net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος
Share

Παρουσίαση

Παρουσίαση
Παρουσίαση: Ελαστικό Metzeler Racetec Interact
Και γρήγορα και εύκολα
Διαβάστηκε από 4540 αναγνώστες
Η Metzeler έκανε την έκπληξη και μετά από την παγκόσμια παρουσίαση του νέου της supersport ελαστικού Racetec Interact, διοργάνωσε μια πολύ προσεγμένη παρουσίαση στην πίστα των Μεγάρων. Ένα λάστιχο νέας τεχνολογίας και αντίληψης, άριστο τόσο για χρήση πίστας όσο και για δρόμο.
Aprilia Tuono 1000R
Στο προηγούμενο τεύχος σάς είχαμε προθερμάνει για την τεχνολογία που κουβαλάει στην πλάτη του το νέο Interact. Για τους μη μελετηρούς «μαθητές» προχωράμε σε μια μικρή ανακεφαλαίωση, πριν τις οδηγικές εντυπώσεις. Καταρχάς, το νέο Racetec της Metzeler είναι ένα αγωνιστικό λάστιχο, το οποίο πληροί τις προϋποθέσεις για νόμιμη τοποθέτηση και χρήση του και στο δρόμο.
Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε τα ελαστικά δύο ή και περισσότερων τύπων γόμας (συνήθως σκληρή γόμα στο κέντρο για αντοχή στο χρόνο και μαλακή στα πλαϊνά για καλύτερο κράτημα). Η φιλοσοφία του Racetec Interact, όμως, πατάει σε διαφορετικό δρόμο. Σε μελέτες που έγιναν αποκαλύφθηκε η μεγάλη σχέση της απόδοσης των ελαστικών με τα ατσάλινα ελάσματα, τις λεπτές μεταλλικές ίνες που ενισχύουν το κουφάρι του ελαστικού. Οι τεχνικοί της Metzeler ανακάλυψαν πως μπορούσαν να «κουρδίσουν» αυτά τα νήματα, που απέχουν λιγότερο από 1mm το ένα με το άλλο, με τον ίδιο τρόπο που κουρδίζεται και μια… κιθάρα, απλώς προσδίδοντάς τους διαφορετική τάση! Με αυτό τον τρόπο, δημιούργησαν ένα ελαστικό χωρίς να χρησιμοποιήσουν διαφορετικές γόμες, οι οποίες παρουσιάζουν και εγγενή προβλήματα. Με τις διαφορετικές γόμες, όταν η μοτοσικλέτα στρίβει, το πέρασμα από τη μία στην άλλη γόμα στο οδόστρωμα, αφαιρεί κάποιους πόντους από τη σταθερότητα και την ομοιογένεια στη συμπεριφορά. Τα 120 κουρδισμένα ατσάλινα νήματα προσφέρουν απείρως πιο προοδευτική συμπεριφορά, αλλά και ομοιογενή παραμόρφωση από το κέντρο προς τα πλαϊνά. Μεγαλύτερη τάση στους «ώμους», δηλαδή στα άκρα του πέλματος, έχει ως αποτέλεσμα τη μικρότερη παραμόρφωση του ελαστικού και την καλύτερη συμπεριφορά υπό ακραίες κλίσεις. Ταυτόχρονα, πέφτει η θερμοκρασία στα επιθυμητά επίπεδα, προσφέροντας μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Η μικρότερη τάση στην «κορώνα», δηλαδή στο κέντρο, σημαίνει μεγαλύτερη παραμόρφωση και ψηλότερη θερμοκρασία, η οποία ζεσταίνει και μαλακώνει το ελαστικό, αυξάνοντας το πέλμα και την πρόσφυση. Η Metzeler αποκαλεί αυτή την τεχνολογία στη δομή του ελαστικού «Interact», από το Interactive, δηλαδή μιλάμε για ένα ελαστικό που λειτουργεί αμφίδρομα, αντιδρώντας διαφορετικά, ανάλογα με τον τύπο του οδοστρώματος! Αυτό γιατί η παραμόρφωση που παρουσιάζει η δομή του αλλάζει, ανάλογα με το αν οδηγείτε σε πίστα με άγρια άσφαλτο, σε επιφάνεια με μέτριο κράτημα ή σε γλιστερό οδόστρωμα. Με την ίδια φιλοσοφία, σε αντίθεση με το Racetec που δοκιμάσαμε κατά τη διάρκεια ενός track day στην πίστα των Μεγάρων, το ελαστικό δρόμου Roadtec Ζ6 Interact διαθέτει μεγάλη ένταση των νημάτων στο κέντρο για καλύτερη συμπεριφορά στο δρόμο με φορτωμένη μοτοσικλέτα και χαμηλότερη τάση στους ώμους. Το αντίστροφο δηλαδή από τα ελαστικά πίστας. Πέρα από την πρωτοεμφανιζόμενη τεχνολογία Interact, το νέο Racetec διαθέτει και ολοκαίνουργια χάραξη πέλματος στο πίσω ελαστικό. Λιγότερες γραμμές στη χάραξη, αλλά μεγαλύτερες. Το νέο πέλμα συμπεριφέρεται καλύτερα στο «jelly effect», όπως ονομάζει η Metzeler το φαινόμενο της παραμόρφωσης υπό φορτίο, όπου τα ελαστικά αρχίζουν να παρουσιάζουν χαρακτηριστικά… ζελέ. Μεγαλύτερη σταθερότητα, λοιπόν, ομοιόμορφη φθορά και συμπεριφορά καθ’ όλη τη διάρκεια ενός αγώνα, αλλά και… ομορφότερο πέλμα, θυμίζοντας χαραγμένο ελαστικό slick. Τέλος, η Metzeler υποστηρίζει πως το νέο Racetec προσφέρει βελτίωση σε όλους τους τομείς σε σχέση με τον πρόγονό του, καθώς είναι μαλακότερο, με καλύτερο κράτημα, αλλά και μικρότερη φθορά και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.
Στην πίστα
Honda CBR 1000 RR
Πολύ ενδιαφέρουσα ακούγεται η θεωρία και το τμήμα του marketing δείχνει να έχει κάνει άριστη δουλειά πάνω στο Racetec. Περνώντας στην πράξη, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε έξι μοτοσικλέτες σε τρία εικοσάλεπτα sessions. Η εμπειρία Racetec άρχισε με ένα «πολιτικό» Aprilia Tuono 1000R. Παρόλο που στην πίστα το Tuono είναι αρκετά ψηλό και η «καρατιμόνα» δεν σε βοηθάει στις συγκεκριμένες συνθήκες, τα racing γονίδια της μοτοσικλέτας (βλέπε RSV1000R) την βοηθούν να κάνει αξιοπρεπέστατη εμφάνιση. Τα Racetec βοηθούν στο ομαλό πλάγιασμα και στη διατήρηση της τροχιάς στη στροφή, ενώ γύρο με το γύρο το γκάζι ανοίγει όλο και πιο νωρίς μέσα στη στροφή, χωρίς το Tuono να διαμαρτυρηθεί ποτέ. Μετά τη γνωριμία με τον ιταλικό «κεραυνό», προχωρήσαμε στην άλλη άκρη του φάσματος, με το Ducati 848. Μια μοτοσικλέτα αυστηρά για χρήση πίστας, που τοποθετεί τον αναβάτη της σε απόλυτη στάση για την εν λόγω οδήγηση, με στιβαρές και σφιχτές αναρτήσεις, δυνατά φρένα και γοητευτικά ακατέργαστη αίσθηση. «Εδώ είμαστε», σκέφτηκα, καθώς οι κλίσεις προχώρησαν ένα βήμα παραπέρα, οι ξύστρες με ένα δυνατό σύρσιμο ξύπνησαν από τον ύπνο τους και οι ρυθμοί άρχιζαν να γίνονται πραγματικά σβέλτοι. Μεγάλη σιγουριά από το μπροστινό, ακόμα και όταν ο αναβάτης κλείσει το γκάζι υπό στροφή, καμία ανησυχία από το πίσω στην επιτάχυνση, σταθερότητα στην ευθεία αλλά και στα φρένα και προοδευτική αίσθηση στις κλίσεις από την κορώνα. Τι άλλο να ζητήσουμε; Μετά από μια μικρή ξεκούραση, ήρθε η σειρά του «Big H». Εν αρχή, βρεθήκαμε καβάλα στο CBR 600RR, στην έκδοση Ready 2 Track. Μοτοσικλέτα εύκολη σε όλα της και φιλική όσο καμία άλλη. Παρέα με τα Racetec, αισθάνεσαι έτοιμος να προχωρήσεις σε άλλα επίπεδα, αλλάζοντας κλίσεις κατά βούληση μέσα στη στροφή και ταχύτητες στον κόφτη. Τα Racetec ούτε που ιδρώνουν. Λαχανιασμένος από τους γρήγορους γύρους, με μάτι που γυαλίζει, προχωράω στο μεγάλο «αδελφό». Το CBR 1000RR είναι αποκάλυψη! Οι μικρές του διαστάσεις, σου δίνουν την εντύπωση πως καβαλάς εξακοσάρι, όμως το γκάζι σε επαναφέρει στην πραγματικότητα. Πλέον, η εξοικείωση με την πίστα και τα ελαστικά σημαίνει πως το γκάζι ανοίγει από πολύ νωρίς και το 1000άρι γλιστράει το πίσω ελαστικό, γλυκά, ελεγχόμενα, γοητευτικά, άφοβα, εύκολα. Ήρθε η ώρα να ηρεμήσω, σκέφτομαι, είναι κι η πρώτη μου φορά στα Μέγαρα, αλλά με τέτοιες μοτοσικλέτες και με το συγκεκριμένο αγωνιστικό ελαστικό, δυσκολεύεται κανείς να φερθεί με ηρεμία, με μέτρο και εν τέλει με ωριμότητα. Πέμπτο στη σειρά, το «ιδιαίτερο» KTM RC8. Δεν μοιάζει με κανένα άλλο στην εμφάνιση, ενώ και στη συμπεριφορά είναι αρκετά… αλλιώτικο. Νευρική απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού και κάποιες ταλαντώσεις στις εξόδους των στροφών με τέρμα γκάζι, καταστάσεις που θα μπορούσαν να αναδείξουν τα μειονεκτήματα των ελαστικών. Ωστόσο, με τα Racetec στις ζάντες του, το RC8 χάνει ένα κομμάτι από τον ατίθασο χαρακτήρα του, βοηθώντας τον αναβάτη να κρατά τις τροχιές που επιλέγει, μειώνοντας και τις ταλαντώσεις στο ελάχιστο. Στο τέλος οδηγήσαμε και το τρικύλινδρο αστέρι 675 Daytona της βρετανικής Triumph. Βιδωμένο μπροστινό, πολύ μεγάλες κλίσεις, έτοιμο για χρόνους και full fun για τα track-days. Ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσε η πολύ μικρή φθορά των ελαστικών στο τέλος της δοκιμής. Ακόμη και μετά από μια ώρα γρήγορης οδήγησης στην πίστα των Μεγάρων, τα ελαστικά είχαν ελάχιστα «μακαρόνια» και φαίνονταν έτοιμα για πολλούς ακόμα γύρους! Απ’ ό,τι φαίνεται, θα πρέπει να αναφωνήσουμε «άξιο!» για το νέο Racetec, καθώς η δημιουργική σκέψη και η έρευνα δείχνουν να αποδίδουν απολαυστικούς καρπούς.
Honda 600 RR Ready 2 Track
Τι πιο ευχάριστο θέαμα σε ένα track-day, από το να αντικρίζεις στοίβες φρέσκων, απάτητων, αβάδιστων, μαλακών ελαστικών, έτοιμων για δράση.
Οι τεχνικοί της Metzeler μάς επισκέφθηκαν παρέα με το νέο ελαστικό πίστας -αλλά και δρόμου- Racetec Interact για μια παρουσίαση στον εγχώριο Τύπο.



ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ