Η ισχυρή παρουσία της Voge στην κατηγορία των 300 κυβικών συνεχίζεται με μια μοτοσυκλέτα που σχεδιαστικά παντρεύει το μοντέρνο με το ρετρό, αλλά μέσα της κρύβει τελευταίες τεχνολογίες και κάνει ξεκάθαρο ότι η υψηλή ποιότητα μπορεί να συνδυαστεί με την προσιτή τιμή.
Η είσοδος της Voge Motorcycles στην ελληνική αγορά μοτοσυκλέτας έγινε στις αρχές της χρονιάς και ήταν αναμφίβολα δυναμική, καθώς τα γυμνά και sport touring μοντέλα σε 300 και 500 κυβικά τα οποία ρίχτηκαν αρχικά στη μάχη, είναι πολύ δημοφιλές κατηγορίες στη χώρα μας και ταιριάζουν γάντι στα ελληνικά δεδομένα. Να θυμίσουμε ότι η Voge είναι το premium παρακλάδι της Loncin Industries, η οποία είναι ένας πραγματικός κολοσσός και διαθέτει ένα από τα πιο μεγάλα και σύγχρονα εργοστάσια της Κίνας. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι συνεργάζεται με κορυφαίους Ευρωπαίους κατασκευαστές, όπως η BMW, για την οποία κατασκευάζει τα scooter C 400 X και C 400 GT, αλλά και του δικύλινδρους κινητήρες των F 750 GS και F 850 GS.
Ένα από τα μοντέλα που κοσμούν τη γκάμα της Voge είναι και το 300AC, μια γυμνή μοτοσυκλέτα μικρού κυβισμού με νεορετρό αισθητική που έρχεται να αφήσει το στίγμα της σε μια κατηγορία με καταξιωμένους αντιπάλους όπως το Honda CB 300R και το Husqvarna Vitpilen 401.
Αποτελεσματικός και με ιδιαίτερο εσωτερικό ο εμπρός LED προβολέας.
Κοιτώντας το 300AC αντικρίζεις μια μοτοσυκλέτα με vintage αισθητική, η οποία όμως δένει αρμονικά με σύγχρονα στοιχεία. Οι καμπύλες κυριαρχούν και υπάρχουν παντού πάνω της, στο ρεζερβουάρ, το οργανάκι και φυσικά τον LED προβολέα, ο οποίος είναι ιδιαίτερος στο εσωτερικό του με τα πολλά μικρά LED αριστερά και δεξιά. Ίδιας τεχνολογίας είναι το πίσω φωτιστικό σώμα που σχηματίζει ένα Π, αλλά και τα φλας τα οποία έχουν κενό στο κέντρο τους. Πολύ όμορφη είναι και η εικόνα στο πίσω μέρος καθώς είναι μίνιμαλ και σπορ, αφού η βάση της πινακίδας και ο λασπωτήρας βρίσκονται χαμηλά και στηρίζονται στο ψαλίδι. Ξεχωριστή νότα δίνουν και οι πινελιές από βουρτσισμένο αλουμίνιο όπως τα στηρίγματα του προβολέα και του εμπρός φτερού και τα πλαϊνά προστατευτικά του ψυγείου.
Το εξαιρετικό φινίρισμα των επιμέρους εξαρτημάτων και ο τρόπος που αυτά συνδέονται μεταξύ τους είναι ένα από τα πράγματα που μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση στο 300AC, καθώς είναι αντίστοιχος με πολύ ακριβότερες μοτοσυκλέτες, όχι μόνο της συγκεκριμένης κατηγορίας και κυβισμού. Η ποιότητα κατασκευής αποπνέει έναν premium αέρα που σπάνια συναντάμε σε μοτοσυκλέτες 300 κυβικών. Το σκούρο πράσινο ματ ταιριάζει στον χαρακτήρα και τη σχεδίασή του και είναι η μόνη διαθέσιμη επιλογή.
Οι λεπτομέρειες από βουρτσισμένο αλουμίνιο δίνουν premium νότα στο 300AC.
Η σέλα είναι σχετικά σκληρή, αλλά η απόστασή της από το έδαφος είναι μικρή.
Τα 795 χιλιοστά που απέχει η σέλα από το έδαφος και το μικρό της πλάτος επιτρέπουν στα πόδια να πατούν με ασφάλεια στο έδαφος στοιχείο που θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα οι πιο νέοι αναβάτες, αφού δεν θα δυσκολεύονται στις μανούβρες και το συνεχόμενο σταμάτα – ξεκίνα. Το αφρώδες της είναι λίγο σκληρό, αλλά για να αρχίσει να σε κουράζει θα πρέπει να περάσεις πολύ ώρα πάνω της αν αποφασίσεις να κάνεις κάποια πιο μακρινή εξόρμηση. Σε αστικές μετακινήσεις δεν κουράζει και το ίδιο ισχύει και για τη σέλα του συνεπιβάτη, ο οποίος όμως δεν έχει χειρολαβές στη διάθεσή του παρά μόνο έναν ιμάντα για να κρατιέται. Η θέση οδήγησης κάνει τα γόνατα να λυγίζουν λίγο περισσότερο από ότι μπορεί κάποιος να έχει συνηθίσει, αλλά μετά τα πρώτα λεπτά οδήγησης σταματά να σε ξενίζει και μόνο οι αναβάτες με μεγάλο ύψος μπορεί να μην ικανοποιηθούν πλήρως.
Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από μια LCD οθόνη στην οποία μπορείς να επιλέξεις το χρώμα του φόντου με ένα κουμπί. Οι ενδείξεις που έχεις στη διάθεσή σου είναι στροφόμετρο, ταχύμετρο, ολικό και μερικό χιλιομετρητή, επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων και στάθμη καυσίμου. Η τελευταία μπορεί να βελτιωθεί ως προς την ακρίβειά της, καθώς ακόμα και όταν ξεχειλίσει το ρεζερβουάρ, η τελευταία μπάρα παραμένει σβηστή. Οι ενδείξεις πάντως παραμένουν ευανάγνωστες ακόμα και όταν χτυπά ο ήλιος την οθόνη. Ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του και θύρα USB κάτω από τον πίνακα οργάνων για τροφοδοσία συσκευών.
Η LCD οθόνη είναι ευανάγνωστη και έχει όλες τις απαραίτητες ενδείξεις.
Ο κινητήρας λατρεύει να δουλεύει ψηλά και μετά τις 6.000 σ.α.λ. δείχνει τις πραγματικές του δυνατότητες.
Στο επίκεντρο του 300AC βρίσκεται ο μονοκύλινδρος, τετράχρονος, υδρόψυκτος κινητήρας των 292,4 κυβικών με την τετραβάλβιδη κεφαλή, που είχαμε γνωρίσει πριν λίγο καιρό δοκιμάζοντας το 300R. Αποδίδει 29 ίππους στις 8.500 σ.α.λ και 2,5 kgm ροπής στις 7.000 σ.α.λ. με την τροφοδοσία του να γίνεται από ηλεκτρονικό ψεκασμό. Το επίπεδο των κραδασμών που παράγει είναι χαμηλό για τα δεδομένα μονοκύλινδρου συνόλου και για αυτό ευθύνεται ο αντικραδασμικός άξονας που διαθέτει. Ακόμα ένα στοιχείο που μας εντυπωσίασε ήταν ο δυνατός και μπάσος ήχος που παράγει το τελικό της εξάτμισης το οποίο θυμίζει after market όχι μόνο στο άκουσμα, αλλά και στην όψη. Ο κινητήρας συνεργάζεται με κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων και αποδείχθηκε ιδιαίτερα οικονομικός, αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής μετρήσαμε κατανάλωση 3,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, χωρίς η οδήγησή μας να μπορεί να χαρακτηριστεί οικονομική, μάλλον το αντίθετο θα λέγαμε.
Το τελικό θυμίζει after market σε εμφάνιση και ήχο. Η βάση της πινακίδας στηρίζεται στο ψαλίδι.
Σπάνια βλέπουμε δυο δίσκους εμπρός σε μοτοσυκλέτα 300 κυβικών.
Τη λύση του ατσάλινου χωροδικτυώματος δεν τη συναντάμε συχνά σε μοτοσυκλέτες αυτής της κατηγορίας, αφού είναι χαρακτηριστικό πιο σπορ κατασκευών χάρη στην αυξημένη ακαμψία που προσφέρει, ενώ συμβάλει και στη διατήρηση του βάρους σε χαμηλά επίπεδα, αφού το 300AC ζυγίζει μόλις 150 κιλά στεγνό. Στον τομέα των αναρτήσεων έχουμε ένα όμορφο ανεστραμμένο πιρούνι 35 χιλιοστών με μαύρες μπουκάλες και μονό αμορτισέρ πίσω με μοχλικό. Για την πέδηση έχουν επιστρατευτεί δυο δίσκοι εμπρός, στοιχείο που σπάνια βλέπουμε σε μοτοσυκλέτες μικρού ή ακόμα και μεσαίου κυβισμού, ενώ στάνταρ είναι το ABS της Bosch, που φροντίζει για την ασφάλεια του αναβάτη στα δύσκολα.
Οι ζάντες του είναι αλουμινίου 17 ιντσών και φορούν ελαστικά διαστάσεων 110/70-17 και 150/60-17 εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Χάρη στο ρεζερβουάρ των 16 λίτρων, η αυτονομία ξεπερνά τα 300 χιλιόμετρα.
Αναμφίβολα αυτό που ζητά ένας αναβάτης μιας μοτοσυκλέτας 300 κυβικών, η οποία θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής της μέσα στην πόλη, είναι ευκολία χειρισμών, ευελιξία και φιλικότητα. Όλα αυτά είναι στοιχεία που προσφέρει απλόχερα το 300AC, χάρη στο μικρό του βάρος και τον τρόπο που αυτό είναι κατανεμημένο, την χαμηλή απόσταση της σέλας και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού σε συνδυασμό με το μικρό του πλάτος. Καταφέρνει να ελίσσεται με άνεση ανάμεσα στα αυτοκίνητα και πολύ δύσκολα δεν θα φτάσεις πρώτος στο φανάρι. Μόλις αυτό ανάψει πράσινο ο κινητήρας ανεβάζει αβίαστα στροφές και το κοντέρ δείχνει 100 χιλιόμετρα την ώρα σε 8,1 δευτερόλεπτα, ενώ αν οι συνθήκες το επιτρέπουν θα δεις τελική κοντά στα 135 χλμ/ώρα.
Το ταξίδι με μια γυμνή μοτοσυκλέτα 300 κυβικών μπορεί να μην είναι ψηλά στις προτεραιότητες του υποψήφιου αγοραστή, αλλά το 300AC κινείται αξιοπρεπέστατα στην εθνική με ταχύτητες κοντά στα 110-120 χιλιόμετρα την ώρα, χωρίς ο αέρας να γίνεται ανυπόφορος. Στον επαρχιακό δρόμο μετατρέπεται σε μια μοτοσυκλέτα που προσφέρει ευχαρίστηση στον αναβάτη ανεξάρτητα από το οδηγικό του επίπεδο, αφού αλλάζει κατεύθυνση αστραπιαία ακολουθώντας τη γραμμή που έχεις επιλέξει. Οι αναρτήσεις έχουν γενικά σκληρή λειτουργία και αυτό είναι κάτι που θα εκτιμήσουν οι λάτρεις της σπορ οδήγησης. Τα ελαστικά της Cordial όμως δεν ενθουσιάζουν με την απόδοσή τους και είναι ένας τομέας που αξίζει να επέμβει ο ιδιοκτήτης, καθώς δεν είναι αντάξια των δυνατοτήτων του πλαισίου.
Τα φρένα έχουν πολύ ωραία αίσθηση και δεν είναι μόνο προοδευτικά, αλλά και αποτελεσματικά αφού χρειάστηκαν 44,7 μέτρα για την ακινητοποίηση από τα 100 χλμ/ώρα. Το ABS επεμβαίνει διακριτικά όπου χρειάζεται χωρίς έντονη ανάδραση στη μανέτα, ενώ μπορεί να ήταν ακόμα λιγότερο παρεμβατικό με ένα μαλακό ζευγάρι ελαστικών. Πολύ καλή είναι και η απόδοση του LED προβολέα με τη δέσμη του να φωτίζει αρκετά μακριά, αλλά και στο πλάι του δρόμου. Είναι τόσο δυνατός που έτυχε ευαίσθητοι οδηγοί αυτοκινήτων να μας κάνουν σινιάλο σε σκοτεινό δρόμο επειδή νόμιζαν ότι είχαμε τη μεγάλη σκάλα.
Το 300AC απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό αφού θα ικανοποιήσει τον κάτοχο Α2 διπλώματος που αναζητά την πρώτη του μοτοσυκλέτα, αλλά και τον πιο έμπειρο αναβάτη που θέλει να κάνει τις αστικές και όχι μόνο μετακινήσεις του σβέλτα και οικονομικά. Η ποιότητα κύλισης είναι ψηλά σε σχέση με τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ η τιμή του είναι άκρως ανταγωνιστική αφού δεν έχει να ζηλέψει τίποτα ακόμα και από ακριβότερες προτάσεις.
Στην κατηγορια των 300 κε (naked) ξεκαθαρος νικητης εδω και καιρο ειναι το Benelli 302. Εξαιρετικος κινητηρας και με την μεγαλυτερη ιπποδυναμη.
Παρολα αυτα υπαρχει αρκετος χωρος σε αυτη την κατηγορια να αναπτυχθει περισσοτερο (300-400κε) αρκει να ασχοληθουν σοβαρα ολες οι εταιρειες μοτοσυκλετας να να προσφερουν κατι αξιολογο (ιπποδυναμη, καταναλωση, απλη σχεδιαση) και σε τιμη κατω απο τα 5 χιλιαρικα. Οποιος το καταλαβει νωρις θα βρει χρυσορυχειο!!!!
Στην κατηγορια των 300 κε (naked) ξεκαθαρος νικητης εδω και καιρο ειναι το Benelli 302. Εξαιρετικος κινητηρας και με την μεγαλυτερη ιπποδυναμη. Παρολα αυτα υπαρχει αρκετος χωρος σε αυτη την κατηγορια να αναπτυχθει περισσοτερο (300-400κε) αρκει να ασχοληθουν σοβαρα ολες οι εταιρειες μοτοσυκλετας να να προσφερουν κατι αξιολογο (ιπποδυναμη, καταναλωση, απλη σχεδιαση) και σε τιμη κατω απο τα 5 χιλιαρικα. Οποιος το καταλαβει νωρις θα βρει χρυσορυχειο!!!!