net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Τα πέντε πιο «καυτά» mopeds της αγοράς

Έχουν αγριέψει τα πράγματα! Τα παπιά αποποιούνται το γενικό τίτλο του low-profile μεταφορικού μέσου και διεκδικούν το κάθε ένα με τον τρόπο του, ειδικούς χαρακτηρισμούς όπως «sport», «πολυτελές» και «fun». Ακολουθούν πέντε χαρακτηριστικοί εκπρόσωποι της κατηγορίας.

 
Honda ANF 125i Innova - Τιμή: 2.120 ευρώ

(+) : Άνεση, ομοιογένεια, ποιότητα
(-) : Το έχουν… όλοι!

Δύσκολα κρίνεις έναν πρωταθλητή πωλήσεων τον οποίον ξέρουν ακόμη και οι… πέτρες. Φέρνοντάς τον όμως απέναντι στον ανταγωνισμό, εύκολα διακρίνεις όλα τα στοιχεία που οδηγούν τόσο κόσμο στην αγορά του και δεν μπορείς παρά να… συμφωνήσεις μαζί του.

Η εμφάνιση του Innova είναι διακριτική και πλήρως αποδεκτή από την πλειονότητα των αναβατών, είτε αυτοί είναι αρχάριοι είτε… βετεράνοι. Η ποιότητα κατασκευής δείχνει ξεκάθαρα το know-how της Honda στην παραγωγή μοτοσικλετών χαμηλού κόστους και είναι έκδηλη παντού πάνω στο Innova. Συνολικά τοποθετείται στην κορυφή της κατηγορίας, με τη βαφή, τη συναρμογή και τη συναρμολόγηση να κυμαίνονται στα υψηλότερα επίπεδα. Δείγμα αυτού, το γεγονός ότι όταν παραλάβαμε το Innova ήταν «του κουτιού», αλλά από την πρώτη στιγμή λειτουργούσε σαν να ήταν στρωμένο! Ο κινητήρας είναι αθόρυβος σε λειτουργία, όπως άλλωστε και το κιβώτιο. Για κραδασμούς δεν γίνεται καν θέμα… Η θέση οδήγησης φαντάζει γνώριμη και η εργονομία που παρέχει λειτουργεί αγχολυτικά για τον αναβάτη. Και ο συνεπιβάτης βολεύεται γρήγορα στο δικό του μερίδιο της σέλας και δεν θα ακούσετε παράπονα από αυτόν μέχρι να φτάσετε στον προορισμό σας. Στο δρόμο, το πολιτισμένο μοτεράκι δίνει την αίσθηση ότι το Innova «δεν πάει», κάτι που διαψεύδει τόσο το κοντέρ όσο και οι… κόντρες με τα υπόλοιπα παπιά. Γεμίζει όλες τις ταχύτητες, πλην της 4ης που λειτουργεί ως overdrive, ρίχνοντας έτσι την κατανάλωση, ενώ τα φιλικά φρένα είναι εκεί για να το σταματήσουν με ασφάλεια. Το πλαίσιο εμφανίζεται πιο ελαστικό σε σχέση με των «σπορ» παπιών του συγκριτικού, αλλά δεν φοβίζει καθόλου, φανερώνοντας με σαφήνεια τα όριά του. Το ζητούμενο στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι η κορυφαία ακαμψία, αλλά η αγχολυτική μετακίνηση, και σε αυτό το Innova τα καταφέρνει περίφημα.

Για το Innova, οι αριθμοί των πωλήσεων μιλάνε από μόνοι τους. Δεν μπορεί τόσος κόσμος να κάνει λάθος! Η ομοιογένεια, η άνεση και η αθόρυβη λειτουργία του αλεξίσφαιρου κινητήρα είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του, με το όνομα της Honda να αποτελεί φυσικά τη μεγαλύτερη εγγύηση για τον αγοραστή.

Kawasaki ZX 130 - Τιμή: Trendy: 2.075 / Sporty: 2.175

(+)Οδική συμπεριφορά, στάντ (το πιο εύχρηστο)
(-)Σχεδίαση, πάνελ

Το ΖΧ 130, αν και πρόκειται για παπί, δεν ξεχνά την παράδοση της πράσινης εταιρείας, διαθέτοντας χαρακτήρα με έντονο ταμπεραμέντο και στοιχεία στην οδική του συμπεριφορά που προσεγγίζουν τον κόσμο των μεγάλων μοτοσικλετών.

Από την πρώτη ματιά, το ZX 130 βαμμένο στο έντονο πράσινο χρώμα - σήμα κατατεθέν της Kawasaki, θα τραβήξει το ενδιαφέρον. Επιθετικές γραμμές και κόμπακτ αισθητική προμηνύουν τι πρεσβεύει η «πράσινη πάπια». Το πίσω φωτιστικό σώμα είναι εντυπωσιακό και τα φλας τύπου led. Οι ζάντες είναι χυτές, εντυπωσιακές στο σχεδιασμό τους και προέρχονται από την Excel. Το ZX 130 διαθέτει το καλύτερο κεντρικό σταντ από όλα. Με ελάχιστη εξάσκηση, ένα δυνατό πάτημα είναι ικανό να σηκώσει το παπί σε αυτό, χωρίς καν να χρησιμοποιήσετε τα χέρια! Η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, με μία μόνο ένσταση σε ένα τρίξιμο συντονισμού, που εμφανιζόταν σε συγκεκριμένο όριο περιστροφής του κινητήρα. Στον τομέα του εξοπλισμού είναι πλήρες διαθέτοντας μέχρι και σχάρα, αν και ένα ρολόι στο ταμπλό θα ήταν ευπρόσδεκτο. Τα χειριστήρια είναι σωστά τοποθετημένα, αλλά οι διακόπτες θα μπορούσαν να είναι καλύτερης ποιότητας και πιο σύγχρονης αισθητικής για να συνάδουν με το υπόλοιπο σύνολο. Η θέση οδήγησης προσφέρει άριστο κοντρόλ, γεγονός που οφείλεται κυρίως στο πλατύ τιμόνι, με τη σέλα να είναι αρκετά μεγάλη για να κινείστε με άνεση ακόμη και με δεύτερο άτομο. Τα μαρσπιέ για το συνεπιβάτη είναι λίγο πιο μπροστά από το ιδανικό, αλλά δεν ενοχλούν. Το έξυπνα τοποθετημένο ρεζερβουάρ καυσίμου, που δεν απαιτεί να σηκωθείτε από τη σέλα κατά τη διάρκεια του ανεφοδιασμού, έχει ως αποτέλεσμα ο χώρος κάτω από τη σέλα να φέρει ιδιαίτερα μεγάλες διαστάσεις. Ο κινητήρας του ΖΧ δεν εμφανίζει ενοχλητικούς κραδασμούς, ενώ παράλληλα εκπέμπει και τον πιο μπάσο ήχο, που σε κάνει να νομίζεις ότι είναι μεγαλύτερος από 130 κ.εκ. Ο ψεκασμός σε γενικές γραμμές δουλεύει απροβλημάτιστα και θα δείξει μονάχα μια ελαφριά δυσλειτουργία όταν κινείστε για πολλή ώρα «τέρμα» και ανοιγοκλείσετε απότομα το γκάζι. Οδηγώντας το ΖΧ 130, γίνεται φανερό πόσο έχουν εξελιχθεί τα παπιά στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Το εμπρός πιρούνι παρέχει απίστευτη εμπιστοσύνη, θυμίζοντας τα ss μοντέλα της εταιρείας. Τα φρένα διαθέτουν καλή αίσθηση, γεγονός που θα τους επέτρεπε να έχουν λίγη παραπάνω δύναμη.

Διατηρώντας την καλή φήμη των προκατόχων του, Kaze-R και Max, το παπί της Kawasaki ατενίζει τον ανταγωνισμό πονηρά. Ουσιαστικά, πρόκειται για μια συμπαγή κατασκευή που πάει ένα βήμα παραπέρα τον όρο «οδική συμπεριφορά» στην κατηγορία.

Kymco Straight 150 - Τιμή: 1.699

+ Επιδόσεις, περιφερειακός εξοπλισμός
- Το εμπρός φρένο θα μπορούσε να έχει καλύτερη λειτουργία

Το Straignt 150 αποτελεί μια πολεμική μηχανή, αφού διαθέτει το μεγαλύτερο κινητήρα μεταξύ των υπολοίπων του συγκριτικού, αλλά και 5άρι σασμάν, στοιχεία που πυροδοτούν το φυτίλι που καταλήγει στο μπαρούτι.

Η Kymco με την παρουσία του Straight 150 τείνει να ανέτρεψε για πάντα την κατηγορία των παπιών. Ο μεγαλύτερος σε κυβισμό κινητήρας του είδους, αλλά και το 5 σχέσεων σασμάν, δεν μπορούν παρά να προβληματίσουν τον ανταγωνισμό και να στρέψουν το ενδιαφέρον του κόσμου πάνω του. Η Kymco θέλησε προφανώς να βγάλει στην παραγωγή ένα παπί ήδη «πουσαρισμένο», ώστε ο εκάστοτε ανήσυχος πιτσιρικάς να μην ασχολείται με κάποια επιπλέον βελτίωση, όντας πλήρες. Αισθητικά, το Straight καταφέρνει και λόγω βαφής, να δίνει μια σκοτεινή και επιθετική εικόνα. Οι χυτοί τροχοί του και οι αιχμηρές γραμμές των πλαστικών του καταφέρνουν να το κάνουν να ξεχωρίζει. Το Straight μπορεί να είναι επιθετικό σχεδιαστικά και τα τεχνικά του χαρακτηριστικά να συνηγορούν προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως έχει ξεχάσει τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της κατηγορίας που ανήκει. Στον τομέα της άνεσης, όπως και στο Nexxon, βρίσκουμε μια πολύ καλή θέση οδήγησης, περισσότερο πολεμική από του αδελφού παπιού, αλλά στην προκειμένη περίπτωση με μελανό σημείο τη σέλα που στερείται αφρώδους, με αποτέλεσμα να μειώνει τα επίπεδα άνεσης. Σε ό,τι αφορά τον περιφερειακό εξοπλισμό, το Staright είναι πλούσιο, διαθέτοντας δισκόφρενο σε κάθε τροχό, αλλά και ένα ποιοτικό σύστημα αποσβεστήρων. Το τελευταίο τείνει προς το σκληρό, γεγονός που βοηθά στην καλή οδική συμπεριφορά της μοτοσικλέτας, χωρίς ωστόσο να αφαιρεί πόντους από την άνεση. Ο κινητήρας του Straight είναι ο μεγαλύτερος στον τομέα του κυβισμού από οποιονδήποτε άλλον, γεγονός που ερμηνεύεται και με καλές επιδόσεις. Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει σφιχτή κλιμάκωση, κάτι που κάνει το Straight να αφήνει τους πάντες πίσω του στην κόντρα από φανάρι. Η 5η σχέση δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί over drive, μιας και η διαφορά «βήματος» από την 4η είναι μικρή και ουσιαστικά υπάρχει για να βγάλει από τον κινητήρα μερικά ακόμα χιλιομετράκια τελικής ταχύτητας. Η οδική συμπεριφορά του πεντατάχυτου παπιού της Kymco είναι ιδιαίτερα καλή, διαθέτει «ξυραφένια» ευελιξία, ενώ συνάμα παρουσιάζεται στιβαρό. Το πίσω φρένο είναι ιδιαίτερα δυνατό και άμεσο, ενώ το εμπρός στερείται δύναμης.

Το Straight είναι ένα παπί που διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που μέχρι σήμερα αποτελούσαν after market αξεσουάρ για την κατηγορία. Περιμετρικά του μεγαλύτερου κινητήρα της κατηγορίας έχει χτιστεί ένα πολύ καλό παπί που θα ικανοποιήσει και τον πλέον απαιτητικό.

Modenas X-cite 135 - Τιμή: 2.180 ευρώ

+: Επιδόσεις, συμπεριφορά
-: Ποιότητα γραφικών

Το X-cite 135 δεν κρύβεται από τον ανταγωνισμό και όποιο παπί θέλει να τα… βάλει μαζί του θα πρέπει να σκοράρει ένα σκασμό πόντους όσον αφορά στις επιδόσεις, τη συμπεριφορά και την εμφάνιση. Αν δεν μπορεί, καλύτερα να πετάξει σε άλλη λιμνούλα…

Η δυναμική εμφάνιση του Modenas είναι στην προκειμένη περίπτωση το κερασάκι στην τούρτα, αφού τα ισχυρότερα σημεία του κρύβονται κάτω από τα ποιοτικά πλαστικά του. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή για παπί, με τη βαφή και τη συναρμογή των πλαστικών να ξεχωρίζουν, αν και η αντοχή των αυτοκόλλητων γραφικών θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Η εργονομία του X-cite είναι αυτή που ξεχωρίζει σε σχέση με τον ανταγωνισμό, πλην του Kawasaki, με το οποίο είναι πρακτικά ίδιο. Μπορεί οι μικρές ενδείξεις του πληρέστατου πίνακα οργάνων να απαιτούν μεγαλύτερη προσπάθεια από το συνηθισμένο για να διαβαστούν, ωστόσο το X-cite φέρει ένα χαρακτηριστικό που μοιράζεται μόνο με το ΖΧ-130. Το ρεζερβουάρ βρίσκεται μπροστά στην ποδιά, με αποτέλεσμα, πέραν της καλύτερης κατανομής βάρους και του μεγαλύτερου αποθηκευτικού χώρου κάτω από τη σέλα, να μη χρειάζεται να σηκώνεστε κάθε φορά στο βενζινάδικο για να το γεμίσετε. Στο δρόμο, το Modenas εμφανίζεται καλοζυγισμένο, στιβαρό και γρήγορο. Στην τελική του δεν παρουσιάζει ταλαντώσεις, ενώ ακόμη και με δεύτερο άτομο στη σέλα του διατηρεί τη συνοχή του σε πολύ μεγάλο βαθμό. Οι αναρτήσεις της Showa φιλτράρουν ικανοποιητικά τις ανωμαλίες και τερματίζουν δύσκολα ακόμη και με συνεπιβάτη. Το δυνατό μοτέρ στροφάρει με άνεση μέχρι και τις τριψήφιες ενδείξεις του κοντέρ, δεν παράγει κραδασμούς και συνεργάζεται άψογα με το μαλακό κιβώτιο. Τέλος, τα φρένα αρνούνται να μπλοκάρουν, προσφέροντας παράλληλα καλή αίσθηση, αν και τους λείπει λίγη δύναμη.

Το Modenas τοποθετείται στα κορυφαία παπιά και οι λόγοι για αυτό είναι πολλοί: ισχυρό και πολιτισμένο μοτέρ, μεγάλοι αποθηκευτικοί χώροι και συμπεριφορά στο δρόμο που δίνει το κάτι παραπάνω σε σχέση με τους περισσότερους ανταγωνιστές. Σε όλα αυτά προσθέστε τη σύγχρονη εμφάνιση και έχετε μία ολοκληρωμένη εικόνα.

Yamaha Crypton-X 135 - Τιμή: 2.270 / Special: 2.480

+Στιβαρότητα, σχεδιάση, ποιότητα κατασκευής
-Ελλείψεις στον εξοπλισμό (πλαϊνό στάντ, στροφόμετρο)

Αν υπήρχε βραβείο για το πιο high tech παπί, ο τίτλος θα πήγαινε παμψηφεί στο Crypton-X της Yamaha. Διαθέτοντας ψεκασμό, υγρόψυξη και αισθητική πολλά υποσχόμενη, κατάφερε να εκθρονίσει το βασιλιά των πωλήσεων.

Την αρχική εικόνα που σου δίνει το Crypton-X φροντίζει να επιβεβαιώνει και ο χαρακτήρας του Yamaha. Στη θέση οδήγησης κυριαρχεί το επιθετικό στοιχείο, με τη στενή σέλα, το κοντά τοποθετημένο τιμόνι και τη θέση των μαρσπιέ να πυροδοτούν τα άγρια ένστικτα του οδηγού. Μπορεί το Crypton-X να έχει σπαρτιάτικη φιλοσοφία, αλλά αυτό δεν έχει επηρεάσει τους τομείς του εξοπλισμού και της ποιότητας κατασκευής. Η τελευταία μάλιστα κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα τόσο στον τομέα της εφαρμογής των πλαστικών όσο και στη βαφή. Οι διακόπτες, πέραν της καλαισθησίας τους, αποδείχθηκαν και ιδιαίτερα λειτουργικοί. Στις ελλείψεις τώρα συγκαταλέγεται το στροφόμετρο, ιδιαίτερα για το ύφος της κατασκευής, ενώ αίσθηση προκαλεί και η απουσία πλαϊνού σταντ, με τη λειτουργία του κεντρικού να είναι ικανοποιητική. Ο κινητήρας αποτελεί το κερασάκι στην τούρτα, μιας και διαθέτει πολιτισμένο δούλεμα, που όμως συνδυάζεται με επιδόσεις και νεύρο. Το σασμάν έχει ξεπεράσει τα προβλήματα των παλαιοτέρων Crypton… και έχει λειτουργία «βούτυρο». Το σύστημα πέδησης είναι το μοναδικό σημείο όπου η Yamaha έχει ρίξει λίγο νερό στο κρασί της, με τον εμπρός δίσκο να ενεργοποιείται από δαγκάνα μονού εμβόλου και στον πίσω τροχό να έχει τοποθετηθεί ταμπούρο. Στην ουσία του θέματος, τα φρένα του Crypton δουλεύουν εξαιρετικά και έχουν ικανοποιητική δύναμη. Το εμπρός διαθέτει και αρκετά γραμμική λειτουργία, ενώ το πίσω είναι πιο απόλυτο στη λειτουργία του. Οι αναρτήσεις είναι σφιχτές, δίχως όμως να στερούνται άνεσης, με αφορμή την ποιοτική τους λειτουργία. Οδηγώντας το Crypton-X, το στοιχείο που κυριαρχεί είναι η στιβαρότητα. Η βαριά αίσθηση δεν μειώνει την ευελιξία της μοτοσικλέτα (άλλωστε, στο σχετικό τεστ έκανε τον καλύτερο χρόνο), αλλά δίνει την εντύπωση πως πατάει γερά στα πόδια της…

Το Crypton-X είναι ένα εντυπωσιακό παπί τόσο όσον αφορά στην αισθητική του όσο και εξετάζοντας τον εξοπλισμό του. Φυσικά, όλα τα παραπάνω συνδυάζονται μαγικά, δημιουργώντας ένα εξαιρετικό σε λειτουργία και χρήση παπί.

 

BEST BUY - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ