Θα «κόψεις» υποπλαίσιο αν τη φορτώσεις λάθος

Θα «κόψεις» υποπλαίσιο αν τη φορτώσεις λάθος

Βάλε έως 10 κιλά σε κάθε βαλίτσα και έχε κατά νου ότι η μοτοσυκλέτα σου μπορεί να κουβαλήσει το πολύ 215 κιλά συμπεριλαμβανομένων των επιβατών. Βάλε χαμηλά τα βαριά αντικείμενα και μην ξεπερνάς τα 140 στην εθνική.

Στην αγορά υπάρχουν πλέον αμέτρητες λύσεις για να αυξήσεις την πρακτικότητα και τη δυνατότητα μεταφοράς αντικειμένων της μοτοσυκλέτας σου. Σαμάρια, πλαϊνές και κεντρικές βαλίτσες, bank bags και σάκοι ουράς, σου επιτρέπουν να φορτώσεις ένα σωρό πράγματα και να ταξιδέψεις χωρίς να σου λείψει τίποτα. Για να αποφύγεις όμως κάποια ζημιά στη μοτοσυκλέτα και να κινηθείς με μεγαλύτερη ασφάλεια πρέπει να προσέξεις το πόσο βάρος θα φορτώσει και πώς αυτό θα κατανεμηθεί.  

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Μια μοτοσυκλέτα μπορεί να μεταφέρει μέχρι 215 κιλά με ασφάλεια

Κάθε κατασκευαστής αναφέρει το μέγιστο βάρος που μπορεί να «σηκώσει» η μοτοσυκλέτα και σε αυτό περιλαμβάνεται ο αναβάτης, ο συνεπιβάτης, οι αποσκευές και τα αξεσουάρ. Για τις περισσότερες μοτοσυκλέτες το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος είναι κοντά στα 180 κιλά, ενώ μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 216, όπως συμβαίνει με τη BMW R 1250 GS. Είναι σημαντικό να έχεις αυτό κατά νου όταν τη φορτώνεις, καθώς το υπερβολικό βάρος μπορεί να στραβώσει ή ακόμα και  να «κόψει» το υποπλαίσιο και να χρειαστεί μια πολύ δαπανηρή επισκευή.    

Οι βαλίτσες έχουν μέγιστο όριο τα 10 κιλά.

Ακόμα και οι κατασκευαστές βαλιτσών ορίζουν μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος για τις βαλίτσες τους. Αυτό εξαρτάται από τη χωρητικότητα και το υλικό κατασκευής. Μια αλουμινένια βαλίτσα 50 λίτρων έχει μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο τα 10 κιλά, οπότε όταν ετοιμάζεσαι για ταξίδι θα πρέπει να έχεις κατά νου ότι οι 2 πλαϊνές και η κεντρική βαλίτσα μπορεί να ζυγίζουν έως 30 κιλά. Αν υποθέσουμε ότι η μοτοσυκλέτα σου έχει μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο τα 180 κιλά,  γίνεται ξεκάθαρο ότι με 3 βαλίτσες και 2κάβαλο πλησιάζεις επικίνδυνα το μέγιστο όριο.    

Αν βάλεις βαριά αντικείμενα επάνω, χαλάς το κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας.

Όταν ξεκινήσεις να φορτώνεις, βάλε πρώτα τα βαριά αντικείμενα. Με αυτόν τον τρόπο διατηρείς (όσο είναι εφικτό) χαμηλά το κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας. Τα πιο ελαφριά αντικείμενα τοποθετούνται ψηλότερα για τον ίδιο λόγο. Σε αντίθετη περίπτωση, επηρεάζεται πάρα πολύ η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας και καθίσταται επικίνδυνη, καθώς οι χειρισμοί γίνονται με δυσκολία και πιο αργά. Όσο μεγαλύτερο το βάρος τόσο χειρότερη η κατάσταση.

Δεν πρέπει να πας πάνω από 140 στην εθνική, αν είσαι φορτωμένος.

Κατασκευαστές και ειδικοί του χώροι συνιστούν να μην ξεπερνάς τα 130 - 140 χιλιόμετρα την ώρα, όταν είσαι φορτωμένος με βαλίτσες. Επηρεάζουν σημαντικά την αεροδυναμική της μοτοσυκλέτας και την κάνουν ευαίσθητη στους πλαϊνούς ανέμους. Προκειμένου να επηρεαστεί λιγότερο η συμπεριφορά, μπορεί να χρειαστεί αύξηση της πίεσης των ελαστικών και ρύθμιση των αναρτήσεων.

Μια μοτοσυκλέτα μπορεί να μεταφέρει το πολύ 215 κιλά (αναβάτες και αποσκευές).
Μια βαλίτσα έχει συνήθως μέγιστο όριο φόρτωσης τα 10 κιλά.
Βάλε τα βαριά αντικείμενα χαμηλά για καλύτερο κέντρο βάρους.
Μια φορτωμένη μοτοσυκλέτα είναι ευάλωτη στους πλαϊνούς ανέμους, οπότε μην πηγαίνεις «τάπα» στην εθνική.
Εσύ υπολογίζεις το βάρος όταν φορτώνεις τη μοτοσυκλέτα; Τι άλλο προσέχεις πριν το ταξίδι.