Τα μάτια σου..800

Με ξεχωριστή εμφάνιση που τραβάει τα βλέμματα και μεσαίο κυβισμό, αυτές οι τρεις καλλονές αποκαλύπτουν τα δυνατά τους σημεία. Γι αυτό, τα μάτια σου.. 800.

YAMAHA: Tenere 700 με 700E δώρο Αξεσουάρ

Σχεδίαση – Εργονομία:  Ρετρό σχεδίαση για XSR και Desert Sled, πιο σπορ στα ευρωπαικά πρότυπα το Iron
Ξεχωριστές μοτοσυκλέτες με ιδιαίτερη εμφάνιση και αισθητική. Το XSR είναι μια νέα προσθήκη στην “Faster Sons” οικογένεια μοντέλων της Yamaha, που χαρακτηρίζονται από custom build άποψη, συνδυάζοντας σύγχρονα και ρετρό στοιχεία. Ποιοτικά δεν υπάρχουν “εκπτώσεις” σε υλικά και κατασκευή. Η σέλα έχει αποκτήσει περισσότερο αφρώδες και παρουσιάζεται πιο ανατομική, ενώ τα πόδια τοποθετούνται σε φυσιολογικές γωνίες. Το ύψος σέλας στα 815χλστ. δεν μπορούμε να πούμε ότι δημιουργεί εργονομικές διαφορές σε σχέση με το ΜΤ 07, πόσο μάλλον όταν η... έδραση του αναβάτη πάνω στην μοτοσικλέτα βρίσκεται ακριβώς στο ίδιο σημείο. Ο πίνακας οργάνων, αποτελείται από ένα στρογγυλό “κοντέρ” φουλ ψηφιακό, στο οποίο χωράνε ουκ ολίγες πληροφορίες: Απαλλαγµένο από περιττά στολίδια, το Iron 883 είναι ένα γνήσιο εργοστασιακό bobber µε κοντά φτερά εµπρός-πίσω και µίνιµαλ σχεδιασµό. Το γεγονός ότι είναι σχεδόν κατάµαυρο, το κάνει να ξεχωρίζει ακόµη περισσότερο. Ποιοτικά, η αµερικάνικη µοτοσικλέτα στέκεται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα. Η σέλα απέχει µόλις 735 χλστ. και το ιδιαίτερα µικρό πλάτος αφήνει τα πόδια να φτάσουν στο έδαφος σε χρόνο DT. Από το αριστερό γκριπ µπορείτε να αλλάξετε εύκολα και γρήγορα τις ενδείξεις της µικρής ψηφιακής οθόνης, χωρίς να χρειαστεί να πάρετε τα χέρια σας από το τιµόνι. Το κλειδί είναι ηλεκτρονικό και η µοτοσικλέτα σάς αναγνωρίζει όταν την πλησιάζετε. Το Desert Sled είναι εντυπωσιακό και κεντρίζει πανεύκολα την προσοχή του παρατηρητή, ο οποίος θα προσέξει την μεγάλη απόσταση από το έδαφος, τους ακτινωτούς τροχούς και το ψηλό εμπρός φτερό. Ποιοτικά,  το επίπεδο είναι πολύ υψηλό. To Scrambler Desert Sled είναι το ψηλότερο της γκάμας, με το ύψος σέλας να ανέρχεται στα 860 χιλιοστά. Το τιμόνι είναι φαρδύ και σχετικά ψηλά τοποθετημένο, ενώ τα μαρσπιέ θέτουν τα πόδια σε ορθή γωνία. Το αποτέλεσμα είναι μια άνετη θέση οδήγησης για βόλτες που εξασφαλίζει καλό έλεγχο. Το ρόλο του πίνακα οργάνων έχει αναλάβει ένα κυκλικό όργανο πολλαπλών ενδείξεων. 

Κινητήρας: Διασκεδαστικό το XSR, προοδευτικό το Desert, κλασικό V2 το Iron
Τρεις δικύλινδροι κοντά στα 800 κυβικά. Καρδιά του Desert Sled αποτελεί ο ήδη γνωστός αερόψυκτος V2 των 803 κ.εκ. Το γκάζι έχει μια «προοδευτική» καμπύλη απόκρισης, για απόδοση ισχύος πιο ήπια στην αρχή του ανοίγματος, που γίνεται σταδιακά πιο άμεση προς το τέρμα γκάζι. Ο κινητήρας παραμένει πιστός στην παράδοση της εταιρείας, ενώ παράγει έναν απολαυστικό ήχο από το τελικό. Η ισχύς φτάνει στους 75 ίππους στις 8.250σαλ και η μέγιστη ροπή φτάνει τα 6,9 κιλά στις 7.750σαλ. Ο V-2 των 883 κ.εκ. είναι ο µικρότερος αερόψυκτος των Αµερικανών. Η τροφοδοσία του γίνεται µε ψεκασµό, ενώ η τελική µετάδοση γίνεται παραδοσιακά µε ιµάντα. Αποδίδει 52 στις 5.750σαλ και ροπή 7,2κιλά στις 3.750σαλ. Στο δρόµο αυτό που χαρακτηρίζει τον “µικρό” V2 είναι η ελαστικότητά αλλά και η ιδιαίτερα πολιτισµένη λειτουργία. Τραβάει µε χαρακτηριστική άνεση σχεδόν από το ρελαντί, µε 5η στο θετικότατο και ακριβές κιβώτιο και επιταχύνει σταθερά τη µοτοσικλέτα µέχρι και την τελική της. Γνώριμος ο κινητήρας από το MT-07, δεν άλλαξε καθόλου στο XSR700 και αυτό δεν είναι σε καμία περίπτωση κακό. Δικύλινδρος σε σειρά, χωρητικότητα 689κ.εκ. και απόδοση 74,8 ίππων και 6,9 kg-m ροπής. Παραμένει ένας από τους πιο χορταστικούς σε απόδοση και διασκεδαστικούς κινητήρες στην κατηγορία και όχι μόνο. Έχει γεμάτη απόδοση παντού, είναι ροπάτος, στροφάρει εύκολα και σχεδόν σε παρακάλα να τον ξεζουμίζεις σε κάθε περίσταση ακόμα και αν δεν χρειάζεται κάτι τέτοιο. 


Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα: Σημαντικές αλλαγές για το 883, παρόμοιες λύσεις για Scrambler και XSR 
Το ανανεωμένο 883 Iron φέρει ατσάλινο σωληνωτό περιµετρικό πλαίσιο, ενώ από το ίδιο υλικό είναι κατασκευασµένο και το τετραγωνικής διατοµής ψαλίδι. Τα µεγάλα νέα για φέτος αφορούν τις αναρτήσεις µε τα νέα αμορτισέρ αζώτου-λαδιού αλλά και το συµβατικό πιρούνι µε διάµετρο καλαµιών στα 39 χλστ., το οποίο φέρει πλέον φυσίγγιο. Στα φρένα, το ABS της Harley-Davidson ανήκει πλέον στον βασικό εξοπλισµό της µοτοσικλέτας και κάνει πολύ καλή δουλειά. Οι διπίστονες δαγκάνες μπροστά και πίσω, δαγκώνουν δίσκους 300 και 260 χιλιοστών αντίστοιχα. Το πλαίσιο του XSR700 είναι δύσκολο να το περιγράψεις: μόνης ραχοκοκαλιάς με κάποια στοιχειά χωροδικτυώματος από τον λαιμό μέχρι την μέση του, ανοικτό περιμετρικό από εκεί και πίσω. Στον τομέα των αναρτήσεων και των φρένων, έχουμε τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 41χλστ. και διπλούς δίσκους “μαργαρίτες”  282χλστ. με τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά  και μονό αμορτισέρ ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου και μονό δίσκο 245χλστ, με διπίστονη δαγκάνα πίσω. Η Ducati ενίσχυσε σημαντικά το πλαίσιο, εξοπλίζοντάς το Desert Sled με δύο επιπλέον ατσάλινους σωλήνες. Στις αναρτήσεις, η Kayaba παρέχει το ανεστραμμένο πιρούνι των 46 χιλιοστών αλλά και το πίσω αμορτισέρ, το οποίο εδράζεται στο ψαλίδι χωρίς μοχλικό. Το πιρούνι είναι πλήρως ρυθμιζόμενο, ενώ για το αμορτισέρ ο αναβάτης μπορεί να επέμβει στην προφόρτιση και την απόσβεση επαναφοράς. Στα φρένα, το μοντέλο φέρει έναν δίσκο 330 χιλιοστών εμπρός, που συνεργάζεται με ακτινική δαγκάνα 4 εμβόλων της Brembo, ενώ για τον πίσω τροχό φροντίζει ένας δίσκος 245mm με μονοπίστονη δαγκάνα. Το ABS του Desert Sled μπορεί να απενεργοποιηθεί, μέσα από τα μενού. 


Συμπέρασμα
Το Ducati Scrambler Desert Sled είναι μια ακόμη μοτοσυκλέτα με χαρακτηριστική προσωπικότητα από την Ducati. Είναι πολύ όμορφη, φέρει πολλές καλοδεχούμενες αλλαγές στην κατασκευή της και η τιμή της ανέρχεται στα 12.100 ευρώ. Αποδείχθηκε απόλυτα ικανή να επιτελέσει την αποστολή της. Αν ψάχνετε για την επόμενη µμοτοσυκλέτα σας, είστε µέσα στη µόδα που επιτάσσει καθετί ρετρό και δίνετε προτεραιότητα στις άνετες και χαλαρωτική µμετακίνηση, τότε το Sportster της αµερικάνικης εταιρίας με τιμή 10.700 ευρώ, πρέπει σίγουρα να συμπεριληφθεί στη λίστα σας. Η μοτοσικλέτα είναι επί της ουσίας ένα MT-07 με διαφορετική εμφάνιση και πιο άνετη θέση οδήγησης. Είναι μια εξαιρετική μοτοσικλέτα στο δρόμο. Στα 8.150 ευρώ, αξίζει να πληρώσει κανείς για να έχει μια  ξεχωριστή σε ότι αφορά στην εμφάνιση της μοτοσικλέτα.