net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Το νέο 125άρι της Peugeot έρχεται για να στολίσει την αγορά με το αιχμηρό look του.

Χάρη στο ρεζερβουάρ που βρίσκεται ανάμεσα στα πόδια, χαμηλώνει και το κέντρο βάρους, με αποτέλεσμα το Speedfight να γίνεται ακόμη πιο μανιτζέβελο μέσα στην πόλη.

Είπαμε, είναι «μούρη» στον δρόμο

Μπροστά έχιουμε δίσκο «μαργαρίτα» και ακτινική δαγκάνα. Εντυπωσιακό sport πακέτο, με δύναμη αλλά και αίσθηση.

Διακοσμητικοί οι αεραγωγοί του, προσθέτοντας μια ακόμη sport λεπτομέρεια στο νέο 125άρι.

Με το βελτιωμένο μοτέρ και την κοντή γκαζιέρα, κάνει τις καθημερινές μετακινήσεις παιχνιδάκι... στην κυριολεξία.

Σύγχρονα σε design τα λιτά όργανα, με το στροφόμετρο να δεσπόζει.

Το αντίστοιχο, σε γωνίες, πίσω φανάρι είναι ξεχωριστό

Υπάρχει χώρος για ένα full face κράνος (αναλόγως την μάρκα)

Δοκιμάζουμε: Peugeot Speedfight 3 125

Το Speedfight 3, το νεότερο μοντέλο της ομώνυμης σειράς, μπορεί να αποτελέσει το ιδανικό μέσο για καθημερινή μετακίνηση στο κέντρο της πόλης συνδυάζοντας τη δυναμική σχεδίαση με τη χρηστικότητα.

 

(+) τιμή, φρένα, κινητήρας

(-) σκληρή σέλα, περιορισμένος χώρος συνεπιβάτη

Τιμή: 2.090 ευρώ

Χρώματα: Darkside (μαύρο), Iceblade (λευκό)

Ο περισσότερος κόσμος, που ασχολείται με scooter, σίγουρα θα έχει ακούσει το όνομα Speedfight. Δεν θεωρείται παράξενο το γεγονός πως η γαλλική φίρμα έχει πουλήσει πάνω από μισό εκατομμύριο από αυτά, στα μέσα της δεκαετίας του ’90 όταν πρωτοκυκλοφόρησαν. 

Εκείνη τη δεκαετία θα έβλεπες στον δρόμο είτε μοτοσικλέτες, είτε παραδοσιακά αυτόματα scooter –συνήθως όχι τόσο ελκυστικά- με τη χρήση τους να είναι κυρίως βολική για τη καθημερινή μετακίνηση. Το Speedfight, ήρθε να τα αλλάξει όλα, με το πρωτότυπο –για την κατηγορία- μονόμπρατσο μπροστινό αμορτισέρ  και... εγένετο τα sport scooter! Μέχρι πρόσφατα όμως, η Peugeot δεν είχε κατασκευάσει ποτέ ένα 125άρι Speedfight. Έτσι λοιπόν, συνειδητοποίησε πως, ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της, χρειαζόταν μεγαλύτερο κινητήρα. Το μερίδιο αγοράς της εταιρίας στην κατηγορία των 50-125 κ.εκ ανέβηκε κατά 33% πέρσι στη Γαλλία, ενώ πλέον στοχεύουν στην επιτυχία του νέου Speedfight 125. Με τις πωλήσεις στα 125άρια έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, και τους μικρότερους κυβισμούς να σημειώνουν πτώση, είναι λογικό να κινηθούν στη συγκεκριμένη αγορά. Το Speedfight ανανεώθηκε το 2008. Αλλαξε εμφάνιση, απέκτησε ανεστραμμένο πιρούνι και διάφορα άλλα καλούδια και βαφτίστηκε Speedfight 3. Ήταν αιχμηρό, στιλάτο και αρκετά γρήγορο για 50άρι! Εξακολουθεί να είναι εντυπωσιακό ακόμη και σήμερα, γι’αυτό και η Peugeot δεν χρειάστηκε να κάνει πολλές αλλαγές εκτός από το να του φορέσει μεγαλύτερο κινητήρα. 

Αισθητική/ Ποιότητα: Πουλ Μουρ

Το μεγαλύτερης χωρητικότητας 125άρι Speedfight 3, μοιράζεται το ίδιο πλαίσιο και το ίδιο look με το 50άρι αδερφάκι του. Γραμμές με πολλές γωνίες, εντυπωσιακά γραφικά (ειδικά στις special εκδόσεις όπως το Darkside της δοκιμής και το IceBlade στο οποίο επίσης διατίθεται) και μερικές μικρές λεπτομέρειες που το κάνουν να ξεχωρίζει από αρκετά scooter της κατηγορίας του. Ένα όμορφο sport scooter με τον σχεδιασμό του να απευθύνεται σε ένα ευρύ φάσμα αναβατών, από νεαρούς οδηγούς που κάνουν τα πρώτα τους βήματα στο χώρο, έως και μεγαλύτερες ηλικίες που απλά ψάχνουν μια αφορμή να αφήσουν το αυτοκίνητο στο γκαράζ. Τα αλουμινένια πατάκια του, τα νίκελ αντίβαρα, η αεροτομή (σε συνδυασμό με το εκκεντρικό πίσω φανάρι) και το μπροστινό δισκόφρενο μαργαρίτα με τη διπίστονη ακτινική δαγκάνα του, το κάνουν σίγουρα να ξεχωρίζει!

Η Peugeot χρησιμοποιεί σχεδόν πάντα όμορφα όργανα και το καθαρό πάνελ του Speedfight 125 δεν αποτελεί εξαίρεση. Διαθέτει ψηφιακές ενδείξεις καυσίμου, ταχύμετρου, μερικού και ολικού χιλιομετρητή και ρολόι, με το αναλογικό στροφόμετρο να πιάνει τον περισσότερο χώρο του πάνελ. Αριστερά και δεξιά υπάρχουν και οι παραδοσιακές ενδεικτικές λυχνίες για τα φλας, τους προβολείς, τη στάθμη λαδιού και της ρεζέρβας βενζίνης. Ο διακόπτης χειρισμού των φλας δεν είναι και από τους πιο βολικούς αλλά, όπως και να’χει, συνηθίζεται. Επίσης, μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει τον 12V φορτιστή για το κινητό του, με την υποδοχή που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα.

Εργονομία/ Χώροι/ Ανεση: Sport σημαίνει λιτότητα

Δεν υπάρχουν διαφορές στη θέση οδήγησης σε σύγκριση με την έκδοση των 50 κ. εκ. Είναι μαζεμένο scooter, με 1.317 χιλιοστά μεταξόνιο, χαμηλό κέντρο βάρους (κυρίως χάρη στο ρεζερβουάρ που είναι τοποθετημένο ανάμεσα στα πόδια) και πάρα πολύ ελαφρύ. Παρ όλα αυτά, η θέση οδήγησης δεν είναι απαγορευτική για αναβάτες μεγαλύτερου αναστήματος. Κάπως θα μπορέσει να βολέψει όλο το ενδιαφερόμενο κοινό του, το Speedfight 3. Αυτό που δεν βόλεψε εμένα, ήταν το σκληρό αφρώδες της σέλας και η σχετικά κατηφορική κλίση της, ενώ πολύ μικρός και εξίσου σκληρός είναι ο διαθέσιμος χώρος για το συνεπιβάτη ο οποίος ουσιαστικά δεν έχει και από που να κρατηθεί, παρά μόνο από τον οδηγό. Η αεροτομή είναι μεν γερή, αλλά η θέση που πρέπει να έχουν τα χέρια του συνοδοιπόρου για να κρατηθούν από αυτή είναι εργονομικά άβολη.

Ο χώρος κάτω από τη σέλα παίζει μεγάλο ρόλο στην αγορά ενός scooter και παρόλο που το συγκεκριμένο κράνος δεν χωρούσε με άνεση, λόγω των αεραγωγών, υπάρχει η δυνατότητα να χωρέσει ένα full face κράνος –αναλόγως τον σχεδιασμό και τη μάρκα-συν κάμποσα μικροπράγματα.

Κινητήρας: Ολοζώντανος

Και αφού η αισθητική και η εργονομία είναι λίγο-πολύ η ίδια σε όλες τις εκδόσεις Speedfight 3, η διαφορά θα γίνει αισθητή άπαξ και πάρει μπροστά το μονοκύλινδρο, καρμπιρατεράτο, αερόψυκτο μοτέρ του –δανεισμένο από το Tweet 125-. Σε αυτή την έκδοση ο κινητήρας δέχθηκε σημαντική βελτίωση προκειμένου να αποδίδει περισσότερη ισχύ στις μεσαίες στροφές. Σε συνδυασμό με την άμεση απόκριση του μοτέρ, το νέο Speedfight 3 χαρίζει πρώτες εκκινήσεις στα φανάρια της πόλης και πολύ ωραίο δούλεμα, ενάντια στις σκληρές απαιτήσεις μέσα στην κίνηση, χωρίς να φοβίζει τον νέο αναβάτη.

Αναρτήσεις/ Φρένα: Εντυπωσιακός συνδυασμός

Μπορεί, όλο και κάτι να μην αρέσει ή να μη βολεύει, ένα είναι το σίγουρο όμως, πως τα φρένα του δεν θα απογοητεύσουν κανέναν. Το Speedfight 3 διαθέτει εμπρός και πίσω δίσκους της Shuricane και η ακτινική διπίστονη δαγκάνα, έχει αρκετή δύναμη για να... εντυπωσιάζεις με έντο τους φίλους σου. Είναι ίσως ένα από τα καλύτερα πακέτα φρένων στα 125 κ.εκ. scooter. Το στιβαρό πλαίσιο μπορεί να χειριστεί αρκετά καλά τις κακοτεχνίες και τα εμπόδια στο δρόμο με αυτές τις αναρτήσεις, παρ’ όλο που δεν ρυθμίζονται ούτε το ανεστραμμένο πιρούνι, ούτε η μονή ανάρτηση πίσω. 

Στο δρόμο: Τι πόλη, τι πίστα;

Το Speedfight 3 είναι και μικρό και γρήγορο. Τα βγάζει εύκολα πέρα στην κίνηση χάρη στις νέες επεμβάσεις στις χαμηλές στροφές και την κοντή γκαζιέρα που δίνει άμεσα την αίσθηση της επιτάχυνσης. Δεν είναι το ιδανικότερο για διαδρομές στις εθνικές οδούς ενώ η μέγιστη ταχύτητα που είδαμε στο κοντέρ (χωρίς πίεση, δεδομένου πως το μοντέλο δοκιμής ήταν στην περίοδο στρωσίματος) ήταν τα 107 χλμ./ώρα. Μόλις ο κινητήρας στρωθεί, πιθανότατα να ανέβουν ελαφρώς και οι επιδόσεις του. Από θέμα κατανάλωσης, το Speedfight ζήτησε 3.2 λίτρα βενζίνη, στα 100 χιλιόμετρα. Όπως είπαμε, τα φρένα του είναι ένα από τα μεγαλύτερα ατού του. Λίγα 125άρια θα ανταγωνιστούν τις ικανότητές του. Μαζί με τα 13άρια ελαστικά Hutchinson που το συνοδεύουν και το κοντό μεταξόνιο, έχεις στα χέρια σου ένα ευέλικτο μικρό sport scooter που σου φτιάχνει τη διάθεση.

Συμπέρασμα: Αξίζει κάθε cent

Ένα 125άρι μπορεί να γίνει ο ιδανικός τρόπος για καθημερινή μετακίνηση όσων θέλουν να κάνουν ένα διάλειμμα από το αυτοκίνητο και τα ΜΜΜ και το Speedfight μπορεί να αποδείξει πως δεν είναι ούτε βαρετό, ούτε ακριβό εργαλείο για αυτή τη χρήση. Το συγκεκριμένο μοντέλο κοστίζει 2.090 ευρώ, και με αυτά τα λεφτα παίρνεις... παραπάνω scooter από ό,τι θα περίμενες! Αν θέλεις ένα sport scooter για τις ώρες αιχμής και για παιχνίδι, είναι ό,τι ζητάς. Μπορεί να είναι αερόψυκτο αλλά ο ζωηρός κινητήρας του, τα φανταστικά φρένα του και το μοντέρνο στιλ του, κάνουν το Speedfight σοβαρό διεκδικητή για μια ψηλή θέση στην κατηγορία των scooter στα 125 κ.εκ. 



Τεχνικά Χαρακτηριστικά

 

Κινητήρας

4T, 1K, A/Ψ

Κυβισμός (κ.εκ.)

124.9

Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ.)

Δ.Α.

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)

10.5

Ροπή (kgm/σ.α.λ.)

Δ.Α.

Τροφοδοσία

Καρμπιρατέρ

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (λίτρα)

7.5

Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)

3,2

Βάρος (κιλά)

114

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)

107

 

 

Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα

 

Τύπος

Δ.Α.

Αναρτήσεις Ε

Ανεστραμμένο πιρούνι

Διαδρομή (χλστ.)

32

Αναρτήσεις Π

Μονό αμορτισέρ

Διαδρομή (χλστ.)

Δ.Α.

Φρένα Ε (χλστ.)

1 Δισκόφρενο μαργαρίτα 215, Διπίστονη ακτινική δαγκάνα

Φρένα Π (χλστ.)

1 Δισκόφρενο

 

 

Εξοπλισμός

 

ABS

-

Μίζα

Y

Μανιβέλα

Y

Στροφόμετρο

Y

Κοντέρ

Y

Ένδειξη θερμοκρασίας

Y

Ένδειξη βενζίνης

Y

Μερικός χιλιομετρητής

Y

Φέρινγκ

Y

Ρυθμιζόμενες μανέτες

-

Κεντρικό σταντ

Y

Πλάγιο σταντ

Y

Σχάρα

-

Κλειδαριά κράνους

-

Ρυθμιζόμενη εμπρόσθια ανάρτηση

-

Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση

-

 

 

Τροχοί-ελαστικά

 

Ελαστικό Ε

130/60-13

Ελαστικό Π

130/60-13

 

 

Διαστάσεις

 

Μήκος (χλστ.)

Δ.Α.

Πλάτος (χλστ.)

Δ.Α.

Μεταξόνιο (χλστ.)

1290

Ύψος σέλας (χλστ.)

800

 

 


 

PEUGEOT - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ