net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Άστρα και Όραμα!

Δένει απόλυτα με το αστικό τοπίο, με τη σοβαρή και μετρημένη εμφάνισή του να ταιριάζει σε ένα πλήθος αναβατών. Από teenagers μέχρι 60άρηδες και δεσποινίδες.

Μόνο τα απολύτως απαραίτητα για τον ευανάγνωστο πίνακα του Vision που στερείται κάποιων κοινών στην κατηγορία ευκολιών, όπως το ψηφιακό ρολόι.

Το Vision μέσα στην πόλη είναι απλά άπαιχτο και στους μποτιλιαρισμένους δρόμους θα κινηθεί όσο γρήγορα…μπορεί ο αναβάτης του

Η μικρή και πρακτική σχάρα με τις ενσωματωμένες και πρακτικές χειρολαβές έχει ήδη έτοιμα ανοίγματα για το Top Case.

Τα χειριστήρια είναι σύγχρονα στην όψη αλλά και στην αίσθηση. Η κόρνα και το μπουτόν για τα φλας έχουν αντιστραφεί και απαιτούν λίγο χρόνο εξοικείωσης.

Η λειτουργία του μοτέρ είναι υποδειγματικά πολιτισμένη, ενώ και τα επίπεδα θορύβου βρίσκονται πολύ χαμηλά. Αυτή που κλέβει την παράσταση είναι η κατανάλωση.

Μπορεί να μην εντυπωσιάζουν σε προδιαγραφές, αλλά κάνουν πολύ καλή δουλειά. Το μπροστινό δισκόφρενο μάλιστα μπορεί να σηκώσει τον πίσω τροχό χωρίς πολλά-πολλά.

Ο χώρος κάτω από τη σέλα, επαρκεί ακόμα και για full-face κράνος. Ο αναβάτης μπορεί να κρεμάσει το κράνος του στο scooter, αφού η σέλα διαθέτει ειδικές υποδοχές.

Σε δρόμο με στροφές και παρά τα στενά ελαστικά, το μικρό Honda θα κινηθεί γρήγορα και θα δώσει την αίσθηση ενός ενιαίου κομματιού.

Δοκιμή scooter: Νέο Honda Vision

Ευέλικτο, ποιοτικά κατασκευασμένο και προπάντων οικονομικό το νέο Vision αποτελεί την πρόταση της Honda για το κέντρο της πόλης έχοντας παράλληλα και την χαμηλότερη τιμή.

 
Με μεγάλες βλέψεις
Δεν είναι τυχαίο ότι, σε κάθε αναφορά που κάνει η Honda για το Vision, δεν παύει να αναφέρει με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο το πιο επιτυχημένο δίτροχο όλων των εποχών, το γνωστό σε όλους μας Super Cub. Οι Ιάπωνες έχουν μεγάλες βλέψεις για το νέο τους scooter, όσον αφορά στον όγκο πωλήσεων και οι παραλληλισμοί με το θρυλικό παπί δείχνουν τα σχέδια που έχουν στο νου τους. Ποια είναι αυτά; Η παγκόσμια επικράτηση στα χρηστικά δίκυκλα φυσικά! Το νέο μοντέλο της Honda έχει εξοπλιστεί με όλα τα απαραίτητα στοιχεία για να πετύχει αυτό το στόχο, με πιο σημαντικό ίσως από αυτά την ιδιαίτερα χαμηλή τιμή του. Έχει όμως και άλλα χαρίσματα που το καθιστούν μία ελκυστική αγορά και που αναλύονται επαρκώς παρακάτω!

Αισθητική/Ποιότητα: Σοβαρό και σύγχρονο
Χωρίς να διαθέτει κάποια υπερβολή ή ακρότητα, η εμφάνιση του Vision χαρακτηρίζεται ως σύγχρονη και σοβαρή. Τα εντυπωσιακά γραφικά απουσιάζουν και μόνο στο πίσω μέρος αναφέρεται το όνομα του scooter με διακριτικό τρόπο. Αυτή η σοβαρότητα, τού πηγαίνει αρκετά και η ελκυστική του εμφάνιση κινείται μέσα στα πλαίσια του οικογενειακού look των scooter της Honda θυμίζοντας αμυδρά τα SΗ. Η σιλουέτα του είναι λεπτή και ψηλή, με τα ενσωματωμένα φλας στα πλαστικά, τόσο μπροστά, όσο και πίσω, να το κάνουν να δείχνει ακόμη πιο στενό και έτοιμο για τους μποτιλιαρισμένους δρόμους της πόλης. Αυτό που σίγουρα φέρνει στο μυαλό πιο ακριβά scooter είναι η ποιότητα κατασκευής του Vision και συγκεκριμένα η συναρμολόγηση του. Τα πάντα δείχνουν καλοβιδωμένα, δεν περισσεύει τίποτα, οι πλαστικές επιφάνειες δεν έχουν κενά μεταξύ τους και τίποτα δεν τρίζει, ακόμη και όταν οι αναρτήσεις τερματίσουν περνώντας πάνω από κάποια τεράστια λακκούβα. Γενικά, το Vision δίνει την αίσθηση του άφθαρτου που έχει φτιαχτεί από ένα ενιαίο κομμάτι. Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα, που σε κάνει να θέλεις να πάρεις το σφυρί και να αρχίσεις να το κοπανάς προς εύρεση των ορίων αντοχής του. Πάλι καλά που δεν χρειάζεται να φτάσουμε ως εκεί για να εκτιμήσουμε την ποιότητα κατασκευής του.

Εργονομία/ Χώροι: Με μικρές παραχωρήσεις
Το Vision αποτελεί άλλο ένα μοντέλο που το έχει ακουμπήσει το μαγικό ραβδάκι της Honda. Αυτό σημαίνει ότι επάνω στη σέλα του και παρά τις compact διαστάσεις του, θα βολευτούν αναβάτες διαφορετικού σωματότυπου και ύψους τουλάχιστον μέχρι 1,85 μ. Κοιτάζοντας προς τα κάτω και καθισμένος στη σκληρή σέλα που τελικά δεν κουράζει για χρήση μέσα στην πόλη, ο αναβάτης βλέπει πως έχει αρκετό χώρο για τα πόδια του, ενώ και το τιμόνι βρίσκεται σε σωστή απόσταση από τον κορμό. Ένας συνεπιβάτης μέσου ύψους, δε θα αντιμετωπίσει πρόβλημα στο χώρο που του αναλογεί στη σέλα, με τα πόδια του να στηρίζονται σωστά στα αναδιπλούμενα μαρσπιέ, ενώ μπορεί να στηριχθεί και στη μικρή και πρακτική σχάρα. Και στον τομέα των αποθηκευτικών χώρων όμως, το Vision τα καταφέρνει αρκετά καλά, αφού κάτω από τη σέλα μπορεί κάποιος να χωρέσει άνετα ένα jet ή οριακά ένα full-face κράνος και ολίγα μικροπράγματα. Η εικόνα συμπληρώνεται από δύο μικρά ανοίγματα στο χώρο της ποδιάς για να τοποθετήσετε κάτι που χρειάζεστε άμεσα και ένα μικρό γάντζο από τον οποίο μπορείτε να κρεμάσετε μία αρκετά μεγάλη τσάντα χάρη στην επίπεδη ποδιά. Το κλασικό ντουλαπάκι βέβαια που κλειδώνει, απουσιάζει και αυτό είναι το μόνο μας παράπονο σε αυτόν τον τομέα.

Κινητήρας: Μικρός αλλά ικανός
Ο αερόψυκτος κινητήρας των 110 κ.εκ., με τον ένα εκκεντροφόρο επικεφαλής, έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την οικονομία και την αξιοπιστία. Η ισχύς του αγγίζει τους 8,3 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και η ροπή τα 0,9 kgm στις 6.500 σ.α.λ. Τη διαχείριση της τροφοδοσίας του έχει αναλάβει ο ηλεκτρονικός ψεκασμός PGM-FI της Honda, με σώμα ψεκασμού διαμέτρου 22 χλστ. Η ισχύς του μοτέρ σε συνεργασία με την πολύ καλή κλιμάκωση του CVT κιβωτίου, κάνουν το Vision να φαντάζει πιο δυνατό από ό,τι είναι στην πραγματικότητα με την επιτάχυνση να παρουσιάζεται ζωηρή από στάση, μέχρι και τα πρώτα 60 χλμ./ώρα, τα πιο καθοριστικά για τους δρόμους της πόλης. Όσον αφορά στην κατανάλωση, τα αποτελέσματα είναι άκρως εντυπωσιακά. Με αρκετή χρήση στον αυτοκινητόδρομο και ταχύτητες κοντά στην τελική του, το Vision δεν έκαψε περισσότερα από 2,7 λίτρα για κάθε 100 χλμ., ενώ με αποκλειστική χρήση στους δρόμους της πόλης αυτό το νούμερο είναι ακόμη μικρότερο… Ρίχνοντας μία ματιά στους πίνακες του Moto Τρίτη, το Vision φιγουράρει ήδη στην κορυφαία θέση μεταξύ των scooter, ανεξαρτήτως κυβισμού, ενώ αν λάβουμε υπόψη τις υπόλοιπες κατηγορίες, αλλά και την τιμή του, μόνο τα παπιά μπορούν να το κοιτάξουν στα μάτια.

Φρένα: Ισχύς εν τη ενώσει!
Οι Ιάπωνες δε θέλησαν να παρεκκλίνουν από την εξαιρετική εικόνα που έχουν δημιουργήσει με το Combined Braking System (CBS), τόσο στα scooter, όσο και στις μοτοσικλέτες τους, εφοδιάζοντας και το Vision με το εν λόγω σύστημα. Η δεξιά λοιπόν μανέτα του τιμονιού ενεργοποιεί μόνο το μπροστινό φρένο, με την συνδυασμένη πέδηση να πραγματοποιείται από την αριστερή. Στην πράξη, για να επιβραδύνει γρήγορα το Vision μόνο με τη χρήση της αριστερής μανέτας, χρειάζεται μεγάλη πίεση ή ταχύτητες που δεν ξεπερνούν τα 60 χλμ./ώρα. Αν χρησιμοποιήσετε και τη μανέτα του μπροστινού φρένου, το Vision καταφέρνει να ακινητοποιηθεί γρήγορα και αποφασιστικά με το δίσκο των 220 και το ταμπούρο των 130 χλστ. να δείχνουν ότι επαρκούν για τις ταχύτητες που αναπτύσσονται εξασφαλίζοντας πολύ καλές τιμές επιβράδυνσης, άσχετα από την ποιότητα του οδοστρώματος ή την εμπειρία του αναβάτη.

Αναρτήσεις/Πλαίσιο: Συμβατικές και ποιοτικές
Δοκιμασμένες και χαμηλού κόστους λύσεις ακολούθησε η Honda και στους τομείς τους πλαισίου και των αναρτήσεων. Συμβατικό πιρούνι μπροστά, ένα αμορτισέρ για τον πίσω τροχό και ένα μικρό, κλασικής σχεδίασης, ατσάλινο πλαίσιο είναι τα συστατικά που απαρτίζουν το «σκελετό» του Vision. Στην πράξη, οι αναρτήσεις, χωρίς να κουράζουν, παρουσιάζονται σφιχτές και θα δείξουν τη μικρή διαδρομή τους μόνο πάνω από πολύ μεγάλες ανωμαλίες με το πιρούνι να τερματίζει. Το πλαίσιο παρουσιάζεται αρκετά άκαμπτο, ακόμη και όταν το βάρος που μεταφέρεται είναι το μέγιστο δυνατό (165 κιλά) και δίνει την απαραίτητη εμπιστοσύνη στον αναβάτη προκειμένου να μην ανακόψει τον ρυθμό του, ακόμη και όταν χρειάζεται να εκτελέσει γρήγορους ελιγμούς.

Στο δρόμο: Αστικό Πατίνι!
Δύο λέξεις που αρκούν για να κλείσει το κομμάτι των οδηγικών εντυπώσεών μας από το Vision, αλλά δεν αρκούν ούτε για εμάς, ούτε φυσικά και για εσάς! Στο δρόμο λοιπόν, το scooter της Honda είναι ακριβώς ό,τι περιμένει κανείς από ένα δίκυκλο με αυτές τις διαστάσεις. Η κίνηση στους δρόμους της πόλης δεν το απασχολεί καθόλου. Έχει φτιαχτεί για αυτούς τους δρόμους και κάνει ό,τι μπορεί για να το αποδείξει στον αναβάτη του. Το ιδιαίτερα μικρό μεταξόνιο και το αντίστοιχο πλάτος το βοηθούν να ελίσσεται αστραπιαία ακόμη και με δύο άτομα επάνω στη σέλα, ενώ το βάρος κάνει την εμφάνισή του μόνο στα χαρτιά. Από το φανάρι θα ξεκινήσει ζωηρά επιταχύνοντας γρήγορα μέχρι τα 60 περίπου χλμ./ώρα., τα 90 τα έχει ψωμοτύρι, ενώ από εκεί και πάνω η ταχύτητά του εξαρτάται από την κλίση του δρόμου και την ταχύτητα του αέρα. Σε ευνοϊκές συνθήκες πάντως θα δείξει μέχρι και 110 χλμ.ώρα, οπότε και επεμβαίνει διακριτικά ο κόφτης. Αυτό που εντυπωσιάζει πάνω στη σέλα του Vision είναι η ενιαία αίσθηση που δίνει στον αναβάτη του και φυσικά, η ταχύτητα με την οποία αλλάζει πορεία, είτε με αργούς ρυθμούς, είτε κοντά στην τελική του αποτελώντας προέκταση του αναβάτη του. Στον αυτοκινητόδρομο, θα κινηθεί ακλόνητα και με ταχύτητες μεταξύ 90-100 χλμ.ώρα. Μάλιστα, αυτός που βρίσκεται στο τιμόνι δεν θα νιώσει ανασφαλής κάτι που μας αφήνει να υποπτευόμαστε πως οι ενδείξεις του κοντέρ πρέπει να είναι αρκετά ακριβείς.

Δεύτερη γνώμη – Honda Vision. Το νέο C-50;
Η Honda άφησε εποχή με το θρυλικό παπί C-50. Οι καιροί άλλαξαν όμως και οι νέοι χρήστες δικύκλων απέκτησαν ελαφρώς αυξημένες απαιτήσεις. Έτσι, η Honda οραματίστηκε ένα νέο χρηστικό δίκυκλο που θα αριστεύει στο κέντρο της πόλης, πάνω στην πλατφόρμα των scooter αυτή τη φορά. Ιδού το Vision. Απλό, λιτό και λειτουργικό όσο δεν πάει. Φθηνό στην απόκτηση, ιδιαίτερα φειδωλό στην κατανάλωση καυσίμου και με κινητήρα απλό για ελαχιστοποίηση του κόστους service. Κοιτάξτε τους τροχούς. Δεκατεσσάρων ιντσών, για μεγάλο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, που χωράει ακόμα και full-face κράνος. Ταυτόχρονα, το στιβαρό πλαίσιο, και οι δεμένες αναρτήσεις δίνουν στο Vision τη μέγιστη σταθερότητα, ακόμα και στην τελική του, των 110χλμ/ώρα. Είναι τελικά οι 14 ίντσες η καλύτερη διάσταση για μικρό scooter πόλης; Έτσι πιστεύουμε. Ο κινητήρας πάλι, είναι σπιρτόζικος, με άρπαγμα από χαμηλά, για άμεσες επιταχύνσεις που σε βγάζουν ασπροπρόσωπο ακόμα και με δεύτερο άτομα στη σέλα και μπαγκάζια στην επίπεδη ποδιά –που χωράει πολλά. Έχει και δύο ακόμα χώρους ανοιχτούς στην ποδιά, έχει και γάντζο. Χρηστικό, χρηστικό, χρηστικό. Και ποιότητα κατασκευής στα κορυφαία επίπεδα της Honda. Συναρμογή πλαστικών άριστη, τσεκ. Μηδενικοί κραδασμοί και ανύπαρκτοι μηχανικοί θόρυβοι κατά τη λειτουργία, τσεκ. Φρένα πραγματικές άγκυρες, με άριστη αίσθηση και πληροφόρηση, τσεκ. Και CBS στα φρένα παρακαλώ, τσεκ. Οι θυσίες που καλείται να κάνει ο αναβάτης, μικρές. Δεν έχει ρολόι, δεν υπάρχει μερικός χιλιομετρητής, πίσω έχει ταμπούρο αντί για δισκόφρενο (δεν έχει σημασία, αποδίδει άριστα), ενώ με δυνατό αέρα σε ανηφόρα, η τελική ταχύτητα μπορεί να πέσει αρκετά. Για την πόλη και τη χρήση που σχεδιάστηκε όμως, τα παραπάνω παράπονα είναι λεπτομέρειες –μόνο στην ανηφόρα της Εθνικής Οδού θα μπορούσαμε να παραπονεθούμε. Οι καθρέπτες έχουν πολύ καλή ορατότητα, η σέλα είναι άνετη και η κόρνα δυνατή. Τα φλας έχουν ηχητικό σήμα, ενώ το πίσω φτερό έχει και ένα ανακλαστικό τριγωνάκι για το βράδυ. Σημειώστε πως όταν ο δείκτης βενζίνης μπαίνει στα κόκκινα, έχετε ακόμα το λιγότερο, ένα λίτρο καυσίμου. Απλώς, ο δείκτης σας προσέχει, φοβίζοντάς σας, ώστε να ανεφοδιαστείτε εγκαίρως. Εν τέλει, το Vision πραγματικά με εντυπωσίασε. Σπίρτο στην απόδοση στις ταχύτητες 0-80χλμ, μέγιστη ευελιξία, χώροι, και φρένα που χτυπάνε πρωτιά σε αίσθηση και δύναμη. Οικονομικό και καλοφτιαγμένο, δείχνει έτοιμο να τα βάλει με τα κακώς κείμενα του πηγμένου αστικού κέντρου, φορτωμένο σαν χαμάλης, με μηδενικές απαιτήσεις. Εύγε.

Συμπέρασμα: Value for Money
Στα 1.940 ευρώ, το scooter της Honda είναι το φθηνότερο δίκυκλο που υπάρχει στη γκάμα της ιαπωνικής εταιρίας, πιο φθηνό ακόμη και από το αειθαλές Innova! Αυτό από μόνο είναι ικανό να δελεάσει μία μεγάλη μερίδα του αγοραστικού κοινού που ψάχνει για ένα χαμηλού κόστους καθημερινό μεταφορικό μέσο, το οποίο φέρει στα πλαστικά του ένα όνομα εγγύηση για την αξιοπιστία και τη μακροζωία του. Ακόμη και εκεί να σταματούσαν τα θετικά χαρακτηριστικά του Vision, θα ήταν αρκετά για να οδηγήσουν κάποιον στην αγορά του. Ωστόσο, σε αυτό το μικρό scooter έχουν ενσωματωθεί όλες εκείνες οι αρετές που βλέπουμε και στα υπόλοιπα μοντέλα της Honda και μερικές ακόμη. Φιλικότητα στο μάξιμουμ, πολύ καλή εκμετάλλευση των χώρων, ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση, επιδόσεις που επαρκούν πλήρως για το αστικό τοπίο και ευελιξία για σεμινάριο. Κερασάκι στην τούρτα, η ποιότητα κατασκευής που, στη συγκεκριμένη περίπτωση…δε συμβαδίζει με τη χαμηλή του τιμή και θυμίζει ακριβότερες προτάσεις. Ελλείψεις στο εξοπλισμό έχει, ενώ λίγη περισσότερη δύναμη ψηλά δεν θα χαλούσε κανένα. Η τιμή του όμως, σε συνδυασμό με το όνομα της Honda, δεν αφήνουν και πολλά περιθώρια για παράπονα. Κάτι μου λέει ότι θα το συναντήσω πολλές φορές στο δρόμο μου μέσα στους επόμενους μήνες…

 

HONDA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ