Ανήκουν στην ίδια κατηγορία, αλλά έχουν σημαντικές διαφορές.

Yamaha XT 660 R VS BMW F 650 GS

Αν σου αρέσουν οι χωματόδρομοι και θέλεις ένα οικονομικό on – off μεσαίου κυβισμού έχεις δυο πολύ καλές επιλογές. Δες πως θα αποφασίσεις ποια είναι κατάλληλη για εσένα με βάση τον κινητήρα, το ύψος της σέλας, τη διάσταση των τροχών και τη συμπεριφορά εντός κι εκτός δρόμου.

YAMAHA: Tenere 700 με 700E δώρο Αξεσουάρ

KTM: 390 DUKE 2024 Αποκτήστε το στο δίκτυο ΚΤΜ

Η κατηγορία των μεσαίου κυβισμού on – off μοτοσυκλετών έχει σημειώσει πολύ μεγάλη επιτυχία στη χώρα μας και όχι άδικα. Τέτοιες μοτοσυκλέτες προσφέρουν άνεση στη καθημερινή μετακίνηση και ταυτόχρονα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν μακρινά ταξίδια. Τα Yamaha XT 660 R και BMW F 650 GS δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις, αφού η εμπορική τους επιτυχία, τις έχει καταξιώσει στο μυαλό των μοτοσυκλετιστών. Μπορεί να ανήκουν στην ίδια κατηγορία, αλλά έχουν και σημαντικές διαφορές.

Το ΧΤ ήταν το πρώτο μονοκύλινδρο της Yamaha με ηλεκτρονικό ψεκασμό για οικονομία καυσίμου και χαμηλούς ρύπους. Η BMW χρησιμοποιεί 2 μπουζί για μεγαλύτερη ισχύ και ροπή.
Ο μονοκύλινδρος κινητήρας των 659 κυβικών της Yamaha αποδίδει 48 ίππους και 5,95 κιλά ροπής, ενώ η τροφοδοσία του γίνεται με ηλεκτρονικό ψεκασμό. Ήταν μάλιστα το πρώτο μονοκύλινδρο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας που υιοθέτησε τέτοιο σύστημα με στόχο τη χαμηλή κατανάλωση και τις μειωμένες εκπομπές ρύπων. Ο κινητήρας του BMW προέρχεται από την Rotax, έχει χωρητικότητα 652 κυβικά και αποδίδει 50 ίππους, ενώ διαθέτει δύο μπουζί, τα οποία σε συνδυασμό με την αυξημένη συμπίεση προσφέρουν μεγαλύτερα επίπεδα ισχύς και ροπής. Και στους δύο κινητήρες, ο ψεκασμός κάνει εξαιρετική δουλειά και η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση, με τη δύναμη να έρχεται ομαλά και γραμμικά. Oι κραδασμοί που προκαλούν είναι φυσιολογικοί για μονοκύλινδρους κινητήρες, χωρίς να κρίνονται υπερβολικοί. Τα κιβώτια τους είναι πέντε σχέσεων και με σωστή κλιμάκωση, εκτός από την πέμπτη σχέση του XT που δείχνει πιο μακριά.

Το ΧΤ έχει μεγαλύτερο τροχό εμπρός που του δίνει τη δυνατότητα να κινείται πιο άνετα στο χώμα, αλλά για την πιο μικρή διάσταση του BMW, θα έχεις περισσότερες επιλογές, όταν ψάχνεις για λάστιχα.
Τo Yamaha XT 660 R είναι εφοδιασμένο με τροχούς 21 και 17 ιντσών εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Η διάσταση του εμπρός τροχού το καθιστά ιδανικό για εκτός δρόμου χρήση, αφού τέτοια διάμετρο συναντάμε σε motocross και enduro μοντέλα. Οι κακοτεχνίες των δρόμων δεν το προβληματίζουν ιδιαίτερα, ενώ μπορεί να περάσει με άνεση και ασφάλεια από χωματόδρομους. Το F 650 GS από την άλλη διαθέτει τροχούς 19 ιντσών εμπρός και 17 πίσω που μπορούν να χαρακτηριστούν πιο συμβατικές διαστάσεις για αυτή την κατηγορία μοτοσυκλετών. Τα πηγαίνει καλύτερα στην άσφαλτο χωρίς να υστερεί σημαντικά στο χώμα, ενώ όταν έρθει η ώρα αλλαγής ελαστικών, θα έχεις πιο πολλές επιλογές.

Η σέλα του Yamaha είναι ψηλή και θα βολέψει πιο ψηλούς αναβάτες. Η στάνταρ σέλα του BMW είναι πιο χαμηλή, ενώ υπάρχουν άλλες δύο, διαφορετικού ύψους, στον έξτρα εξοπλισμό, για να διαλέξεις την κατάλληλη για σένα.
Το ΧΤ 660 R τοποθετεί τον αναβάτη επάνω στη μοτοσuκλέτα, ενώ το F 650 GS, μέσα σε αυτή. Αυτό επιβεβαιώνεται και από τα νούμερα, με το πρώτο να έχει ύψος σέλας στα 855 χιλ. και το δεύτερο στα 780 χιλ. Ειδικά για το BMW, υπάρχει δυνατότητα ο ενδιαφερόμενος να το προμηθευτεί με χαμηλότερη σέλα 750 χιλ. ή υψηλότερη στα 820 χιλ. Η σέλα του ΧΤ είναι μεγάλη σε μήκος και αρκετά φαρδιά για τέτοιου είδους μοτοσικλέτα. Έχει αρκετό αφρώδες υλικό και θα σας πάει, πραγματικά, πολύ μακριά. Ο αναβάτης κάθεται με τα πόδια και τα χέρια σε φυσιολογικές γωνίες και παράλληλα έχει τα πάντα υπό πολύ καλό έλεγχο. Η σέλα του F 650 GS ακολουθεί την τουριστική φιλοσοφία της βαυαρικής εταιρείας, διαθέτοντας μεγάλο χώρο για οδηγό και συνοδηγό, και είναι άνετη για μεγάλα ταξίδια

Με το BMW θα ταξιδέψεις πιο άνετα στη εθνική, αφού προστατεύει καλύτερα από τον αέρα, αλλά το XT θα το ευχαριστηθείς στο επαρχιακό δίκτυο και τον χωματόδρομο.
Η οδήγησή του XT 660 R σε εθνική οδό είναι ευχάριστη μέχρι τα 140 χλμ./ώρα, ταχύτητα όπου ο αέρας υποφέρεται. Φυσικά, υπάρχει και υψηλότερη ζελατίνα στον προαιρετικό εξοπλισμό. Οι πιο τολμηροί θα μπορέσουν να κινηθούν και με 170 χλμ./ώρα, όπου το XT φτάνει κοντά στην τελική του, ενώ με δυσκολία ανεβάζει παραπάνω. Αντίθετα, η εθνική είναι χώρος δράσης του F 650, όπου η απόδοση του κινητήρα, αλλά και η μεγαλύτερη προστασία από τον αέρα, επιτρέπουν τη μετακίνηση με υψηλότερες ταχύτητες. Στην τελική ταχύτητα, το ΧΤ με δυσκολία ξεπερνάει τα 170 χλμ./ώρα, ενώ το F 650 GS φτάνει στα 180 χλμ./ώρα με μεγάλη άνεση. Στα σφιχτά κομμάτια το BMW δεν τα πάει άσχημα, αλλά όχι καλύτερα από το ΧΤ, αν και δείχνει πιο πρόθυμο να βουτήξει στη στροφή, διατηρώντας παράλληλα την ηρεμία του συνόλου. Μιας και μιλάμε όμως για on-off μοτοσικλέτες, θα πρέπει να σημειώσουμε την υπεροχή του ΧΤ στο χώμα, λόγω του μικρότερου βάρους, των μεγάλων διαδρομών των αναρτήσεων του και του κινητήρα του. Το F 650 GS κινείται με άνεση και σβελτάδα τους χωματόδρομους, αλλά όχι με την ευκολία του ΧΤ.

Οι τιμές των μεταχειρισμένων μοτοσυκλετών επηρεάζονται από τη χρονολογία, τα διανυθέντα χιλιόμετρα, τη συνολική κατάσταση και τον πρόσθετο εξοπλισμό, οπότε είναι λογικό να υπάρχουν διακυμάνσεις. Η μέση τιμή αγοράς μιας μεταχειρισμένης XT 660 R είναι 2.550 ευρώ, ενώ για μια F 650 GS, θα χρειαστείτε περίπου 2.570 ευρώ.