net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Ο χαρακτήρας του είναι πραγματικά ρετρό, αφού δεν περιορίζεται μόνο στις αισθητικές αναφορές του παρελθόντος.

Δεν είναι το πιο ευκίνητο scooter πόλης. Ωστόσο, με λίγη συνήθεια, καταφέρνει να κινηθεί άνετα ανάμεσα σε αυτοκίνητα και άλλα αστικά εμπόδια.

O τετράχρονος κινητήρας έχει νεύρο και θα ικανοποιήσει μέσα στην πόλη, αλλά και λίγο έξω από αυτή.

Aν και σχετικά στενή, η σέλα είναι άνετη για πολλά χιλιόμετρα.

Στο ντουλαπάκι της ποδιάς θα χωρέσουν αρκετά μικροπράγματα.

Το μπροστινό φρένο είναι προοδευτικό, αλλά του λείπει η δύναμη. Σε συνδυασμό με το πίσω, όμως, το Star θα φρενάρει άμεσα.

H ζελατίνα είναι έξτρα και προσφέρει επαρκή προστασία από τον αέρα.

Ο πίνακας οργάνων δεν ξεφεύγει από τη ρετρό αισθητική. 100% αναλογικός, με άσπρο χρώμα που θυμίζει άλλες εποχές.

Δοκιμή: LML STAR 200 4T

Η … ρετρολαγνεία που χαρακτηρίζει πολλούς τελευταία έχει καταφέρει σε κάποιες περιπτώσεις να στερήσει όλη τη γοητεία του παλιού και του ρομαντικού.

 
Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες προτάσεις που δεν καπηλεύονται το παρελθόν, αλλά μοιάζουν σα να ήρθαν αυτούσιες από αυτό διατηρώντας κάθε στοιχείο του «τότε». Όπως συμβαίνει με το Star 200 4T της LML που δε διαθέτει ένα vintage περιτύλιγμα, αλλά αυθεντικό ρετρό χαρακτήρα. 

+Φοβερή αισθητική, χαμηλή κατανάλωση
- Μειωμένη σταθερότητα, αδυναμία μπροστινού φρένου
Τιμή: 2.390 ευρώ
Τιμή έκδοσης δοκιμής: 2.720 ευρώ


Bλέπετε, για να μπορεί κάτι να χαρακτηριστεί αυθεντικά ρετρό, δεν αρκεί η εμφάνιση. Πρέπει να προσφέρει ολόκληρη την εμπειρία του παρελθόντος, ώστε να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι. Ένα στρόγγυλο φανάρι και μερικές χρωμιωμένες πινελιές δεν καθιστούν κάτι ρετρό. Θα πρέπει να έχει όλο το πακέτο, στην εμφάνιση και τη συμπεριφορά. Παράλληλα, όμως, ειδικά όταν μιλάμε για δίκυκλα, δε μπορεί να είναι κάτι απαρχαιωμένο. Οι τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται, ειδικά όταν μιλάμε για τον κινητήρα ή για τα φρένα, θα πρέπει να είναι σύγχρονες, μιας και στις επιδόσεις και την ασφάλεια δε χωρούν νοσταλγικές διαθέσεις. Και το Star 200 4T καταφέρνει να κρατήσει τις ισορροπίες. Ο χαρακτήρας του είναι πραγματικά ρετρό, αφού δεν περιορίζεται μόνο στις αισθητικές αναφορές του παρελθόντος. Παράλληλα, όμως, δεν κάνει εκπτώσεις σε επιδόσεις και ασφάλεια, χάριν της νοσταλγίας. 

Αισθητική: Μια δίκυκλη χρονομηχανή!
Ό,τι και να πει κανείς για την αισθητική του Star 200 είναι λίγο. Το παρελθόν δεν εξυπηρετήθηκε με απλές αναφορές, αλλά με ένα ολοκληρωμένο αισθητικό πακέτο. Οι ομοιότητες με την PX της Vespa είναι παραπάνω από εμφανείς, ωστόσο, δεν πρόκειται για αναίσχυντο δανεισμό, αλλά για αποτέλεσμα της συνεργασίας της LML με την Piaggio από το 1984 μέχρι το 1999 για την κατασκευή, μεταξύ άλλων, της Vespa PX. Έτσι, είναι λογικό τα δύο μοντέλα να μοιάζουν πολύ στη συνολική αισθητική τους. Κλασικές γραμμές στο μεταλλικό κοστούμι, μίνιμαλ ποδιά χωρίς περιττές πινελιές, τεράστιο πίσω φανάρι και διογκωμένα πλαϊνά σημεία (στο αριστερό, μάλιστα, κρύβεται και η παραδοσιακή ρεζέρβα) είναι λίγο μόνο από τα βασικά χαρακτηριστικά της αισθητικής του μοντέλου. Και αυτά είναι μόνο η αρχή! 
Γιατί το Star διατίθεται σε μια γκάμα χρωμάτων που δε θα δείτε σε άλλα scooter (από πορτοκαλί μέχρι γαλάζιο και από ροζ μέχρι πράσινο), καθώς και σε δύο διχρωμίες. Επιπλέον, όπως μπορείτε να δείτε κι από τις φωτογραφίες της δοκιμής, είναι διαθέσιμη μια μεγάλη γκάμα προαιρετικών αξεσουάρ, όπως αναδιπλούμενες σχάρες, ζελατίνες και άλλα. Έτσι, κάθε αναβάτης έχει τη δυνατότητα όχι μόνο να αποκτήσει ένα ξεχωριστής αισθητικής δίκυκλο, αλλά και να το προσαρμόσει απόλυτα στο προσωπικό του γούστο. 

¶νεση / χώροι: Ικανοποιεί 
Συγκρινόμενο με ένα πολυτελές scooter του σήμερα, το Star 200 θα φανεί λίγο. Αυτό, όμως, δε σημαίνει ότι δεν είναι άνετο. Η σέλα είναι άνετη και λεπτή, ώστε αναβάτες κάθε αναστήματος να πατούν με σιγουριά στην άσφαλτο. Ο χώρος για τα πόδια είναι άφθονος και μόνο το ποδόφρενο στο δεξί μέρος θα εμποδίσει τον αναβάτη να απλωθεί. Τα βασικά προσφέρουν και οι χώροι. Κάτω από τη σέλα βρίσκεται το ρεζερβουάρ της βενζίνης, οπότε δε θα χωρέσει εκεί κάτι άλλο. Στο ντουλαπάκι της ποδιάς, όμως, θα χωρέσουν αρκετά μικροπράγματα, καθώς είναι μεγάλο και αρκετά βαθύ – και κλειδώνει κιόλας. Φυσικά, δεν πρέπει να υποτιμούμε τις μεταφορικές δυνατότητες της ποδιάς, στην οποία έχει τοποθετηθεί και ο ειδικός γάντζος, αλλά και των δύο σχαρών της έκδοσης της δοκιμής μας. 

Κινητήρας : Παραδοσιακός και σύγχρονος
Η παράδοση δεν έχει αφήσει ανέγγιχτο τον κινητήρα του Star – παράλληλα, όμως, και η τεχνολογία έχει αφήσει το άγγιγμά της. Πρόκειται για ένα τετράχρονο, μονοκύλινδρο και αερόψυκτο σύνολο 200 κ.εκ. με φτερωτή, με έναν κύλινδρο επικεφαλής και δύο βαλβίδες, ο οποίος τροφοδοτείται με καρμπιρατέρ της Keihin. Η λειτουργία του είναι ιδανική για τις αστικές συνθήκες: έχει νεύρο χαμηλά και διάρκεια ψηλότερα. Φυσικά, στο πρώτο χαρακτηριστικό παίζει σημαντικό ρόλο το τετρατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων (με τον παραδοσιακό τρόπο αλλαγής από το αριστερό γκριπ), το οποίο επιτρέπει στον αναβάτη να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την ισχύ του. Αυτή έχει τη μέγιστη τιμή της στις 6.250 στροφές, με τους 12 ίππους να ικανοποιούν και λίγο έξω από την πόλη. Σε περιαστικές διαδρομές, το Star θα αγγίξει και τα 115 χλμ./ώρα, γεγονός που σημαίνει ότι τα μικρά ταξίδια δε βρίσκονται εκτός προγράμματος. 

Η έκδοση της δοκιμής μας: Διχρωμίες και καλούδια
Το LML Star 200 4T της δοκιμής μας είναι ένα ξεχωριστό μοντέλο, καθώς έχει εξοπλιστεί με επιπλέον αξεσουάρ, τα οποία ανέβασαν λίγο την τιμή του. Πρώτα απΆ όλα, στα 2.390 ευρώ της απλής έκδοσης, θα πρέπει να προσθέσουμε τα 100 επιπλέον ευρώ της διχρωμίας. Έπειτα, θα πρέπει να προσθέσουμε τα έξτρα αξεσουάρ. Τις δύο αναδιπλούμενες σχάρες (μία εμπρός και μία πίσω) και τη ζελατίνα. Οι τιμές τους είναι 94, 90 και 46 ευρώ αντίστοιχα. Έτσι, το Star 200 της δοκιμής μας έγινε ακόμη πιο ξεχωριστό, αλλά και λίγο ακριβότερο, καθώς τιμολογείται στα 2.720 ευρώ.

Αναρτήσεις / Φρένα: Αστικού προσανατολισμού
Το ιδιαίτερο πλαίσιο (ενισχυμένο στο πίσω μέρος, ώστε να ευνοεί την ακαμψία) κάνει συμμάχους τις αναρτήσεις του Star, οι οποίες ισορροπούν μέσω στιβαρότητας και άνεσης. Το μονόμπρατσο μπροστινό είναι αυτό που γνωρίζουμε καλά όσοι έχουμε οδηγήσει μια Vespa, ενώ πίσω συναντάμε δύο αμορτισέρ. Η πληροφόρηση και στις δύο περιπτώσεις είναι σχετικά ελλιπής, ωστόσο, οι λακκούβες σπάνια θα αποτελέσουν πρόβλημα για το Star.
Το πακέτο πέδησης, από την άλλη, αποτελείται από έναν δίσκο 200 χλστ. στον μπροστινό τροχό κι ένα ταμπούρο 150 χλστ. στον πίσω. Το βασικό χαρακτηριστικό και των δύο δεν είναι τόσο η δύναμη, όσο η προοδευτικότητα. 

Οδηγώντας : Καθαρόαιμο παιχνίδι πόλης
Οι αναδρομές στο παρελθόν για τον αναβάτη ενός Star ξεκινούν από τη στιγμή που θα βάλει μπρος το scooter του. Εκτός από τη μίζα υπάρχει και μανιβέλα, ενώ για την εκκίνηση είναι απαραίτητο το κράτημα του συμπλέκτη. Βάζοντας πρώτη, το Star ξεκινά, όχι νωχελικά, αλλά με όσο νεύρο θέλει να του δώσει αυτός που χειρίζεται το γκάζι. Οι προσπεράσεις πραγματοποιούνται εύκολα, με ή χωρίς τη βοήθεια του κιβωτίου και η ισχύς δεν πρόκειται να απογοητεύσει μέσα στην πόλη. 
Το βασικό μειονέκτημα που εντοπίζεται πάνω στο Star αφορά στη σταθερότητα. Αυτή είναι μειωμένη, γεγονός που οφείλεται στους μικρούς τροχούς και στο ζύγισμα του scooter. Έτσι, ο αναβάτης θα πρέπει να αποφύγει τις απότομες εναλλαγές ταχύτητας και τους ελιγμούς ακριβείας. Η αστάθεια αυτή γίνεται φανερή και στις μεγάλες ταχύτητες, ειδικά κοντά στην τελική του. 
Οι επιτόπιοι ελιγμοί, από την άλλη, είναι ευκολότεροι, χάρη στο μεγάλο κόψιμο του τιμονιού. Το μπροστινό, όμως, θα δώσει μια σχετικά βαριά αίσθηση. 
Μέσα στην πόλη, λοιπόν, το Star δε θα κινηθεί με την ευελιξία που θα δικαιολογούσε το νεύρο του κινητήρα του. 

Συμπέρασμα: Μια ξεχωριστή πρόταση
Το LML Star 200 4Τ είναι σχεδιασμένο να φέρει στην καθημερινότητά μας την αυθεντική εμπειρία οδήγησης και δε μένει μόνο στην εμφάνιση. Αυτό σημαίνει ότι απαιτεί κάποια συνήθεια εκ μέρους του αναβάτη του, ο οποίος θα πρέπει συνειδητοποιημένα να το επιλέξει. Αν δε θέλει την ιδιαίτερη οδική συμπεριφορά, το 4τάχυτο κιβώτιο στο χέρι και τις υπόλοιπες ιδιαιτερότητες του παρελθόντος, καλά θα κάνει να επιλέξει κάτι άλλο. Αυτοί, όμως, που θέλουν το αυθεντικό ρετρό πακέτο, θα μείνουν όχι μόνο στην εξαιρετική του εμφάνιση, αλλά και σε ολόκληρη την εμπειρία που προσφέρει. 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 4T, 1Κ, Α/Ψ, 2Β
Κυβισμός (κ.εκ.) 200
Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ). Δ.Α.
Συμπίεση (:1) 9.1
Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.) 12/6.250
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) Δ.Α.
Τροφοδοσία Καρμπιρατέρ  
Χωρητ. Ρεζερβουάρ / 
ρεζέρβας (λίτρα) 5,5 / 1
Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.) 3,4
Βάρος (kg) 122
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 115
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
Τύπος Μονό σωληνωτό
Αναρτήσεις Ε Μονόμπρατσο υδραυλικό αμορτισέρ
Διαδρομή (χιλ.) Δ.Α.
Αναρτήσεις Π Δύο αμορτισέρ
Διαδρομή Δ.Α.
Φρένα Ε (χλστ.) Δ /200 
Φρένα Π (χλστ.) Τ /150 
Τροχοί-Ελαστικά
Ελαστικό Ε Δ.Α.
Ελαστικό Π Δ.Α.
Διαστάσεις
Μήκος (χλστ.) 1.760
Πλάτος (χλστ.) 795
Μεταξόνιο (χλστ.) 1.235
Ύψος σέλας (χλστ.) 820
Εξοπλισμός
ABS OXI
Μίζα NAI
Μανιβέλα NAI
Στροφόμετρο OXI
Κοντέρ NAI
Ένδ. θερμοκρασίας OXI
Ένδειξη βενζίνης NAI
Μερικός χιλιομετρητής OXI
Φέρινγκ OXI
Ρυθμιζόμενες μανέτες OXI
Κεντρικό σταντ NAI
Πλάγιο σταντ OXI
Σχάρα ΠΡΟΕΡΑΙΤΙΚΟ
Ρυθμ. εμπ. ανάρτηση OXI
Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση OXI

 

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ