Η BMW R1200GS του 2013

BMW R1200GS 2013: Τεράστιο άλμα εμπρός

Η BMW R1200GS του 2013 έλαβε την σημαντικότερη ανανέωση στην ιστορία της, υιοθετώντας μεταξύ άλλων και τον νέο boxer κινητήρα-πρόγονο του σημερινού μοντέλου 1250. Ας μιλήσουμε λίγο για αυτό το μοντέλο…

Η BMW χτύπησε πραγματικά «φλέβα χρυσού» με την R –GS μοτοσυκλέτα. Ανοίγοντας ουσιαστικά μια νέα κατηγορία μόνη της με την R80 G/S το 1980, η BMW δεν σταμάτησε να εξελίσσει τις on-off μοτοσυκλέτες της πηγαίνοντας μόνο προς τα επάνω. Την R80 διαδέχθηκαν οι R100, R1100 και R1150, με αύξηση του κυβισμού κάθε φορά και σταθερή την βασική φιλοσοφία της μοτοσυκλέτας: Boxer κινητήρας, αερόψυκτος, μετάδοση άξονα και, από την 1100GS και έπειτα, τις αναρτήσεις Paralever και Telelever πίσω και εμπρός αντίστοιχα.

Το 2004, η νέα R1200GS αντικατέστησε την R1150 ξεκινώντας έναν νέο θρύλο. Τότε, ήταν 30 κιλά ελαφρύτερη από την προηγούμενη GS και ήταν επίσης κατά 15 ίππους ισχυρότερη, δημιουργώντας προδιαγραφές για μεγάλη επιτυχία. Πράγματι έτσι και συνέβη, ενώ σταδιακά η GS καθιερώθηκε και ως μοτοσυκλέτα «status symbol». Με τα χρόνια να περνούν, μια ριζική ανανέωση ήταν απαραίτητη και αυτή ήρθε το 2013, με την BMW να τολμά τεράστιες αλλαγές στο μοντέλο και, κυρίως, στον κινητήρα της.

Το 2013 λοιπόν, η R1200GS ήταν ανασχεδιασμένη ριζικά. Αρχικά, ήταν διαφορετική σε εμφάνιση, πιο επιθετική και μοντέρνα αλλά και πιο «macho» και επιβλητική, χαρακτηριστικό ολοένα και πιο ποθητό στους αναβάτες που την επέλεγαν. Ο κινητήρας των 1.170 κ.εκ. ήταν πλέον και υγρόψυκτος, αφήνοντας οριστικά στο παρελθόν την αποκλειστική χρήση αέρα και λαδιού για την απαγωγή της θερμότητας. Ο νέος boxer έφερε σύστημα «ψύξης ακριβείας» χρησιμοποιώντας τόσο κύκλωμα νερού, όσο και τον αέρα ως μέσον. Ο νέος κινητήρας απέδιδε 125 ίππους, όταν ο ισχυρότερος που τοποθετήθηκε μέχρι τότε σε GS μοτοσυκλέτα, ενώ διαφορετικό ήταν το σύστημα τροφοδοσίας του με νέο φίλτρο αέρα και ηλεκτρονικό γκάζι, αλλά και την εξάτμιση από την δεξιά πλευρά πλέον.

Ο ξηρός, μονόδισκος συμπλέκτης της R1200GS αντικαταστάθηκε από πολύδισκο, υγρό συμπλέκτη, που τοποθετήθηκε εμπρός και κάτω από τον στρόφαλο, αντί για πίσω του. Το κιβώτιο ταχυτήτων επίσης μετακόμισε μέσα στα κάρτερ. Αποτέλεσμα αυτών των αλλαγών, ένας μικρότερος κινητήρας που λειτουργούσε πολύ καλύτερα, σε θέμα κραδασμών και ροπής αντίδρασης, στο γκάζι (την χαρακτηριστική συμπεριφορά κουνήματος των παλιότερων μοτοσυκλετών με boxer, όταν ο κινητήρας ανέβαζε απότομα στροφές). Παράλληλα, κι άλλες αλλαγές έγιναν στην μοτοσυκλέτα με την ευκαιρία αυτή: Λόγω του μικρότερου μοτέρ, ο άξονας-ψαλίδι έγινε μακρύτερος για καλύτερη σταθερότητα και συμπεριφορά στο δρόμο.

Σύντομα, την R1200GS συμπλήρωσε η Adventure έκδοσή της, συνεχίζοντας την τεράστια επιτυχία της. Μπορεί η 1200GS να… μην είναι πια 1200, αλλά 1250 κυβικά, όμως η γενιά αυτή της μοτοσυκλέτας έφερε τις σημαντικότερες, μέχρι τώρα, αλλαγές στην πλατφόρμα αυτή.

  • Chris

    Ποτε δεν μπορεσα να καταλαβω τι δουλεια εχουν τα μισοτοννα τερατα στον κοσμο των δυο τροχων!! Θελουν να ονομαζονται και on off!! Που να πας μονος σε απομακρυσμενο χωματοδρομο!! Εκτος κι αν εχεις γερανο συνοδεια!!

      8