BMW F 900 XR: Μια σπορ adventure με XR γονίδια

Με όπλο τον υπερπλήρη εξοπλισμό… Η BMW F 900 έχει κληρονομήσει τα κατάλληλα γονίδια της οικογένειας XR ορθώνοντας δυνατά το σπορ adventure ανάστημα της. Με έναν τρομερό ανταγωνισμό στα 900κυβικά, πόσο καλά στέκεται η νέα F 900 XR;

Στη μεσαία κατηγορία μετράει περισσότερο η πολυχρηστικότητα να συνδυάζεται με πιο γήινες επιδόσεις και περισσότερη ευκολία. Το F 900 XR καλύπτει το κενό για όσους ψάχνουν μια μοτοσικλέτας περιπέτειας με περισσότερο ασφάλτινο χαρακτήρα που μέχρι πρότινος απουσίαζε από την γκάμα της BMW. 



Η σχεδιαστική φόρμα διέπεται από τις αρχές της κατηγορίας που ανήκει, συνεπικουρούμενη από την δυναμική προσέγγιση που έλκεται από τους οικογενειακούς δεσμούς της XR καταγωγής του. Η ύπαρξη του έλικα στα πλάγια του ρεζερβουάρ υπογραμμίζει την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής του XR. Το ύψος της σέλας βρίσκεται στα 825 χιλιοστά κάτι που συνεπάγεται εύκολη πρόσβαση, ενώ το αφράτο υλικό της θα κρατήσει τον οδηγό φρέσκο στην πολύωρη χρήση. Το μικρότερο πίσω κομμάτι θέτει παραχωρήσεις σχετικά με το μέγεθος του συνεπιβάτη.



Το XR έρχεται με εξοπλισμό που συναντάμε σε ακριβότερες μοτοσυκλέτες μεγαλύτερων κατηγοριών. Ρυθμιζόμενες μανέτες, εκκίνηση χωρίς κλειδί,  πρίζα 12V, ρυθμιζόμενη ζελατίνα, cruise control και έγχρωμη TFT οθόνη 6,5 ιντσών με δυνατότητα συνδεσιμότητας μέσω Bluetooth με smartphone. Νέα προσθήκη το σύστημα Headlight Pro με προσαρμοζόμενο προβολέα, που τοποθετείται για πρώτη φορά σε μοτοσικλέτα της BMW.



Ο υγρόψυκτος δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας, μεγάλωσε σε χωρητικότητα φτάνοντας στα 895 κυβικά εκατοστά, ενώ παράλληλα έχει ανασχεδιαστεί και η κεφαλή των κυλίνδρων. Η μέγιστη ισχύ φτάνει πλέον τους 105 ίππους στις 8.750 σ.α.λ., με βελτίωση κυρίως στις μεσαίες στροφές με 8,4 kg-m να είναι διαθέσιμα από τις 4.500 έως τις 8.500 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή φτάνει τα 9,4 kg-m στις 6.500 σ.α.λ. Τα 4 διαθέσιμα Riding modes μεταβάλλουν ανάλογα την απόδοση του κινητήρα, καθώς και την παρέμβαση Traction Control και ABS. Εκτός από τον συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης, η νέα προσθήκη του ηλεκτρονικού ελέγχου ροπής του κινητήρα (MSR) εμποδίζει την ολίσθηση του πίσω τροχού σε απότομο κλείσιμο του γκαζιού ή απότομο κατέβασμα.



Το ατσάλινο monocoque πλαίσιο τύπου γέφυρας που χρησιμοποιεί τον κινητήρα ως φέρον στοιχείο του, παρέχει αυξημένη ακαμψία στρέψης και σταθερότητα. Το επίσης ατσάλινο υποπλαίσιο είναι πιο λεπτό και διατηρεί το ύψος της σέλας σε χαμηλά επίπεδα. Το ρεζερβουάρ είναι κατασκευασμένο από πλαστικό, για πρώτη φορά σε μοτοσικλέτα παραγωγής και μπορεί να αποθηκεύσει 15,5 λίτρα καυσίμου. Στο χυτό αλουμινένιο ψαλίδι εδράζει ένα monoshock αμορτισέρ με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη λειτουργία της προφόρτισης ελατηρίου και της απόσβεσης επαναφοράς μέσω του Dynamic ESA, ενώ μπροστά έχει τοποθετηθεί ένα ανεστραμμένο πιρούνι 43 χιλιοστών. Ένα ζευγάρι πλευστών δίσκων 320 χιλιοστών  με τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες της Brembo μπροστά και ένας δίσκος 265 χιλιοστών με πλευστή δαγκάνα μονού εμβόλου πίσω, αναλαμβάνουν να ακινητοποιήσουν το XRΤο Cornering ABS προσφέρει μέγιστη ασφάλεια κατά την επιβράδυνση ακόμα και υπό κλίση.