Τα 10 300άρια scooter με την χαμηλότερη κατανάλωση

Σε μια δημοφιλή κατηγορία που εκπληρώνει τη άνετη καθημερινή μετακίνηση, αυτά είναι τα 10 300άρια scooter, που καταφέρνουν να ισοσταθμίσουν τον αυξημένο κυβισμό τους, με την οικονομικότερη κατανάλωση καυσίμου.

KYMCO: Συναρπαστική απόδοση με XCITING VS 400

HONDA: Δείτε τι προσφορές ισχύουν!

Οι περισσότεροι αναβάτες ψάχνουν για ένα ευέλικτο και οικονομικό scooter που να εκπληρώνει τα αστικά του καθήκοντα. Και ενώ υπάρχουν πολλές αξιόλογες προτάσεις με μικρότερο κυβισμό, η κατηγορία των 300αριών είναι αρκετά διαδεδομένη, εξαιτίας του πλούσιου εξοπλισμού και της μεγαλύτερης ιπποδύναμης, που συνδυαστικά μπορούν να προσφέρουν πιο άνετες μεταβάσεις. Και αν υπάρχουν δεύτερες σκέψεις για την αυξημένη κατανάλωση λόγω κυβισμού, τα παρακάτω 10 scooter, έρχονται να άρουν τις όποιες αμφισβητήσεις. 

Honda SH300: 5.590 ευρώ
Κατανάλωση: 4,1 λ/100χλμ.


Μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του SH, ή απίστευτη ευελιξία του, καθώς και η ομοιογένεια του, ένα παραδοσιακό Honda χαρακτηριστικό. Το SH Αποπνέει ένα Luxury αέρα αλλά και δυναμισμό. Η ποιότητα είναι κλασική Honda, πράγμα που σημαίνει πάνω από το μέσο όρο. Η σέλα έχει όσο αφρώδες χρειάζεται για να σας φερθεί καλά κατά τη πολύωρη παραμονή πάνω της. Ούτε και ο συνεπιβάτης θα παραπονεθεί, εκτός και αν θεωρεί οριακή άνεση  την μπερζέρα δίπλα στο τζάκι. Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από την σέλα, είναι ικανός να χωρέσει ένα XXL full face κράνος. Επιπλέον χώρος υπάρχει στο standard Τοp Box. Η απόδοση του κινητήρα ανέρχεται στους 25 ίππους στις 7.500σαλ με μέγιστη ροπή 2,6 kg-m στις 6.000σαλ. Ανοίγοντας το γκάζι το SH300i πετιέται μπροστά πολύ πρόθυμα, με την μετάδοση να "αρπάζει" άμεσα και να συνεχίζει να επιταχύνει το scooter γραμμικά μεν, γρήγορα δε. 

Kymco K-XCT: 4.935 ευρώ / 4.685 ευρώ μετρητοίς
Κατανάλωση: 4,3λ/100χλμ


Το K-XCT διακρίνεται για την ευελιξία του, που κάνει τους ελιγμούς παιχνίδι, το άριστο ζύγισμά του, που συνεισφέρει τα μάλα στον σπορ χαρακτήρα του, τον υπερδραστήριο κινητήρα του, με την άμεση απόκριση και τις απολαυστικές ρεπρίζ. Δεν περνάει απαρατήρητο χάρη στην πολύ σπορ σχεδίαση και την καλοσχεδιασμένη σιλουέτα του, που είναι compact διαστάσεων, γεμάτη αιχμηρές γωνίες. Διαθέτει premium χαρακτηριστικά με πλαστικά κορυφαίας συναρμογής και συναρμολόγησης. Ο αναβάτης θα βολευτεί επάνω στη σέλα, η οποία έχει αρκετό αφρώδες υλικό και κάνει ευχάριστη τη διαμονή του, για αρκετό διάστημα πάνω της. Ο χώρος κάτω από αυτήν, έχει χωρητικότητα 41 λίτρων και χωράει ένα full face κράνος, καθώς και κάποια μικροαντικείμενα. Στα σωθικά του K-XCT, βρίσκεται ο γνωστός μονοκύλινδρος υδρόψυκτος G5. Η απόδοση του κινητήρα είναι 28 ίπποι στις 7.750σαλ. με ροπή 2,96 kgm στις 6.500σαλ. Το K-XCT ξεγλιστράει σαν χέλι ανάμεσα στα αυτοκίνητα, διατηρώντας επάξια τον τίτλο του εξολοθρευτή της κίνησης στο αστικό κομφούζιο.

Kymco People GTi: 4.260 ευρώ / 4.060 ευρώ μετρητοίς
Κατανάλωση: 4,2λ/100χλμ


Η πολύ καλή και προοδευτική συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες αλλά και οι εξαιρετικές επιδόσεις του G5 κινητήρα, μοιάζουν να μην έχουν αντίπαλο σε αυτά τα κυβικά. Πέρα από την αιχμηρή αισθητική, λεπτομέρειες που κρατούν το scooter της KYMCO απόλυτα επίκαιρο είναι τα LED, που έχουν χρησιμοποιηθεί τόσο στα φλας όσο και στα φώτα θέσης. Το People κυμαίνεται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα ποιότητας. Όλα τα πλαστικά ταιριάζουν άψογα μεταξύ τους, οι τριγμοί απουσιάζουν, ενώ η βαφή πείθει για την αντοχή της στο χρόνο. Η σέλα είναι μεγάλη και άνετη για οδηγό και συνεπιβάτη. Ο χώρος κάτω από αυτήν είναι πολύ περιορισμένος, αφού δεν μπορεί να δεχτεί κράνος, αλλά ένα αδιάβροχο και μερικά μικροαντικείμενα ακόμη. Η συνεργασία του κινητήρα με τη μετάδοση είναι άψογη, με τη δύναμη να κατεβαίνει άμεσα στο δρόμο, χωρίς να τρομάζει και την επιτάχυνση να είναι διαρκής και απολαυστική. Οι ελιγμοί πραγματοποιούνται με χάρη και ακρίβεια λόγω του καλοζυγισμένου πλαισίου αλλά και της υποδειγματικής μετάδοσης.

Kymco X-Town: 4.495 ευρώ / 4.035 ευρώ μετρητοίς
Κατανάλωση: 4,2λ/100χλμ


Το X-Town απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα “καθημερινό” και οικονομικό δίτροχο του οποίου η άνεση να μην λειτουργεί εις βάρος των αστικών του υποχρεώσεων. Η σχεδίαση είναι σύγχρονη και εύπεπτη χωρίς να καταφεύγει στο ακραίο για τζάμπα εντυπωσιασμό. Τα υλικά και η βαφή είναι πολύ καλής ποιότητας, ενώ και η συναρμογή των μεγάλων πλαστικών επιφανειών δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα. Εξαιρετική η σέλα με μπόλικο αφρώδες, ενώ το ίδιο άνετο είναι το τμήμα της σέλας που αναλογεί στον συνεπιβάτη. Κάτω από την αυτήν, μπορεί να φιλοξενήσει ένα Full Face κράνος (XXL!) μαζί με ένα jet ή σπαστό μικρού μεγέθους, έχοντας παράλληλα χώρο και για μικροπράγματα. Ο μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος κινητήρα;ςαποδίδει 24,5 ίππους στις 7.250σαλ. και 2,5 kg-m ροπής στις 6.250σαλ. Το X-Town αποτελεί το πλέον... “αμάσητο” GT scooter σε συνθήκες πυκνής κίνησης και μόνο οι διαστάσεις του θα το αποτρέψουν από το να κυνηγήσει ακόμα και παπιά σε πολύ – πολύ στενά περάσματα όταν δεν κουνιέται ρόδα και έχει κολλήσει το σύμπαν.

Peugeot Geopolis RS: 3.690 ευρώ
Κατανάλωση: 4,2λ/100χλμ


Το Geopolis, διατήρησε αναλλοίωτα τα στοιχεία που το χαρακτηρίζουν, όπως την εξαιρετική ποιότητα κύλισης, την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και την σπορτίφ οδική συμπεριφορά. Είναι όμορφο με αντικειμενικά κριτήρια, έχοντας μια σχεδιαστική ταυτότητα που το κάνει να ξεχωρίζει, χωρίς να γίνεται υπερβολικό ή εκκεντρικό, υποστηριζόμενο και από την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, που αποπνέει μια αύρα πολυτέλειας. Το Geopolis RS παρουσιάζει αυξημένα επίπεδα πρακτικότητας και άνεσης. Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα μπορεί να φιλοξενήσει ένα jet κράνος. Οι μεγάλοι σε διάμετρο τροχοί, σε συνδυασμό με τις πολύ καλές αναρτήσεις, έχουν ως αποτέλεσμα μια μοναδική ποιότητα κύλισης. Η απόδοση του κινητήρα φτάνει τους 22 ίππους στις 7.500σαλ με μέγιστη ροπή 2,3 κιλά στις 6.000σαλ. Ανοίγοντας το γκάζι και επιχειρώντας να κινηθεί κάποιος σβέλτα, θα διαπιστώσει ότι δεν έχει μπει τυχαία η κατάληξη «RS» στην ονομασία. Σταθερό, υπάκουο και με σίγουρο πάτημα, το 300άρι της Peugeot μπορεί να προσφέρει διασκέδαση αν του ζητηθεί χωρίς να προβληματίζει τον οδηγό του. 

Piaggio Beverly S: 4.140 ευρώ
Κατανάλωση: 3,9λ/100χλμ


Το Beverly επιτελεί και με το παραπάνω τον ρόλο της αστικής και περιαστικής μετακίνησης, προσφέροντας ότι μπορεί να ζητήσει ο αναβάτης στις σωστές αναλογίες. Εμφανισιακά, αποπνέει έναν αέρα φινέτσας και πολυτέλειας, ενώ η «made in Italy» ταυτότητά του είναι προφανής. Τα πλαστικά ικανοποιούν απόλυτα στην αφή και την όψη, δεν υπάρχει απολύτως κανένας τριγμός και οι συναρμογές είναι άριστες. Ο αναβάτης απολαμβάνει μια άνετη θέση οδήγησης, η οποία δεν θα τον κουράσει σε καμία περίπτωση. Στα ίδια επίπεδα κορυφής κυμαίνεται και η άνεση του συνεπιβάτη. Ο χώρος κάτω από την σέλα μπορεί να φιλοξενήσει είτε δύο jet κράνη, είτε ένα full-face κράνος και μπόλικα αντικείμενα. Η απόδοση του κινητήρα ανέρχεται στους 21 ίππους και στα 2,3 kgm ροπής. Είναι εντελώς γραμμικός, χωρίς κανένα ξέσπασμα αλλά ούτε και αίσθηση «εγκατάλειψης» προς το άνω όριο των στροφών. Το Beverly είναι πολύ εύκολο στον έλεγχό του και αποδεικνύεται πολύ ευέλικτο μέσα στην κίνηση, την οποία θα φιλτράρετε απροβλημάτιστα. 

Sym Citycom: 3.995 ευρώ / 3.695 ευρώ μετρητοίς
Κατανάλωση: 3,6λ/100χλμ


Το Citycom προσφέρει ένα πακέτο που τα έχει ουσιαστικά όλα: καλή κάλυψη από τον αέρα, μεγάλους χώρους για αναβάτη και συνεπιβάτη, υψηλά επίπεδα άνεσης, καλούς αποθηκευτικούς χώρους και τροχούς 16 ιντσών εμπρός-πίσω. Η εμφάνισή του είναι σοβαρή και διακριτική και θα φανεί σίγουρα ελκυστική σε εκείνους που επιθυμούν να έχουν ανάλογη παρουσία στο δρόμο. Η σέλα είναι ένα από τα δυνατά σημεία του . Είναι μεγάλη σε μήκος και φαρδιά και το αφρώδες που φέρει είναι πολύ και ποιοτικό και για τους δύο επιβαίνοντες. Ένα κράνος κλειστού τύπου θα χωρέσει κάτω από τη σέλα, σχεδόν ανεξάρτητα από το μέγεθός του και περισσεύει χώρος για αδιάβροχο και αρκετά ακόμη αντικείμενα. Με τους σχεδόν 29 ίππους και τα περίπου τρία κιλά ροπής που παράγει δίνει φτερά στο scooter της ταϊβανέζικης εταιρίας. Με δύο άτομα πάνω στη σέλα του, σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες ανέσεις που προσφέρει, ανάγεται σε ιδανικό όχημα εξόρμησης για το τέλος της εβδομάδας

Sym Cruisym: 4.895 ευρώ / 4.595 ευρώ μετρητοίς
Κατανάλωση: 3,9λ/100χλμ


Το Cruisym είναι μοντέρνο και απολαυστικό σε όλους τους τομείς και θα καταφέρει να καλύψει τις ανάγκες για μετακίνηση, ανεξάρτητα από το πεδίο χρήσης, με το δικό του ξεχωριστό τρόπο που δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα. Διαθέτει μακρόστενη σιλουέτα με αρκετές σπορ πινελιές και διαμορφώνει μια μοντέρνα και δυναμική εμφάνιση. Απόλυτα συμπαγές σύνολο το οποίο διακρίνεται για την άψογη συναρμογή όλων των πλαστικών μερών του και την ποιοτική βαφή του. Η σέλα του είναι ευρύχωρη και το πίσω τμήμα θα βολέψει άψογα τον συνεπιβάτη. Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα επαρκεί για να φιλοξενήσει 2 full face κράνη. Η καρδία του CruiSym, είναι ένας μονοκύλινδρoς, υγρόψυκτος, κινητήρας, που αποδίδει 27,5 ίππους στις 7.750σαλ και 2,78 κιλά ροπής στις 6.750σαλ. Το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού βοηθάει αρκετά σε επιτόπιους ελιγμούς και μανούβρες, ενώ η σωστή κατανομή και το εξαιρετικό ζύγισμα, έχουν ως αποτέλεσμα να παραμένει ευέλικτο παρά το μεγάλο μέγεθος του.

Vespa GTS: 4.400 ευρώ
Κατανάλωση: 4λ/100χλμ


Η Vespa GTS καταφέρνει να συνδυάσει τη διαχρονική σχεδίαση με την υψηλή τεχνολογία σε ένα πακέτο που γνέφει με νόημα, σε όσους θέλουν να κυκλοφορούν εντός και εκτός πόλης με απόλυτο στιλ που μένει πάντα στη μόδα όσα χρόνια και αν περάσουν. Η διαχρονική εμφάνιση της Vespa,  δεν σημαίνει ότι η μεγάλη κυρία της Piaggio δεν ακολουθεί τη μόδα. Ιδιαίτερα υψηλή ποιότητα κατασκευής με το φινίρισμα του scooter να βρίσκεται μεταξύ των κορυφαίων στην κατηγορία. Η σέλα έχει επαρκές ποιοτικό αφρώδες και σωστή σχεδίαση, για άνεση υψηλού επιπέδου σε αστικές και περιαστικές διαδρομές. Κάτω από τη σέλα χωρά τουλάχιστον ένα demi-jet κράνος, από αυτά που έχει η Piaggio για τα scooter της, αλλά και αρκετά ακόμη πράγματα. Η ισχύς του κινητήρα ανέρχεται στους 22 ίππους και η ροπή στα 2,27 Kgm στις 7.500 και 5.000σαλ αντίστοιχα. Οι πολύ γρήγορες επιταχύνεις της Vespa και οι αντίστοιχες αντιδράσεις της, δίνουν μια σπορ και ευχάριστη αίσθηση και ανεβάζουν την διάθεση άσχετα με την κίνηση που επικρατεί. 

Yamaha XMAX: 6.290 ευρώ
Κατανάλωση: 3,4λ/100χλμ


Στο ΧΜΑΧ, δυναμικός σχεδιασμός, άνεση, χώροι, ηλεκτρονικά βοηθήματα και σπορ συμπεριφορά, καλύπτονται από ένα πέπλο ποιότητας που δεν συναντάς συχνά. Η αιχμηρή σχεδίαση  χαρακτηρίζεται από την επιθετική όψη τόσο του εμπρός όσο και του πίσω μέρους, με τις έντονες  γωνίες να πρωταγωνιστούν. Ποιοτικά, η Yamaha θέτει πολύ υψηλά στάνταρτ που τα συναντάς μόνο σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, απλώς δεν αφήνουν κανένα περιθώριο  για επικρίσεις. Η θέση οδήγησης είναι όσο άνετη θα περίμενες βλέποντας την μεγαλοπρεπή σέλα, που παρέχει άπλετο χώρο τόσο στον αναβάτη όσο και στον συνεπιβάτη. Από κάτω της βρίσκεται χώρος, που είναι ικανός να φιλοξενήσει δύο full face κράνη. Ο υγρόψυκτος κινητήρας  Blue Core, αποδίδει 27,6 ίππους στις 7.250σαλ. και 2.95 κιλά ροπής στις 5.750σαλ. Είναι θετικός από τις χαμηλές στροφές και το XMAX επιταχύνει γραμμικά. Το XMAX είναι απόλυτα σταθερό, ακόμα και σε μεγάλες ταχύτητες, θυμίζοντας συμπεριφορά μοτοσυκλέτας. Σε δρόμο με καλή άσφαλτο, το μόνο που θα σε περιορίζει είναι ο ήχος του σταντ, που ξύνει το οδόστρωμα.