Η Honda CBR400F

Η Honda CBR400F

Ποια πρωτοποριακή τεχνολογία έφερε η Honda CBR400F του 1983;

Δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις για την τεχνολογική συμβολή της Honda στην μοτοσυκλέτα: Εκτός του ότι, πρακτικά, η Honda είναι η μάρκα που έφερε την μοτοσυκλέτα στις μάζες, οι εφευρέσεις της πήγαν ολόκληρο τον κλάδο μπροστά.

Ειδικά τις δεκαετίες του 70, του 80 και του 90, οι τεχνικές λύσεις της εταιρείας ξεχώριζαν εμφατικά. Το CBR400F που βλέπουμε εδώ τώρα, ήταν ένα μοντέλο προοριζόμενο αποκλειστικά για την αγορά της Ιαπωνίας ή αλλιώς, για… JDM χρήση! Ωστόσο, εξοπλιζόταν με μια τεχνολογία που ήταν μπροστά από την εποχή της: Σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων REV.

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »

 

Ποια ήταν η Honda CBR400F;

Το μοντέλο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1983, αποκλειστικά για την αγορά της Ιαπωνίας. Ήταν μια σπορ μοτοσυκλέτα με στόχο να προσφέρει την καλύτερη δυνατή ισχύ και λειτουργία του κινητήρα, χωρίς να θυσιάζει την ελαστικότητα χαμηλών στροφών στο βωμό της απόλυτης δύναμης. Η λύση ήταν το μηχανολογικό σύστημα REV, το οποίο ήταν ο πρόγονος των VTEC.
Ο κινητήρας της CBR400F ήταν τετρακύλινδρος, 16βάλβιδος. Στις χαμηλές στροφές, μόνο οι 8 από τις 16 βαλβίδες λειτουργούσαν (2 αντί για 4, δηλαδή, ανά κύλινδρο), και ως αποτέλεσμα ο κινητήρας ήταν χρονισμένος για την μέγιστη δυνατή ελαστικότητα. Ωστόσο, πάνω από τις 8.500 στροφές, το σύστημα REV έβαζε και τις άλλες 8 βαλβίδες στο παιχνίδι, με το μοτέρ να λειτουργεί στην πλήρη ισχύ του μέχρι τον κόφτη. Συνολικά, ο 4κύλινδρος των 400 κυβικών απέδιδε 58 ίππους, με το CBR400F να χαρακτηρίζεται ως μια πολύ καλή σπορ μοτοσυκλέτα, που δεν ήταν ακραία στην συμπεριφορά της στο δρόμο.
 

Πρόγονος του VTEC και της πρώτης παγκόσμιας μοτοσυκλέτας που το έφερε, της VFR800

Ο μεταβλητός χρονισμός των βαλβίδων δεν εμφανίστηκε σε άλλες μοτοσυκλέτες, πριν από την VFR800 του 2002, η οποία χρίστηκε ως η πρώτη μοτοσυκλέτα παγκόσμιας κυκλοφορίας, που «φόρεσε» σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων. Η θρυλική sport touring μοτοσυκλέτα έμπαινε στην 2η γενιά της και πολλοί δεν αποδέχθηκαν την τοποθέτηση του VTEC στον V4 κινητήρα της, αφού το άνοιγμα όλων των βαλβίδων στις 7.000 στροφές συνοδευόταν από ένα απότομο και ιδιαίτερα αισθητό «σκαλοπάτι» ισχύος του κινητήρα. Ωστόσο, η VFR800 εκείνης της εποχής ήταν μια φοβερά εξελιγμένη τεχνολογικά μοτοσυκλέτα, καθώς εκτός από το σύστημα VTEC έφερε ψεκασμό καυσίμου (που τότε ήταν σε νηπιακό στάδιο στις μοτοσυκλέτες), και συνδυασμένα φρένα. Εντυπωσιακή ήταν και η σχεδίαση της, η οποία χαρακτηριζόταν από τις undertail εξατμίσεις, το μονόμπρατσο ψαλίδι αλλά και το pivotless πλαίσιο.
 

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »