Kawasaki ZX-10R 2004: Το απόλυτο «τέρας»

Kawasaki ZX-10R 2004: Το απόλυτο «τέρας»

Η Kawasaki ZX-10R ήταν μακράν η πιο σκληροπυρηνική Ιαπωνική superbike της εποχής της σε όλα τα επίπεδα, ενώ 17 χρόνια μετά είναι ακόμα το αντικείμενο του πόθου για πολλούς, αφού πρώτευσε και ξεχώρισε σε πολλά επίπεδα. Ας δούμε ένα μίνι αφιέρωμα.

Ήταν το 2004, όταν τόσο η Kawasaki όσο και η Honda μπήκαν για τα καλά στο «παιχνίδι» των superbikes του λίτρου, αφού τόσο η Yamaha όσο και η Suzuki είχαν αντίστοιχες προτάσεις, ενώ και οι Ευρωπαίοι προσέφεραν 1000άρια superbikes εδώ και χρόνια. Αν και η Honda λοιπόν παρουσίασε το ισορροπημένο και για πολλούς… λίγο βαρετό (θου Κύριε) CBR1000RR, η Kawasaki πήγε στο άλλο άκρο παρουσιάζοντας μια από τις πιο ατίθασες, ισχυρές και συναρπαστικές μοτοσυκλέτες της ιστορίας της. Πρόκειται για την πρώτη γενιά της ZX-10R, της superbike που μέχρι σήμερα είναι η ναυαρχίδα της εταιρείας.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

 
Η πρώτη ενσάρκωση της ZX-10R έδειχνε την επιθυμία της εταιρείας να συντρίψει κυριολεκτικά τον ανταγωνισμό της. Η ZX-10R είχε σχεδιαστικές επιρροές από την πρώτη MotoGP μοτοσυκλέτα της εταιρείας, την ZX-RR, που ντεμπούταρε το 2003. H προσπάθεια περιορισμού διαστάσεων και βάρους στην ZX-10R ήταν εκτενέστατη, με το μεταξόνιο της να ανέρχεται μόλις στα 1.385 χιλιοστά και τον κινητήρα να φέρει μια ειδική γεννήτρια, τοποθετημένη πίσω από τους κυλίνδρους, για μείωση του πλάτους του. Μιλώντας για τον κινητήρα, ο 4κύλινδρος του μοντέλου απέδιδε 172 ίππους και, σύμφωνα με την Kawasaki, ανεβαίνουμε στους 181 με την συνδρομή του Ram Air! Αν σκεφτείτε τα μόλις 170 κιλά άνευ υγρών που ανακοίνωνε η Kawasaki, η ZX-10R ήταν μια από τις πρώτες μοτοσυκλέτες που υποσχόταν σχέση ίππων/κιλό, πάνω από το 1, ένα σημαντικό κατόρθωμα για τότε.
 
Ήταν σαφές ότι η Kawasaki είχε φτιάξει το ZX-10R με κύριο προσανατολισμό τις πίστες, καθώς η μοτοσυκλέτα ήταν… άγρια, για να το θέσουμε κομψά! Οι μικρές διαστάσεις και η επιθετική γεωμετρία της, σε συνδυασμό με το κτηνώδες μοτέρ δημιουργούσαν μια μοτοσυκλέτα ακατάλληλη για μη μυημένους ή άπειρους στο είδος, που απαιτούσε γνώση και προσοχή κάθε στιγμή. Ωστόσο, αυτός ακριβώς ο χαρακτήρας της ήταν το στοιχείο που την έκανε αγαπητή σε πολλούς που έψαχναν μια ανατριχιαστική μοτοσυκλέτα, για εκτεταμένη χρήση στην πίστα ή σε αγώνες.
 
Η ZX-10R έλαβε μεγάλη ανανέωση το 2006, μια ανανέωση που οι «σκληροπυρηνικοί» φίλοι της μάρκας δεν πήραν με καλό μάτι. Και αυτό γιατί η Kawasaki αποφάσισε να «μαλακώσει» το μοντέλο τόσο εμφανισιακά, όσο και στην συμπεριφορά του, κάνοντας πίσω, σε σχέση με την ασυμβίβαστη φύση του παρθενικού superbike. Όπως όλοι ξέρουμε, ακολούθησαν και άλλες ανανεώσεις στο ZX-10R το οποίο εξελίχθηκε ραγδαία, ενώ από το 2015 τελεί… μόνιμη πρωταθλήτρια WSBK, στα χέρια του Jonathan Rea.


Ίσως η πιο σκληροπυρηνική «Γιαπωνέζα» supersport της ιστορίας!
-Από τις πρώτες μοτοσυκλέτες με σχέση κιλών/ίππο κάτω από το 1!
-Ξέρετε ποια ιδιαιτερότητα είχε ο κινητήρας της, για να είναι μικρότερος;
-Σκέτο «αγρίμι», απαιτούσε έμπειρους αναβάτες για να την τιθασεύσουν
Θα μπορούσε να είναι η πιο συναρπαστική Superbike των Ιαπώνων; Τι λέτε εσείς;