προαναφέραμε, τείνει προς το σκληρό. Η συγκεκριμένη λειτουργία μπορεί στις καθημερινές, χαλαρές, βόλτες να στερεί άνεση, αλλά όσο οι ρυθμοί ανεβαίνουν αποδεικνύει τις ευεργετικές της ιδιότητες.
Φρένα
Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει δίσκο για τον εμπρός τροχό διαμέτρου 240 χιλ. και δαγκάνα δύο εμβόλων. Για την επιβράδυνση του πίσω τροχού ακολουθήθηκαν πιο συμβατές και οικονομικές λύσεις και η Honda τοποθέτησε ταμπούρο. Το σύστημα πέδησης δεν διακρίνεται για την ισχύ του με περιθώριο βελτίωσης, μιας και η μοτοσικλέτα της δοκιμής είχε λίγα χιλιόμετρα στο κοντέρ της, αλλά είναι αποτελεσματικό κάτω από όλες τις συνθήκες. Η απουσία μεστής δύναμης θα αποβεί σωτήρια στους γλιστερούς δρόμους της πόλης, ενώ στον τομέα της αίσθησης, αν και ελλιπής η πληροφόρηση στον οδηγό, δεν είναι ανύπαρκτη. Τέλος, το πίσω φρένο δύσκολα θα μπλοκάρει, γεγονός που κρίνεται θετικό για νέους οδηγούς.
Οδηγώντας
Ο κινητήρας του CBF θα ζωντανέψει με ελάχιστες περιστροφές της μίζας. Η έλλειψη στροφόμετρου, σε συνδυασμό με την αθόρυβη λειτουργία του, απαιτούν την προσοχή σας για να καταλάβετε πως ο κινητήρας τέθηκε σε λειτουργία, ώστε να μην πατάτε το κουμπί της μίζας άσκοπα. Ο συμπλέκτης είναι μαλακός και απεμπλέκοντάς τον, η πρώτη έκπληξη κάνει την εμφάνισή της, με το CBFάκι να πετιέται με δύναμη εμπρός. Ο κινητήρας στροφάρει με άνεση ανεβάζοντας τα χιλιόμετρα γρήγορα. Η αλλαγή κατεύθυνσης γίνεται με τη σκέψη και θα χρειαστεί εξοικείωση για να μην το παρακάνετε παίρνοντας μεγαλύτερη κλίση στο εσωτερικό της στροφής από αυτή που αρχικά είχατε υπολογίσει.
Όπως σε όλες τις μοτοσικλέτες της Honda, ο κινητήρας αποδίδει γραμμικά και γλυκά, ενώ η δύναμή του είναι επαρκής ώστε το κοντέρ να αγγίξει σχετικά γρήγορα τα 110 χλμ./ώρα, που είναι και η τελική της μοτοσικλέτας σε επίπεδο δρόμο.
Οι αναρτήσεις συνεργάζονται άριστα με το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, χαρίζοντας αρμονία και ομοιογένεια στο σύνολο, γεγονός που ενδυναμώνει το φιλικό και προβλέψιμο χαρακτήρα της κατασκευής. Η πολύωρη παραμονή του οδηγού στη σέλα του CBF θα έχει ως αποτέλεσμα το μούδιασμα στα μαλακά του μόρια, αλλά το μεγάλο μήκος της επιτρέπει στο σώμα να μετακινηθεί προς τα πίσω, διορθώνοντας έστω και προσωρινά την κατάσταση.
Συμπέρασμα
Το λιλιπούτειο CBF 125i, αν και διαθέτει μικρού κυβισμού κινητήρα, δεν ξεχνά τα χαρακτηριστικά που έκαναν την οικογένεια των CBF τόσο δημοφιλή. Ολοκληρωμένο και προβλέψιμο, αντιπαραθέτει την ύπαρξή του στη χαμηλή τιμή του (2.340 ευρώ), με αποτέλεσμα να κατατάσσεται στην κατηγορία των value for money μοτοσικλετών.
Τα άκρα του τιμονιού είναι επενδυμένα με αυτά τα ωραία γκριπ και αντίβαρα, αυτή όμως η όμορφη και ποιοτική λεπτομέρεια απουσιάζει από τους διακόπτες του ηλεκτρικού κυκλώματος.
Ο πίνακας οργάνων δεν είναι τόσο σύγχρονος, αλλά είναι ευανάγνωστος.



ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ