net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Πέντε scooter με μεγάλους τροχούς

Μια από τις «επαναστάσεις» στη κατηγορία των scooter, ήταν αυτή των μεγάλων τροχών. Τα πλεονεκτήματα τους είναι πολλά και σχετίζονται άμεσα με την ασφάλεια: Μεγαλύτερη σταθερότητα, άνετη προσπέλαση των ανωμαλιών του δρόμου και σαφήνεια στην οδική συμπεριφορά.

 
Επιλέξαμε πέντε χαρακτηριστικούς εκπροσώπους της κατηγορίας και σας τους παρουσιάζουμε:

Honda SH 300i - Τιμή 4.760 ευρώ

Το κορυφαίο SH αποτελεί και αυτό με το μεγαλύτερο κινητήρα, από πλευράς χωρητικότητας των scooter της παρουσίασης. Το περίεργο είναι ότι το μέγεθος του ιαπωνικού μοντέλου ακολουθεί την ακριβώς αντίστροφη λογική με αποτέλεσμα να συγκαταλέγεται την ίδια στιγμή ανάμεσα στα μοντέλα με τις μικρότερες εξωτερικές διαστάσεις! Όσον αφορά στους αποθηκευτικούς χώρους, το scooter δεν εντυπωσιάζει. Κάτω από τη σέλα θα χωρέσει μόνο ένα jet κράνος, ενώ στο μικρό ντουλαπάκι στην ποδιά θα μπορέσετε να τοποθετήσετε μόνο κάποια μικροπράγματα. Ο κινητήρας του SH 300i δανείζεται τεχνολογία από τα χωμάτινα CRF, κάτι που μετουσιώνεται σε μικρές εξωτερικές διαστάσεις και αντίστοιχα χαμηλό βάρος. Αποδίδει γραμμικά και βελούδινα τη δύναμή του, ενώ αγαπημένη του περιοχή είναι η χαμηλομεσαία κλίμακα των στροφών, όπου και αποδίδει μεγάλο μέρος της δύναμή του, προσφέροντας ισχυρές και άμεσες επιταχύνσεις. Οι αναρτήσεις, παρά τη μικρή τους διαδρομή, καταφέρνουν να φιλτράρουν ικανοποιητικά τις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, με το πιρούνι να παρέχει καλή πληροφόρηση στα χέρια του αναβάτη. Κάποιες ασάφειες κάνουν την εμφάνισή τους σε ταχύτητες άνω των 140 χλμ./ώρα, οι οποίες όμως κρίνονται απολύτως φυσιολογικές. Το άκαμπτο πλαίσιο συμβάλλει αποφασιστικά στην αίσθηση στιβαρότητας που λαμβάνει ο οδηγός και φροντίζει να κρατά τα πάντα υπό έλεγχο. Στο κέντρο της πόλης η λεπτή σιλουέτα, το ζωηρό μοτέρ και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού διαμορφώνουν ένα σύνολο που τρέφει ιδιαίτερη προτίμηση στις μανούβρες ανάμεσα στα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα. Οι μεγάλοι τροχοί συντελούν στη σταθερότητά του, ενώ για την ασφάλειά σας φροντίζει ένα εξαιρετικό σύστημα συνδυασμένης πέδησης (από την αριστερή μανέτα μόνο), το οποίο θα δώσει τη λύση σε κάθε δύσκολη στιγμή.

Peugeot Geopolis 250 – Τιμή: 4.250 ευρώ

Η εμφάνιση του Geopolis είναι σίγουρο πως θα αιχμαλωτίσει το βλέμμα σου. Ο συνδυασμός των καμπυλών και γωνιών δημιουργούν ένα “αιχμηρό” σύνολο το οποίο αποπνέει ένα διακριτικό δυναμισμό και δε θα αφήσει αδιάφορους ακόμη και τους πιο απαιτητικούς του design. Η μεγάλη σέλα του συμβάλλει στη δημιουργία μιας εργονομικής θέσης οδήγησης και θα φιλοξενήσει με άνεση αρκετούς σωματότυπους, ενώ η ποιότητα κατασκευής δε θα αφήσει κανένα παραπονεμένο. Το μονοκύλινδρο μοτέρ που κινεί το Geopolis προέρχεται από την Piaggio. Προσδίδει πολύ καλές επιδόσεις στο γαλλικό μοντέλο με τα χιλιόμετρα να ανεβαίνουν γρήγορα στο κοντέρ έως και τα 145 χλμ./ώρα της τελικής του. Πέραν της δύναμης, κύρια χαρακτηριστικά του αποτελούν η άψογη συνεργασία με τη μετάδοση και ο ελάχιστος θόρυβος που παράγει κατά τη λειτουργία του, ακόμη και στο υψηλό φάσμα περιστροφής του. Η απόδοση του συστήματος πέδησης βρίσκεται επίσης σε υψηλά επίπεδα και η ισχύς που παράγουν οι τρεις δίσκοι είναι ικανή να σταματήσει αρκετά γρήγορα και χωρίς δράματα το μοντέλο της Peugeot, χωρίς να ανησυχήσει ο αναβάτης, αφού η αίσθηση που προσφέρουν είναι εξίσου καλή. Σε αυτό συμβάλλουν και οι αναρτήσεις που ακροβατούν σχεδόν ιδανικά μεταξύ άνεσης και οδικής συμπεριφοράς και κρατούν τους τροχούς των 16 ιντσών στο δρόμο ακόμη και κάτω από αρκετή πίεση. Όλα τα παραπάνω δημιουργούν ένα σύνολο που μπορεί να κινηθεί με αξιώσεις και στον αυτοκινητόδρομο μεταφέροντάς σας με αρκετή άνεση ακόμη και σε σχετικά μακρινές αποστάσεις. Αρκεί βέβαια να μην ξεχνάτε ότι πρόκειται για ένα scooter και όχι κάποιο… tourer μοντέλο.

Piaggio Beverly Cruiser 250 – Τιμή: 4.765 ευρώ

Με ρετρό αισθητική που φέρνει στο νου εικόνες από άλλες εποχές αλλά χωρίς καμία διαφορά ως προς τα μηχανικά του μέρη, το Cruiser αποτελεί άλλη μία έκδοση του Beverly 250, η οποία απευθύνεται σε αυτούς που νοσταλγούν το design των περασμένων 10ετιών αλλά δεν είναι πρόθυμοι να αποχωριστούν τη σύγχρονη τεχνολογία. Ουσιαστικά, οι διαφορές μεταξύ της “κλασικής” έκδοσης και του Cruiser είναι κυρίως αισθητικής φύσης. Το μεγάλο στρογγυλό φανάρι που δεσπόζει στο γυμνό πλέον τιμόνι, τα νέα αναλογικά όργανα και φυσικά οι άφθονες ποσότητες χρωμίου που καλύπτουν τα παραπάνω αλλά και πολλές από τις λεπτομέρειες του μοντέλου είναι οι βασικές διαφορές των δύο Beverly. Το Cruiser, τέλος, διαθέτει και νέο πιο κλασικό πίσω φτερό, και κάπου εδώ κλείνει ο αισθητικός κύκλος. Η ζελατίνα επίσης, λάμπει δια της απουσίας της, ενώ στο πίσω μέρος έχει τοποθετηθεί μία νέα και μεγαλύτερη σχάρα. Τα δύο τελευταία είναι που κάνουν και τη διαφορά όσον αφορά στον τομέα της πρακτικότητας. H άνεση και οι χώροι του Cruiser δεν έχουν διαφορές σε σχέση με την απλή έκδοση. Η σέλα είναι άνετη για δύο άτομα και ο χώρος για τα πόδια ικανοποιεί. Κάτω από τη σέλα μπορεί να χωρέσει ένα jet κράνος, ενώ στην ποδιά υπάρχει και γάντζος για μεταφορά τσάντας. Στο δρόμο ό,τι ξέρουμε για το απλό μοντέλο ισχύει και για το cruiser. Η ισχύς του, το βάρος του, τα φρένα και οι αναρτήσεις, ακόμη και η απόκριση του γκαζιού παραμένουν ίδια. Τέλος, οι αναρτήσεις, αν και ρυθμισμένες με γνώμονα την άνεση, είναι αρκετά σφιχτές και κρατούν το μοντέλο σταθερό υπό κλίση αλλά και κοντά στην τελική του.

SYM HD 200 Evo EFI – Τιμή: 2.975 ευρώ

Με σύγχρονη εμφάνιση που θα βρει απήχηση τόσο στο νεανικό, όσο και στο μεγαλύτερο σε ηλικία κοινό, το SYM HD 200 Evo αποτελεί μία πολύ καλή πρόταση που συνοδεύεται και από μία εξίσου ενδιαφέρουσα τιμή αγοράς. Η άνεση που προσφέρει το 200άρι scooter είναι άκρως ικανοποιητική, με τη σέλα να τοποθετεί σωστά τον αναβάτη και να αφήνει και αρκετό χώρο και για το συνεπιβάτη. Παρά την ύπαρξη 16άρηδων τροχών, το μοντέλο διαθέτει και αρκετά καλούς χώρους. Σε αντίθεση με τα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας, ένα full face κράνος θα χωρέσει κάτω από τη σέλα, αρκεί να μη διαθέτει αεροδυναμικά βοηθήματα. Για περισσότερα πράγματα το “παρών” δίνει ένα γάντζος στην ποδιά για τη μεταφορά τσαντών και μία μεγάλη σχάρα που φέρει ενσωματωμένες και τις χειρολαβές για τα χέρια του αναβάτη. Οι αναρτήσεις του HD 200 Evo λειτουργούν πολύ καλά φιλτράροντας τις ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς να χαρακτηρίζονται μαλακές. Το στιβαρό πιρούνι διαθέτει σφιχτή ρύθμιση και συμβάλλει στη σταθερότητα του συνόλου ακόμη και υπό κλίση, ενώ τα διπλά αμορτισέρ στο πίσω μέρος δε θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα ακόμη και με δύο άτομα πάνω στη σέλα. Τα φρένα βρίσκονται επίσης σε πολύ καλό επίπεδο, με το πίσω να αναλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της επιβράδυνσης, ενώ το μπροστινό μπορεί να χρησιμοποιηθεί μονάχα σε καταστάσεις… υψηλότερων απαιτήσεων. Η “σβέλτη” συμπεριφορά του στην πόλη ενισχύεται και από την απόδοση του κινητήρα, ο οποίος θα δείξει τα δόντια και σε πιο ανοιχτούς δρόμους, όπου θα μπορέσει να διατηρήσει σχετικά υψηλές ταχύτητες για τον κυβισμό του.

Yamaha X-Max 250 – Τιμή: 4.550 ευρώ

Με μεγάλο του προσόν τους τεράστιους αποθηκευτικούς χώρους και τα υψηλά επίπεδα άνεσης που προσφέρει, χωρίς από την άλλη να υστερεί σημαντικά σε κάποιον άλλο τομέα, το πληθωρικό σε διαστάσεις X-City φιλοδοξεί να σπάσει το κατεστημένο και να κλέψει ένα ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο από την πίτα των πωλήσεων. Η μοντέρνα αισθητική κεντρίζει το βλέμμα, αλλά όπως είπαμε και στην αρχή, αλλού είναι οι χάρες αυτού του scooter. Αναβάτης και συνεπιβάτης χαίρουν ιδιαίτερης “περιποίησης” στη σέλα του ιαπωνικού μοντέλου και δύσκολα θα εμφανίσουν σημάδια κόπωσης. Όσον αφορά στους προσφερόμενους αποθηκευτικούς χώρους, τα πολλά λόγια είναι φτώχεια! Δύο full face κράνη χωράνε άνετα κάτω από τη σέλα και μένει και χώρος για ένα μπουφάν ή άλλα αντικείμενα. Επίσης, υπάρχει ντουλαπάκι στην ποδιά με αρκετό βάθος για να χωρέσει επιπλέον πράγματα που χρειάζεστε άμεσα. Οι αναρτήσεις απέχουν από το να χαρακτηριστούν “ιδανικές”, καθώς χτυπάνε έντονα στις ανωμαλίες του οδοστρώματος, εξασφαλίζοντας ωστόσο τον απαιτούμενο βαθμό σταθερότητας. Η απόδοση των φρένων βρίσκεται σε αρκετά καλύτερα επίπεδα, με το μπροστινό να είναι κάπως απότομο στη λειτουργία του, ενώ το πίσω έχει και περισσότερη δύναμη και καλύτερη αίσθηση. Το μοτέρ είναι αρκετά δυνατό και κινεί ικανοποιητικά το X-Max, χωρίς παράλληλα να μεταφέρει κραδασμούς στους επιβαίνοντες. Σε αστικές συνθήκες το scooter είναι αναμενόμενα ευέλικτο παρά τις σχετικά αυξημένες διαστάσεις του. Στον ανοιχτό δρόμο θα ταξιδέψει με υποδειγματική σταθερότητα και το μόνο που χρειάζεται λίγη προσοχή είναι το πέρασμα από έντονες ανωμαλίες, καθώς οι αναρτήσεις κοπανάνε περισσότερο από όσο θα έπρεπε.

 

BEST BUY - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ