Οι νέες Yamaha R1 και R1M του 2020

Οι νέες Yamaha R1 και R1M του 2020

Οι νέες Yamaha R1 και R1M του 2020

Οι νέες Yamaha R1 και R1M του 2020

Οι νέες Yamaha R1 και R1M του 2020

Οι νέες Yamaha R1 και R1M του 2020

Οι νέες Yamaha R1 και R1M του 2020

Οι νέες Yamaha R1 και R1M του 2020

Οι νέες Yamaha R1 και R1M του 2020

Οι νέες Yamaha R1 και R1M του 2020

Οι νέες Yamaha R1 και R1M του 2020

Οι νέες Yamaha R1 και R1M του 2020

Νέα Yamaha R1 & R1M 2020

Παρουσιάστηκε επίσημα η ανανεωμένη Yamaha R1 και η περιορισμένης παραγωγής R1M για το 2020. Δείτε αναλυτικά όλες τις αλλαγές.

YAMAHA: Tenere 700 με 700E δώρο Αξεσουάρ

Η Yamaha παρουσίασε με κάθε επισημότητα, τις νέες R1 και R1M για το 2020. Η supersport μοτοσυκλέτα αλλάζει στην εμφάνιση και δέχεται αναβαθμίσεις στο μοτέρ και στα ηλεκτρονικά του, ενώ παρόμοιες αλλαγές έγιναν και στο R1M. Ας δούμε αναλυτικά.

Η νέα R1 και η R1M είναι σχεδιαστικά ανανεωμένες, με διαφορετικά φέρινγκ για αυξημένη αεροδυναμική απόδοση κατά 5%, όπως δηλώνει η Yamaha. Η πιο ορατή αλλαγή διακρίνεται στο μούτρο, το οποίο εμφανίζεται φαρδύτερο και δανείζεται σχεδιαστικά, τα LED φωτιστικά σώματα ημέρας που είδαμε και στο R6 του 2017. Αλλαγμένα είναι και τα πλευρικά πλαστικά, συμμετέχοντας στην αεροδυναμική αναβάθμιση του R1.

Το πλαίσιο είναι επίσης ανανεωμένο, ενώ οι μεγαλύτερες αλλαγές έχουν γίνει στον κινητήρα. Ο τετρακύλινδρος των 998 κ.εκ. παραμένει σε διάταξη crossplane παράγοντας 200 ίππους, ωστόσο συμμορφώνεται με Euro5 και έχει πολλά διαφορετικά εσωτερικά εξαρτήματα. Οι ακόλουθοι των εκκεντροφόρων είναι πλέον τύπου «δάκτυλου» και οι ίδιοι οι εκκεντροφόροι έχουν νέα προφίλ για βελτιστοποιημένη λειτουργία των βαλβίδων. Ακόμα, οι πεταλούδες του γκαζιού βρίσκονται πιο κοντά στις εισαγωγές του κινητήρα, ενώ και τα μπεκ ψεκασμού έχουν αλλάξει θέση όντας πλέον πάνω και όχι κάτω, από τους αυλούς εισαγωγής. Τα μπεκ είναι νέα 10 οπών και ψεκάζουν σε μεγαλύτερη γωνία 21,5 μοιρών για καλύτερη απόδοση καύσης.

Το σύστημα εξάτμισης ανασχεδιάστηκε, με 4 καταλύτες και πρόσθετα μέτρα μείωσης του θορύβου. Ο κινητήρας επιπλέον φέρει νέο σύστημα λίπανσης, με μικρότερη αντλία αλλά μεγαλύτερες οπές λαδιού και μεγαλύτερα έδρανα στροφάλου. Το σύστημα ελέγχου γκαζιού φέρει το ποτενσιόμετρο στο ίδιο το γκριπ (σύστημα APSG) το οποίο φέρει και μονάδα τεχνητής αίσθησης για μεγαλύτερη ακρίβεια ελέγχου.

Το πιρούνι Kayaba των 43 χιλιοστών αλλά και το αμορτισέρ πίσω αναβαθμίστηκαν σε θέμα ρυθμίσεων, ενώ τα φρένα της R1 φέρουν πλέον νέα τακάκια. Το σύστημα ABS είναι ρυθμιζόμενο σε δύο επίπεδα BC1 και BC2, με την 1η επιλογή να προσφέρει σταθερή ευαισθησία και την 2η δυναμικά μεταβαλλόμενη, ανάλογα με την κλίση της R1. Νέο είναι επίσης το σύστημα ρύθμισης φρένου κινητήρα (σε 3 επίπεδα) και το νέο Launch Control.

Η κορυφαία έκδοση Yamaha R1M επωφελείται από ένα ολοκαίνουργιο πιρούνι της Ohlins, το ERS NPX το οποίο είναι πεπιεσμένο από θάλαμο αερίου, για αποφυγή του φαινομένου «σπηλαίωσης» στις συνθήκες πίεσης. Το πιρούνι είναι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο, ενώ το αμορτισέρ πίσω έχει νέα ρύθμιση προφόρτισης.

Για την R1M, το φέρινγκ είναι εξολοκλήρου φτιαγμένο από ανθρακονήματα. Η R1M θα είναι αριθμημένη σε κάθε της κομμάτι, ενώ μέσω των εφαρμογών YRC και Y-Trac, ο αναβάτης θα μπορεί να ρυθμίσει την μοτοσυκλέτα και να προβάλλει δεδομένα τηλεμετρίας, στο κινητό τους τηλέφωνο, σε πραγματικό χρόνο. Στις 25 Ιουλίου θα ξεκινήσει η λειτουργία της πλατφόρμας παραγγελιών του R1M για το 2020, ενώ μέσα στην επόμενη χρονιά θα πραγματοποιηθεί και η αποκλειστική εκδήλωση Yamaha Racing Experience, σε διάφορες πίστες της Ευρώπης, με προσκεκλημένους όλους τους ιδιοκτήτες R1M 2020 που θα λάβουν τεχνική υποστήριξη και ενημέρωση για την νέα μοτοσυκλέτα τους.